تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری شروع به کار طرح ملی همسان گزینی تبیان در استان اصفهان با هدف ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با تکیه بر دو محور خانواده ها و واسطین ازدواج؛
سامانه همسان گزینی تبیان در اصفهان فعال شد

حجت‌الاسلام سید محمود فقیهی

نشست خبری شروع به کار طرح ملی همسان گزینی تبیان در استان اصفهان با هدف ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام سید محمود فقیهی در نشست خبری شروع به کار طرح ملی همسان گزینی تبیان در استان اصفهان، گفت: بحث ازدواج در جامعه ما یکی از مباحث فرهنگی و اجتماعی بوده و یکی از موانع انحراف به ویژه در حوزه جوانان است.

وی افزود: لازم است در موضوع ازدواج به کیفیت و نوع آن به عنوان یک اصل توجهی ویژه شود تا بتوان از تبعات آن از جمله طلاق که ناشی از عدم توجه به ازدواج صحیح است، جلوگیری کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: موسسه فرهنگی و هنری تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ازدواج صحیح و اصولی طرح همسان گزینی تبیان را دنبال می کند که عمده هدف آن موضوع ازدواج به هنگام با رویکرد جلوگیری از تاخیر در امر ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج است.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار از جمله اصولی هستند که در اجرای این طرح حائز اهمیت است، به نقش موثر واسطین ازدواج اشاره و اضافه کرد: در شرایط کنونی این واسطه گری ها کاهش پیدا کرده در حالی که طبق روایات فراوانی بر گام برداشتن در این زمینه تاکید فراوان شده است.

حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: تبیان به جد در این مسیر گام بر می دارد و امیدواریم جوانان با ثبت نام در این سامانه بتوانند به همسر مورد نظر خود برسند.

وی رسیدن زوجین به یکدیگر در این طرح را طبق نظر رابطین دانست و با بیان اینکه در مجموعه های فرهنگی جوانان می توانند فرد مورد نظر خود را برای همسری انتخاب کنند، گفت: یکی دیگر از محاسن طرح همسان گزینی تبیان یافتن سنخیت بین همه جوانان ثبت نام شده است.

تنظیم: هومن بهلولی