تبیان، دستیار زندگی
اولین دورۀ مسابقۀ ببراس در ایران، از 16 الی 20 آبان ماه سال 1394 (نوامبر 2015)، همزمان با سایر کشورهای عضو ببراس، به نمایندگی موسسۀ علمی فرهنگی فاطمی برگزار می شود...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : یگانه داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقه بین المللی مبانی انفورماتیک و علوم کامپیوتر ببراس 2015

مسابقه بین المللی مبانی انفورماتیک و علوم کامپیوتر ببراس 2015


اولین دوره مسابقه ببراس در ایران، از 16 الی 20 آبان ماه سال 1394 (نوامبر 2015)، همزمان با سایر کشورهای عضو ببراس، به نمایندگی موسسه علمی فرهنگی فاطمی برگزار می شود.
ببراس، یک مسابقه برخط (آنلاین) با هدف ترویج مفاهیم بنیادی علوم کامپیوتر، انفورماتیک، تفکرِ کامپیوتری و الگوریتمی میان دانش آموزان است.


مسابقه ببراس شامل مجموعه ای از  مسئله های کوتاه و نیمه بلند چند گزینه ای یا تعاملی است که اصطلاحاً معماهای ببراس (Bebras Tasks) نامیده می شوند. این مسئله ها ارتباط تنگاتنگی با مفاهیم بنیادی علوم کامپیوتر دارند، با این حال، می توان به آن ها بدون داشتن دانش قبلی درباره انفورماتیک پاسخ داد.

مسابقه بین المللی مبانی انفورماتیک و علوم کامپیوتر ببراس 2015


مؤسسه علمی فرهنگی فاطمی از سال 2014 برگزاری این رویداد جهانی در ایران را بر عهده گرفت. در سال 2015، نخستین دور رسمی این مسابقه  در ایران، 16 الی 20 آبان ماه سال 1394(نوامبر 2015) برگزار می شود.


تمام دانش آموزان پایه سوم ابتدایی تا پایان متوسطه (سوم تا دوازدهم) می توانند در این مسابقه شرکت کنند.
ثبت نام برای شرکت در مسابقه از طریق مدارس یا مراکز آموزشی مجاز امکان پذیر است.

مسابقه بین المللی مبانی انفورماتیک و علوم کامپیوتر ببراس 2015

به همین منظور مدیر، معلم یا یکی از مسئولین مدرسه یا مرکز آموزشی می تواند تا پایان مهرماه سال جاری با مراجعه به سایت www.bebras.ir ،نسبت به ثبت نام دانش آموزان علاقه مند برای شرکت در این مسابقه اقدام نماید.


برای کسب اطلاعات بیشترمی توانید به سایت مسابقه ببراس در ایران به نشانی www.bebras.ir مراجعه کنید و یا با دبیرخانه مسابقه ببراس در موسسه علمی فرهنگی فاطمی، تماس بگیرید.


آدرس: تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان میرهادی شرقی ، پلاک 14، واحد4
تلفن: 88945545 (021) - داخلی 402

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی