تبیان، دستیار زندگی
نمی خواهیم بگوییم حرف ما را بپذیرید اما اگر می خواهید با رقصیدن لاغر شوید با آگاهی برقصید!...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهدی جابری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با آگاهی برقصید!

نمی خواهیم بگوییم حرف ما را بپذیرید اما اگر می خواهید با رقصیدن لاغر شوید با آگاهی برقصید!...

مهدی جابری- بخش اجتماعی تبیان
رقص و لاغری

نمی خواهیم بگوییم حرف ما را بپذیرید اما اگر می خواهید با رقصیدن لاغر شوید این یک دروغ بزرگ است.
تازگی ها تبلیغات انواع رقص برای لاغر شدن و تناسب اندام در دستور کار شبکه های خارجی و برخی نهادهای داخلی قرار گرفته است؛ یعنی همان شبکه هایی که محصولات آرایشی تقلبی و کرم های غیربهداشتی را با صد یا دویست هزار تومان به برخی ایرانی های از همه جا بی خبر می فروشند، حالا سراغ راه دیگری برای کسب درآمد رفته اند و آن تبلیغ رقص برای چربی سوزی و لاغری است.
بدون حاشیه رفتن و مقدمه چینی، مستقیم می رویم سراغ یک موضوع مهم؛ از شما می خواهیم که همین الان یا در اولین فرصت در موتورهای جستجو مانند گوگل، به دنبال مستندات علمی درباره رقص های شکسته، زومبا، هیپ هاپ و از این قبیل باشید و ببینید که آیا یک پزشک در ایران یا خارج از کشور شایعاتی که شبکه های تجاری و تبلیغاتی ماهواره ای در این باره ساخته اند را تایید می کند؟ آیا حتی یک نهاد و سازمان بین المللی یا یک گروه پزشکی معتبر به آنچه درباره این رقص ها گفته می شود مهر تایید می زند؟

فقط با 29، 39، 49 و 59 هزار تومان!

حتما بارها در رسانه ها خوانده اید و شنیده اید که محققان یا پزشکان درباره فواید ورزش اصولی صحبت هایی کرده اند و نتایجی به دست آورده اند اما مطمئنا هنوز حتی یک جمله از سوی محققان و پزشکان درباره چربی سوزی با رقص زومبا نشنیده اید.

یک شهروند آگاه بودن، هم به نفع ما و خانواده هایمان است و هم به نفع و صلاح جامعه و اقتصاد کشور؛ پس لطفا درباره هر ادعا از جمله فواید رقص های اعتراضی سیاهان آمریکا در دهه 1970 اندکی تحقیق کنیم

آنچه ما در این باره شنیده ایم مربوط به برخی شبکه های تبلیغاتی ماهواره ای است که پانزده دقیقه فیلم نمایش می  دهند و بیست دقیقه به تبلیغ خنده آور برخی کالاها می پردازند؛ مثلا یک وسیله نظافت خانه که معجزه قرن است و شما می توانید آن را فقط با 29 هزار، 39 هزار، 49 هزار یا 59 هزار تومان خریداری کنید. یا مثلا یک سی دی یا دی وی دی آموزش رقص های شکسته، عربی، زومبا و هیپ هاپ که شما می توانید آن را فقط و فقط با پرداخت 19 هزار یا 29 هزار یا 39 هزار تومان تهیه کنید و فقط برقصید و لاغر شوید!

لاغری با آب و تاب یک خانم جوان!

من و شما حتما در بسیاری از رفتارهای خوب و آرامش بخش نیم نگاهی به اروپایی ها داریم. یعنی هم آنها از فرهنگ های درست و خوب ما الگو می گیرند و هم ما به دنبال رفتارها و فرهنگ های خوب آنها هستیم. در اینجا نیز خوب است که چشم و گوش بسته، هیچ حرفی را باور نکنیم. بسیاری از اروپایی ها قبل از پذیرفتن یک ادعا، درباره آن مطالعه و بررسی می کنند؛ البته منظورمان مطالعات آنچنانی نیست، بلکه می توان از طریق پرس وجو و مشورت با چند کارشناس، پزشک یا حتی جست وجوی ساده در اینترنت به میزان صحت و درستی یک ادعا پی برد. بسیاری از شهروندان کشورهای خارجی حتی چند سنت بابت آن چیزی هزینه نمی کنند که برخی از ما ایرانی ها به خاطرش 10 یا 20 دلار می پردازیم.
آنچه ما از لاغری و چربی سوزی و تناسب اندام با استفاده از رقص های مختلف می دانیم، فقط آن چیزی است که چند خانم جوان و خوش صدا، با لحنی هیجان انگیز و باورنکردنی و تلقین کننده از طریق چند شبکه ماهواره ای در گوش ما خوانده اند! آنها آنچنان درباره سی دی آموزش رقص خود با آب و تاب صحبت می کنند که شما احساس می کنید اگر همین الان عدد یک را به فلان شماره پیامک نکنید، دچار ضرر و زیان شده اید.

چاق شدن شبکه های خارجی با رقص های لاغری!

متاسفانه زودباوری تعداد قابل توجهی از جوانان ایرانی، موجب سوءاستفاده شبکه  هایی شده است که هدف از تاسیس و فعالیت آنها فقط کلاه گذاشتن بر سر مردم و سرقت محترمانه پول است. عده ای مقابل یک کامپیوتر نشسته اند و مشغول کپی کردن تعدادی فایل های رقص بر روی سی دی های بی کیفیت و بدون آرم و نشان هستند. و عده ای از جوانان نیز 29 یا 39 هزار تومان پرداخت می کنند و چند روزی به خیال لاغری و چربی سوزاندن می رقصند و بعد که به اصل موضوع پی می برند، سی دی ها را کنار می اندازند اما افرادی که مشغول کپی کردن سی دی ها هستند فقط در چندشب به ثروتی بزرگ و بادآورده دست می یابند که حاصل ناآگاهی یا کم اطلاعی برخی از ما ایرانی هاست. در حقیقت جیب آنها چاق می شود اما لاغری برای ما و شما با استفاده از رقص زومبا فقط یک فریب و دروغ بزرگ است.

هیپ هاپ ابزار اعتراض سیاهان امریکا در 1970

آنچه ما از لاغری و چربی سوزی و تناسب اندام با استفاده از رقص های مختلف می دانیم، فقط آن چیزی است که چند خانم جوان و خوش صدا، با لحنی هیجان انگیز و باورنکردنی و تلقین کننده از طریق چند شبکه ماهواره ای در گوش ما خوانده اند!

بررسی و تشریح فلسفه حرکات های "زومبا" و "هیپ هاپ" در این نوشته امکان پذیر نیست اما به طور خلاصه به شما می گوییم که هیپ هاپ در اصل نام یک جنبش اجتماعی و سیاسی است که اوایل دهه 1970 میلادی از شهر نیویورک آغاز شد؛ جایی که سیاهپوستان آفریقایی و آمریکایی  در اعتراض به وضعیت و محدودیت های خود دست به یک حرکت نمادین و ابداعی زدند. هدف سیاهان مظلوم از این اقدام، برچیده شدن تبعیض نژادی و برخورداری از آزادی های برابر با دیگران بوده است.
با گذشت زمان، حرکت های هیپ هاپ به دسته ها و شکل های مختلفی تقسیم شد و رقص شکسته از دل آن بیرون آمد؛ اما هدف مبدعان این رقص ها به هیچ وجه لاغری و چربی سوزاندن نبوده است!

یک شهروند آگاه باشیم

اگر شما امروز به جمع سیاه پوستان در هر نقطه از جهان بروید و بگویید که از حرکت های اعتراضی 45 سال قبل آنها برای لاغری و چربی سوزاندن استفاده می کنید، متعجب خواهند شد. حتی بسیاری از شهروندان کشورهای اروپایی و امریکایی نیز رقص را ابزار لاغر شدن به این معنا که در ذهن ما جای گرفته نمی دانند؛ چرا که هیچ مستندات علمی برای آن وجود ندارد.
یک شهروند آگاه بودن، هم به نفع ما و خانواده هایمان است و هم به نفع و صلاح جامعه و اقتصاد کشور؛ پس لطفا درباره هر ادعا از جمله فواید رقص های اعتراضی سیاهان آمریکا در دهه 1970 اندکی تحقیق کنیم.
لاغر شدن و چربی سوزاندن تابع قوانین و اصول خاص خود است؛ نه اینکه بدون مشورت با پزشکان و متخصصان هر شیوه ای را برای لاغری انتخاب کنیم. شاید فردا چند نفر در ماهواره پیدا شدند و ادعا کردند که اگر شلوار و تاپ 59 هزار تومانی آنها را بپوشید و روزانه سه بار خودتان را از یک ارتفاع سه متری به پایین پرتاب کنید، هیجان ناشی از این کار به کمک الیاف های چربی خوارِ آن لباس (!) موجب چربی سوزی سریع شما خواهد شد!


پیشنهاد اسلام

دین مبین اسلام اهمیت ویژه ای برای ورزش و سلامتی جسم و روح قائل است تا جایی که  رسول اکرم(ص) آموزش تیر اندازی و شنا را حقی می داند که فرزند بر گردن پدر دارد. اسلام به هیچ عنوان مخالفتی با شادی ، تفریح و ورزش ندارد ولی به هیچ عنوان اجازه نمی دهد برای شادی آنی و زیبا شدن تن، روح را که گرانبهاترین امانتی خداوند به انسان است آلوده شود.