تبیان، دستیار زندگی
ردانی كمال تبریزی و بازی رضا كیانیان امور حج و زیارت صداوسیما از ساخت مستندی به کارگردانی کمال تبریزی با حضور رضا کیانیان در مقام بازیگر و محمد ابراهیمیان به عنوان مدیر تصویربرداری در 2 قسمت 30 دقیقه ای خبر داد. به گزا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت مستند حج به كارگردانی كمال تبریزی و بازی رضا كیانیان

امور حج و زیارت صداوسیما از ساخت مستندی به کارگردانی کمال تبریزی با حضور رضا کیانیان در مقام بازیگر و محمد ابراهیمیان به عنوان مدیر تصویربرداری در 2 قسمت 30 دقیقه ای خبر داد.

به گزارش ایسنا، از برنامه‌های دیگری که در طول ایام حج امسال تولید خواهد شد برنامه مستندی به نام «سفر عشق» به کارگردانی محمود غلامی و با حضور حسن پورشیرازی در مقام بازیگر و راوی است که مسعود مسجدی آرانی هم تصویربرداری این برنامه را به عهده خواهد داشت؛ برنامه‌ای که در آن، تمامی مراحل سفر حج تمتع از ابتدا تا انتها به تصویر کشیده خواهد شد.

«همگام با پیامبردرحجه الوداع» برنامه دیگری است که در 6 قسمت20 دقیقه‌ای به کارگردانی محمدعلی زارع شریفی ساخته می‌شود.

«سیر الی الله» مستند دیگری است که به چهره‌های شاخص حج در خارج از کشور و تازه مسلمان شده ها می‌پردازد. این برنامه قرار است در 13 قسمت 20 دقیقه‌ای ساخته شود و کارگردانی آن به عهده نوید کاوین است.

سفر خانواده شهدا و جانبازان به حج، دستمایه ساخت برنامه‌ای دیگر قرار گرفته که رضا ابراهیم پور در 6 قسمت 10 دقیقه ای آن را می سازد. احمدرضا داوری امسال مستند کوچ را کارگردانی می کند. یک برنامه مستند - نمایشی با نام «حدیث شبلی» درباره معارف حج هم به کارگردانی سعید امیرکاوه ساخته خواهد شد.

«حج ابراهیمی» برنامه دیگری به کارگردانی عبدالرسول گلبن حقیقی و با حضور ایرج عاشوری به عنوان تصویربردار ساخته خواهد شد تا ریشه‌های تاریخی آداب و مناسک حج در آن بررسی شود این برنامه در 2 قسمت 30 دقیقه‌ای ساخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت، تولیدحج وزیارت صداوسیما،در سال‌جاری به منظور ایجاد تحول و نشاط در محتوای برنامه‌های معارفی تلاش ویژه‌یی را آغاز كرده است. یکی از شیوه‌های تولید چنین برنامه‌هایی، استفاده از نیروهای مجرب و حرفه‌ای در ساخت این قبیل برنامه‌هاست. امسال هم در ایام حج، برنامه‌های مختلف و متنوعی تولید می‌شود.

بر اساس این خبرها،امسال شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی، برون مرزی و استانی برنامه‌هایی را برای ایام حج تدارک دیده‌اند که جزییات این برنامه‌ها روی پایگاه اطلاع رسانی این امور به نشانی WWW.LABBAIK.IR قابل دسترسی است.زمان پخش مستقیم دعای کمیل از مدینه ، پخش مستقیم مراسم برائت از مشرکان و دیگر جزییات برنامه‌های معارفی در این زمینه را می‌توان بر روی پایگاه اطلاع رسانی مربوطه مشاهده كرد.

شبکه تلویزیونی ـ اینترنتی لبیک نیز به آدرس TV.LABBAIK.IR در ایام حج برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده است.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )