تبیان، دستیار زندگی
زیدان: از بكهام توقع زیادی نداشته باشید پس از استقرار رئال مادرید در توكیو، دیوید بكهام و زین الدین زیدان در یك كنفرانس خبری مشترك شركت كردند. به گزارش رویتر، زین الدین زیدان هافبك فرانسوی به خبرنگاران گفت: " از طرفدارا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كنفرانس مشترك مطبوعاتی زیدان و بكهام

زیدان: از بكهام توقع زیادی نداشته باشید

پس از استقرار رئال مادرید در توكیو، دیوید بكهام و زین الدین زیدان در یك كنفرانس خبری مشترك شركت كردند.

به گزارش رویتر، زین الدین زیدان هافبك فرانسوی به خبرنگاران گفت: " از طرفداران رئال مادرید می خواهم فعلاً انتظار زیادی از بكهام نداشته باشند و اجازه بدهند او با اعصاب راحت به برنامه ریزی برای آینده نزدیك تیمش بپردازد."

زیدان گفت:" شما نباید توقع زیادی از او داشته باشید و نمی توان انتظار داشت كه او همان شیطان سرخ منچستر یونایتد باشد."

رئال مادرید با اف. سی توكیو ژاپن روز سه شنبه بازی می كند و ازهم اكنون گنجایش ورزشگاهی كه این بازی در آن انجام خواهد شد تكمیل شده است. از زین الدین زیدان راجع به قیمت او و ماجرای پیوستن به رئال می پرسند، وی می گوید: " به محض ورود به رئال دوران پرشكوه آنها نیز شروع شد. من با آنها قهرمانی اروپا و سپس قهرمانی اسپانیا را جشن گرفتم و بنابراین فكر نمی كنیم لزومی داشته باشد تا قیمت بالای خود در آن زمان را توجیه كنیم. رئال مادرید هر سال دست به خرید یك ستاره بزرگ می زند .اول فیگو، بعد من وسپس رونالدو، حالا هم كه قرعه به نام بكهام افتاده است!"

زیدان در ادامه گفت:" با آمدن بكهام همه چیز رو به راه شد. خیال همه راحت است. ما به سوی فتح لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی اسپانیا پیش می رویم."

بكهام نیز پس از صحبت زیدان درباره خود گفت:" از او متشكرم كه تا این حد به فكرمن است. قبول دارم، واقعاً نمی شود از من انتظار بیشتر از حد توانم را داشت. فشار زیادی برمن و هم تیم های من وجود دارد. مردم فكر نمی كنند حالا كه مجموعه ای از ستاره های دنیا هستیم، پس بدون چون و چرا باید قهرمان اروپا و اسپانیا بشویم، اما اگر حرفه ای نگاه كنیم متوجه حریفان بسیار قدری می شویم كه گذشتن از سد آنها كار آسانی نیست."

یكی از خبرنگاران از بكهام راجع به بارسلونا می پرسد و وی می گوید: " تا كنون دهها بار گفته ام كه بارسلونا و مقامات آن همیشه برایم قابل احترام هستند. به هر حال یك معامله مهم بود و خوشحالم كه سرانجام همه چیز به نفع من تمام شد. قبول نمی كنم كه بكهام فقط به خاطر پول این كار را كرده باشد. من واقعاً به پیراهن رئال احترام می گذارم و برایم خیلی مقدس است."

زین الدین زیدان نیز گفت:" ما همیشه تحت فشار هستیم . قهرمانی تنها چیزی است كه از ما می خواهند. رسیدن به صدر جدول اسپانیا كار آسانی نیست و سخت تر از آن قهرمانی اروپاست. آنقدر از ما توقع دارند كه گاهی فكر می كنم اگر روزی قهرمان اروپا شدیم دلیل زیادی برای خوشحالی نداریم و انگار كه حق خود را گرفته باشیم باید به خانه برگردیم! اما این طور نیست و رسیدن به ان مرتبه نیاز به تلاش بسیار زیادی دارد."

زیدان كسی كه فرانسه 1998 را به اوج رساند و قهرمانی 2000 اروپا را تقدیم رئال مادرید كرد، گفت:" در چین و در خلال بازی های هفته گذشته بچه ها خیلی خسته شده اند. اما این مسئله تاثیری در كار ما در ژاپن نخواهد گذاشت."

از وی راجع به بازنشسته شدن او سئوال می كنند و وی می گوید:" قرار داد من تا سال 2005 است و تا آن موقع راجع به هیچ چیزی در این باره صحبت نخواهم كرد! "

این بازیكن 31 ساله طی مصاحبه های قبلی خود نیز اعلام كرده بود كه قصد دارد پس از سال 2005 بازنشسته شود. اما گویا از عنوان كردن چنین خبری پشیمان شده است.

زیدان گفت:" در سال 2005، 33 سال سن خواهم داشت و قبول دارم كه در همین روزهاست كه یك بازیكن باید به فكر توقف باشد. اما باید بگویم كه زیاد راجع به حرفهایم مطمئن نیستم!"

زیدان در ادامه افزود:" تا وقتی كه در شرایط فیزیكی مطلوبی به سر می برم فوتبال را كنار نخواهم گذاشت. این روزها هم به هیچ وجه به این چیزها فكر نمی كنم و فقط به قهرمانی و پیشرفت می اندیشم. كارلوس كوئیروز مربی فهیمی است. با رهنمودهای او حتما موفق خواهیم شد. باشگاه ما باشگاه ثروتمندی است و من اعتقاد دارم كه قهرمانی اروپا بسیار دردسترس است. ما تیمهای حریف را بر روی كاغذ به خوبی می شناسیم. كوله باری از تجربه هم در پشت سر ماست. ما هفته به هفته به صدر جدول لالیگا و قهرمانی اروپا نزدیك و نزدیك تر خواهیم شد."

از وی راجع به فصل گذشته و ناكامی مادرید در رقابتهای اروپایی می پرسند. او می گوید:" در فصل گذشته ما مسیر اشتباهی را طی كردیم. كارها روی اصول نبودند و هر كسی فكر می كرد كه بهترین و تنها تصمیم گیرنده است. البته فراموش نكنید كه ما فصل گذشته قهرمان اسپانیا شدیم. سیستم تیم ما سیستم صحیحی نیست و امیدوارم كوئیروز این مشكل را حل كند. روش 2-4-4 در اروپا مخصوصاً در نظر رقبای ایتالیایی سیستم شناخته شده و قابل كنترلی است. ما باید به روزهای اوج برسیم و برای رسیدن به این هدف نیاز به رهبری كوئیروز و همكاری همه بازیكنان است."

بكهام نیز پس از سكوت چند دقیقه ای به خبرنگاران گفت:" اكنون در بهترین شرایط بدنی به سر می برم، این تنها چیزی است كه می توانم بگویم."

تیم رئال مادرید این روزها را در ژاپن خواهد گذراند و قرار است تا یكسری بازی تداركاتی بسیار منظم و حساب شده با آنها داشته باشد.