تبیان، دستیار زندگی
آسیا- تهران؛ سفید پوشان ایرانی بار دیگر سرود قهرمانی سردادند ایران برای پنجمین بار عنوان قهرمانی فوتسال آسیا را به دست آورد. در دیدار پایانی این دوره از مسابقات تیم فوتسال كشورمان با 6 گل (شمسایی 4 گل، حیدریان 2 گل) ، ژاپن ح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا- تهران؛

سفید پوشان ایرانی بار دیگر سرود قهرمانی سردادند

ایران برای پنجمین بار عنوان قهرمانی فوتسال آسیا را به دست آورد.

در دیدار پایانی این دوره از مسابقات تیم فوتسال كشورمان با 6 گل (شمسایی 4 گل، حیدریان 2 گل) ، ژاپن حریف سرسخت خود را در هم كوبید.

تیم ژاپن كه در این مسابقه علی رغم سیستم تدافعی دقایق آغازین به تدریج از لاك دفاعی خارج شد و به حمله روی آورده بود در نهایت توانست 4 گل را وارد دروازه تیم ملی فوتسال كشورمان كند.

از نكات قابل توجه دراین مسابقه از دست دادن پنج ضربه پنالتی توسط بازیكنان كشورمان بود كه در صورت به ثمر رسیدن، می توانست شمار گل های ایران را به عدد 11 برساند.

در پایان این مسابقه، محمدرضا حیدریان كاپیتان تیم ملی فوتسال كشور، به عنوان برترین بازیكن میدان شناخته شد.

مراسم اهدای جوایز با حضور مهندس مهرعلیزاده، ریاست سازمان تربیت بدنی؛ پیترولاپان، دبیركل كنفدراسیون فوتبال آسیا محمد دادكان، رییس فدراسیون فوتبال و جمعی از نمایندگان مجلس اجرا شد كه طی آن پیترولاپان كاپ قهرمانی را به بازیكنان ایران تقدیم كرد.

همچنین وحید شمسایی به عنوان بهترین بازیكن و تیم ایران به عنوان تیم با اخلاق این دوره از مسابقات شناخته شدند.

حاشیه بازی:

- هنگام دفع یك توپ توسط ناصری دروازه بان تیم ایران كه منجر به آسیب دیدگی مهاجم تیم ژاپن شد، پزشك تیم ژاپن به شكل اعتراض آمیزی به طرف دروازه بان ایران حركت كرد كه مورد اعتراض تماشاچیان واقع شد.

- در دقایق پایانی بازی به دنبال پرتاب اشیایی از سوی تماشاگران و توقف بازی، داور مسابقه از مسؤولان تیم ایران حفظ آرامش تماشاگران را خواستار شد.

- همچنین پس از شروع بازی مجدد، شمسایی گل را به ثمر رساند كه توسط  داور مسابقه مورد پذیرش واقع نشد.

- بر خلاف بازیكنان تیم ایران كه با آرامش بازی را دنبال می كردند ، بازیكنان و نیمكت نشینان ژاپن با اضطراب كامل و دست پاچگی مسابقه را ادامه می دادند.

- خبرنگاران ژاپنی حاضر در ژاپن در حالیكه ناامیدانه این دیدار را پیگیری می كردند، فعالانه مشغول تهیه گزارش و ارسال خبر بودند.

- سالن برگزاری مسابقات با اسامی ائمه معصومین زینت آرایی شده بود.