تبیان، دستیار زندگی
باز هم یک سال تحصیلی دیگر آغاز شد. باز هم روپوش های رنگی، باز هم بوی کفش و کیف نو، پاک کن و تراش های زیبا که از پشت ویترین مغازه برای بچه ها خودنمایی می کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدرسه سلام

باز هم یک سال تحصیلی دیگر آغاز شد. باز هم روپوش های رنگی، باز هم بوی کفش و کیف نو، پاک کن و تراش های زیبا که از پشت ویترین مغازه برای بچه ها خودنمایی می کرد، باز هم زنگ های تفریح و بازی های آن و باز هم هیاهوی دانش آموزان که به فضای آرام مدرسه طراوتی بسیار می بخشید.


وای خدای من! زنگ املاء، زنگ ورزش، زنگ خوش ریاضی و زنگ ... همه و همه منتظر من و دوستانم بودند، همه چیز و همه کس آماده بودند تا از فراگیران علم و دانش پذیرایی کنند.

مدرسه سلام


صبح اول مهر بود به سمت مدرسه حرکت کردم. در راه علی، حسین و رضا را دیدم به جمع آن ها پیوستم و همگی تا نزدیک مدرسه دویدیم. بابای پیر مدرسه با شاخه گلی بچه ها را به داخل حیاط راهنمایی می کرد. نمی توانستم باور کنم تمام دیوارهای حیاط با نقاشی های زیبا پوشیده شده بود! همه یک سال بزرگتر از سال پیش بودند!

کلاس ششمی ها آخرین سال تحصیلی خود را در مدرسه می گذراندند، و اما در این میان، لحظه دیدنی، جدایی شکوفه های مدرسه با پدر و مادران خود بود. کلاس اولی ها را می گویم که تازه کانون خانواده را ترک کرده و قدم درد جاده سخت و ناهموار علم گذاشته بودند.

از گونه های تعدادی از آن ها مرواریدهای اشک سرازیر بود. خانم معلم مهربان، تمامی دانش آموزان را با تکیه بر قرآن، این کلام الهی، رهسپار کلاس تعلیم و تربیت کرد و آن گاه که در برابر ما آینده سازان قرار گرفت با زبان شیرین کودکی گفت: پسرهای عزیزم خداوند بزرگ از نور خود در جسم خاکی انسان دمید تا پا به این دنیا بگذارد و با مکیدن شیره جان مادر رشد کرده و بزرگ شود.
اکنون شما نوگل های زندگی، به مرحله ایی رسیده اید که باید به دنیای علم سلام کنید. گهواره دانش پیش روی همه انسان هاست و موفق آن کسی است که بتواند با ناشناخته های دنیا آشنا شود.

هزاران میلیارد سال از عمر زمین می گذرد و هزاران سوال بی جواب در برابر چشمان بشریت وجود دارد.
اگر شما کودکان الفبای فراگیری دانش را نیاموزید در برابر سختی ها، بیماری ها، اختراعات، اکتشافات و درک نکات مبهم زندگی شکست می خورید و نمی توانید پله های ترقی و موفقیت را طی کنید.مدرسه سلام


بچه های گلم، سال تحصیلی آغازی برای دوباره زنده شدن است. انسان بی سواد، همانند فردی است که حصاری را بر روح و جسم خود تنیده و از دنیای خارج شناختی ندارد.

در هفت سالگی، چرخ و فلک دانش برای هر فردی شروع به چرخش می کند و انسان دانا، آن فردی است که سوار بر چرخ و فلک به جهان پیرامون وارد شود و با دستان قدرتمند خود ستاره ها را از آسمان تعلیم و تربیت بچیند.

بله عزیزان من، شما سربازان جامعه علم هستید که با سلاح های خود که همانا قلم و مداد است، از افکار و دانش انسان های علاقه مند به اندیشه علم پروری دفاع می کنید.

مدرسه سلام

منبع: ماهنامه تیزهوشان
تنظیم: فهیمه امرالله

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.