تبیان، دستیار زندگی
شاید شما هم به تازگی مادرشده اید. همه دغدغه تان این است که از کوچولوی زیبای تان به بهترین شکل مراقبت کنید.تصمیم دارید علاوه بر کمک پدربزرگ و مادربزرگ، اقوام و دوستان، کتاب هم بخوانید. اما نمی دانید بهتر است چه کتابهایی را مطالعه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب هایی برای مادران کم تجربه

شاید شما هم به تازگی مادرشده اید. همه دغدغه تان این است که از کوچولوی زیبای تان به بهترین شکل مراقبت کنید.تصمیم دارید علاوه بر کمک پدربزرگ و مادربزرگ، اقوام و دوستان، کتاب هم بخوانید. اما نمی دانید بهتر است چه کتابهایی را مطالعه کنید.

فراوری:ه. منفرد -بخش خانواده ایرانی تبیان
کتابهایی برای مادر کم تجربه

در این مطلب یک مادر کاملا بی تجربه، کتابهایی را که خوانده است به شما معرفی می کند تا تجربه مادرانه تان افزایش یابد.

حاملگی هفته به هفته

کتاب «حاملگی هفته به هفته»،ترجمه و تالیف الهام زینالی بقا  ساده ترین و کم حجم ترین کتاب مربوط به دوران بارداری است و هفته به هفته از اولین تا چهلمین هفته تغییرات بدن مادر و شرایط را خلاصه و مفید توضیح می دهد.

من و کودک من

کتاب «من و کودک من»، نویسنده دکتر جواد فیض - انتشارات امیرکبیر به نظرم، این کتاب هلو است! یک دایرالمعارف کامل از اطلاعات بارداری تا نگهداری نوزاد و نوپا و خردسال و کودک.هرسوال بی جواب یک مادر بی تجربه را پاسخگو است و بسیار راهنما برای امثال من که هیچ چیزی از بچه داری نمی دانیم.

همه مادران سالم اند اگر...

کتاب «همه مادران سالم اند اگر...»، نشر دانش امروز، از مجموعه سری کتابهای تعلیم و تربیت بنیادین با عکسهای رنگی و کاغذ براق کتاب جمع و جور و مفیدی است برای دوران بارداری و البته نگهداری از نوزاد و نوپا.

کتابهایی برای مادر کم تجربه

همه کودکان تیزهوشند

واقعا کتاب مفیدی است برای بعد از بارداری و در کتاب «همه کودکان تیزهوشند اگر...»،نویسنده دکتر میریام استاپرد نشر دانش امروز،گام به گام از اول نشون میده که هفته به هفته بچه چه تغییرات ذهنی و جسمی میکنه و پدر و مادر برای تعامل با کودک و افزایش هوش او از چه طریقی میتونند باهاش ارتباط برقرار کنند و چطور بهترین بازیها را باهاش انجام بدن.با خوندن این کتاب متوجه می شید که خریدن اسباب بازیهای رنگ و وارنگ و گرون ارزش زیادی نداره و خودتون می تونید با ساده ترین ابزار بچه را پرورش بدین و باهاش تعامل داشته باشین به شرطی که حوصله به خرج بدین.

همه کودکان سالمند

کتاب« همه کودکان سالمند اگر...»، نویسنده دکتر بنارد والمن .نشر دانش امروز، این کتاب مرجع مفیدی است برای همه درد و مرضایی که خدای نکرده بچه ها رو گرفتار میکنه و با زبون ساده راهنمای مفیدی خواهد بود برای مراجعه به پزشک کودکان.

مادر کافی

جو فراست رو که میشناسید؟همون که به داد پدر مادرهای مستاصل میرسه و به اونها راهکار رفتار با بچه های شیطون رو اموزش میده.دکتر سهامی رو چی؟ اون رو میشناسید؟ خدا رحمتش کنه من قبلا چند بار از نزدیک دیده بودمش.او هم روانپزشک کودک و نوجوان بود.حالا در کتاب «مادر کافی» با نویسندگی جو فرو زیر نظر دکتر سهامی در دسترس قرار داره تا نشون میده که چطور میشه یه مادر کافی بود و نه یه مادر کامل!


منبع:
وبلاگ بیا تا برویم