تبیان، دستیار زندگی
دوباره فصل خواندن درس و کتاب فرا رسید. خواندن انشاء، خواندن کتاب فارسی، خواند جمع وتفریق ریاضی و خواندن کتاب تاریخ که سرگذشت پیشینیان است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صبحانه بخورید، باهوش بمانید

دوباره فصل خواندن درس و کتاب فرا رسید.

 خواندن انشاء، خواندن کتاب فارسی، خواند جمع وتفریق ریاضی و خواندن کتاب تاریخ که سرگذشت پیشینیان است. صبحانه بخورید، باهوش بمانید

دانش آموزان گرامی! بله با شما هستم!

 آیا می دانید برای اینکه بتوانید سر کلاس به تمام صحبت های معلم خود گوش دهید و نکته های مهم درسی را به درستی فرا بگیرید، صبحانه بخورید، باهوش بمانیدباید پرانرژی باشید؟

باید مغز شما از نیروی فراوانی برخوردار باشد تا خستگی به درون جسم تان نفوذ نکند؟

 سرحال بودن در مدرسه مساوی است با صبحانه خوردن در خانه.

 صبحانه یکی از وعده های مهم غذایی است که برای بدن همه افراد، به ویژه شما دانش آموزان مفید است.صبحانه بخورید، باهوش بمانید

 از فواید صبحانه خوردن می توان به انسولین یا همان قند موجود در بدن، دفع مواد زائد از بدن، حفظ آرامش، جلوگیری از یبوست، تنظیم اشتها، حفظ شادابی در طول روز و ... اشاره کرد.

 پزشکان در آمریکا کشف کردند، رمز سلامتی در خوردن صبحانه است.

امروزه بسیار شاهد افراد چاقی هستیم که با وجود داشتن رژیم های غذایی متنوع، نمی توانند به وزن ایده آل خود برسند، می دانید چرا؟

 زیرا این افراد از خوردن صبحانه پرهیز می کنند. صبحانه بخورید، باهوش بمانید

هم چنین بسیاری از دانش آموزان، صبح ها هنگامی که به مدرسه می روند از صرف صبحانه امتناع می ورزند و در مدرسه با کمبود انرژی رو به رو می شوند.

صبحانه بخورید، باهوش بمانید

سطح گلوکز خون این افراد به سرعت پایین می آید و در موارد شدید بی هوشی فرد را به همراه می آورد.

مطالعات و تحقیقات دانشمندان نشان داده، بهترین موادی که می توان در صبحانه از آن استفاده کرد، سبزی ها، میوه ها،نان و غلات هستند.

این گروه از مواد غذایی حاوی ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی هستند که برای سلامتی بدن مفید می باشند.

اما بی میلی دانش آموزان نسبت به صرف صبحانه دلایل گوناگونی دارد که می توان به نداشتن وقت کافی، خستگی فراوان و نبود مواد غذایی کافی اشاره کرد.

 دانش آموزان بسیاری صبح ها هنگام رفتن به مدرسه دیر از خواب بیدار می شوند و چون زمان برای صرف صبحانه ندارند،با بی حوصلگی به مدرسه می روند.

هم چنین بعضی از پدر و مادرها به دلیل کار فراوان نمی توانند مواد غذایی مورد نیاز بچه ها را خریداری کرده و در منزل استفاده کنند، در نتیجه دانش آموزان با گرسنگی به مدرسه می روند.

 به این ترتیب نخوردن صبحانه می تواند چاقی، بی حوصلگی، دیابت، کاهش قند خون و افت انرژی را موجب شود.

 بدن افراد، هنگام صبح، چون از حالت استراحت بیرون می آید، نیاز به خون و اکسیژن رسانی به مغز دارد و اگر افراد صبحانه نخورند، دچار سستی و خواب آلودگی می شوند.

دانش آموزان عزیز، این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که تمام وعده های غذایی به ویژه صبحانه را هیچ گاه از رژیم غذایی خود حذف نکنید تا با موجی از بیماری ها رو به رو نشوید. 

منبع: ماهنامه تیزهوشان

تنظیم: فهیمه امرالله

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.