تبیان، دستیار زندگی
کتاب «دفتر عقل و قلب» به قلم دکتر احمد عابدی توسط انتشارات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها (زائر) منتشر شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفتر عقل و قلب

کتاب «دفتر عقل و قلب» به  قلم دکتر احمد عابدی توسط انتشارات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها (زائر) منتشر شد.

به گزارش تبیان، در این کتاب به نظرات عرفانی آیینه حق نمای دوران معاصر، فقیه الفلاسفه و فیلسوف الفقها آیت الله العظمی امام خمینی -ره- اشاره شده است.
در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: اگر خداجویی و خدا طلبی فطری است باید عرفان و شناخت منازل عمیق معرفت نیز فطری باشد. هاله ای از قدس و معنویت واژه «عرفان» را احاطه کرده است و عارف کسی است که «فکر خود را به قدس جبروت متوجه ساخته و نور حق را در سر خود می طلبد».
نویسنده در ادامه می افزاید: توضیح و تفسیر مباحث عرفانی در این مختصر نمی گنجد و ما در اینجا تنها به نقطه نظرات عرفانی آیینه حق نمای این دوران، خلیفه و نایب حضرت مهدی صاحب الزمان �ٓعجل الله تعالی فرجه الشریف-، عارف کامل و دل سوخته طبیب و مرهم مشتاقان، راهنما و دلیل آزادگان، فقیه الفلاسفه و فیلسوف الفقها، مقتدای عارفان و قطب حق طلبان، اسدالله جبهه های مبارزه با کفر و شرک و نفاق، زاهد و راهب و صاحب اشک روان نیمه های شب، آیت الله العظمی امام خمینی �ٓقدس الله نفسه الزکیه- می پردازیم.
اسم اعظم، انسان کامل از دیدگاه امام خمینی (ره)، حجابهای نورانی و ظلمانی، آراء فلسفی امام خمینی (ره)، اندیشه های اخلاقی عرفانی امام خمینی(ره)، نگرش امام خمینی به 4 کتاب حدیثی، ادب دعا، آشنایی با کتاب مناهج الوصول ای علم الاصول و اعجاز قرآن از منظر امام خمینی(ره) از مهمترین بخش هایی است که در این کتاب آمده است.

گفتنی است علاقمندان میتوانند این کتاب را از انتشارات زائر واقع در خیابان شهداء استان قم و نیز نمایشگاه دائمی کتاب مستقر در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تهیه نمایند.

مشخصات کتاب:
عنوان: دفتر عقل و قلب: پروتوی از اندیشه های عرفانی و فلسفی امام خمینی (ره)
مولف: احمد عابدی
ناشر: انتشارات زائر، 1393.
مشخصات ظاهری: ده، 292 ص.
فروست: مجموعه آثار شماره؛ 173.
شمارگان: 1000
قیمت: 12000 تومان

جلد کتاب:

دفتر عقل و قلب