تبیان، دستیار زندگی
انسان به دلیل آنکه موجودی هوشمند است در طی تاریخ همیشه سعی در داشتن یک زندگی راحت و بی دردسر داشته است...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاورد برتر متوسطه 2 شاهد شیخ بهایی (اصفهان)

در د همین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

نقش تلفن همراه در جلوگیری از تغییرات اقلیمی

مقطع: دوره ی دوم
موضوع: نقش تلفن همراه در جلوگیری از تغییرات اقلیمی

نام مدرسه: شاهد شیخ بهایی (اصفهان)
نام استاد: خانم مصطفی گیاهچین
دانش آموزان: هادی فرقانی

چکیده:

انسان به دلیل آنکه موجودی هوشمند است در طی تاریخ همیشه سعی در داشتن یک زندگی راحت و بی دردسر داشته است.

ولی متاسفانه اگر در چند سده اخیر نگاهی به روند استفاده او از طبیعت اطرافش داشته باشیم به این موضوع پی خواهیم برد که انسان در اغلب مواقع با کمتر کردن زحمت خود باعث افزایش زحمت برای محیط خود شده است و سال های متمادی بر پایه همین تفکر اشتباه به زندگی خود ادامه داده است.


اما در چند سال اخیر خود به این رویه اشتباه پی برده است. به همین جهت بار فناوری و ساخت محصولات مدرن به عواقب تولید آن ها نیز اندیشیده است. استفاده از فناوری تلفن همراه به منظور کاهش اثرات ناشی از بحران جهانی تغییرات اقلیمی می باشد. حال اگر این فناوری که باید از شدت یک بحران بکاهد خود بحران آفرین باشد آن وقت چطور؟


به همین منظور کارخانه های سازنده تلفن همراه در پنج سال گذشته به فکر کاهش اثرات منفی ناشی از تولیدات خود بوده اند. به عنوان مثال هم اکنون شرکت نوکیا تلفن های همراه خود را به گونه ای می سازد که پس از مدتی قرار گیری در طبیعت به خودی خود تجزیه می گردند.


در پایان، برخود لازم می دانم بر این مسئله که شاید به عقیده بسیاری از مردم شعاری بیش نیست. تاکید نمایم که زمین میراث ما نیست بلکه امانتی برای فرزاندان و آیندگان ماست و این امر در هیچ جای جهان عقلانی نیست که موجودی با کارهای نادرست خود آینده و بقای نسل های آینده خود را به خطر انداخته و چه بسا نابود کند!

برای مشاهده فایل های ضمیمه اینجا کلیک کنید

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نیلوفر یاقوتی