تبیان، دستیار زندگی
از آنجایی که قرآن به عنوان مهم ترین چراغ راه هدایت انسان در فرهنگ ما حائز اهمیت است و دنیای امروز نیازی بیش از پیش به تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی احساس می شود، بر همین اساس پروژه زیر پیشنهاد می شود. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاورد برتر متوسطه 2 سرای دانش ( تهران )

در دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

دستاورد برتر متوسطه 2 سرای دانش ( تهران ) ،قرآن در آیینه شهر (حجم محیطی)

مقطع: دوره دوم متوسطه
موضوع: قرآن در آیینه شهر (حجم محیطی)
نام مدرسه: سرای دانش (تهران)
نام استاد: خانم مریم باقری
دانش آموزان: یگانه قربانی، سوگند ناصری، مریم زمانی

چکیده:

از آنجایی که قرآن به عنوان مهم ترین چراغ راه هدایت انسان در فرهنگ ما حائز اهمیت است و دنیای امروز نیازی بیش از پیش به تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی احساس می شود، بر همین اساس پروژه زیر پیشنهاد می شود.

عباراتی همچون "آیا به قطرات باران که بر شما نازل می شود، نگاه نمی کنید؟" و یا " آیا نمی بینید که چطور شترزاده می شود؟" و یا .....

از این سری سوالات که در بین آیات قرآنی آمده و در آن انسان همواره به تفکر و تعقل، مشاهده و توجه تشویق شده است به عنوان عباراتی استفاده می شود که پس از طی مراحل دیزاین لوگو تایپ تبدیل به حجم هایی می شود که می توان از آن ها در فضاهای شهری استفاده کرد.


این عبارات قرآنی سوالی طراحی شده، با استفاده از فوم ساخته می شودو...


به طور مثال عبارت افلاینتظرون ساخته می شود و مورد مربوط به هر مجسمه به صورت حجم دیگری به کار وصل می شود. بدین مضمون که به طور مثال حجمی از یک قطره ی آب به مجسمه ی ساخت شده اضافه می شود.


این سری حجم محیطی از طریق تکرار در فضاهای مختلف شهری ذهن مخاطب را به سوال پرسیده شده جلب نموده، وی را تحریک به توجه به سوژه الصاقی می نماید.

برای مشاهده مجموعه فایل های ضمیمه اینجا کلیک کنید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نیلوفر یاقوتی