تبیان، دستیار زندگی
پنکیک یکی از انواع لوازم آرایشی است که توسط بانوان برای روشن کردن پوست و صرفا جهت زیبایی استفاده می شود. مصرف سالیانه لوازم آرایشی در کشور ما بسیار زیاد است...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : اعظم اژدری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه فرزانگان(6)

در دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه فرزانگان(6) در دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

ساخت پنکیک ضدآفتاب گیاهی حاوی نانو ذره دی اکسید روی
تبیان: سلام و وقت به خیر، لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کدام مدرسه شرکت کردید.
باسلام، شقایق قدیانی هستم به همراه مرضیه اختری از مدرسه فرزانگان (6) در دهمین دوره جشنواره های دانش آموزی تبیان شرکت کرده ایم.


تبیان: هدف شما از انجام این پروژه چیست؟
پنکیک یکی از انواع لوازم آرایشی است که توسط بانوان برای روشن کردن پوست و صرفا جهت زیبایی استفاده می شود. مصرف سالیانه لوازم آرایشی در کشور ما بسیار زیاد است. بیشتر پنکیک ها و به طور کلی لوازم آرایشی دارای مواد مضر شیمیایی هستند و می توانند برای پوست مشکلاتی ایجاد کنند. استفاده از ترکیبات گیاهی که به پوست آسیب نمی رسانند می تواند به حل این مشکل کمک کند.


تبیان: روش کار پژوهشی خود را توضیح دهید؟
1- سنتز نانو ذره ی اکسید روی
2- تهیه ی پنکیک
روش سنتز نانو ذره:
محلول کلرید روی نیم مولار به محلول سود یک مولار در دمای 90 درجه به صورت قطره قطره و در فواصل مشخص زمانی اضافه می شود. پس از دوساعت محلول را فیلتر کرده و چندبار با آب مقطر شستشو می دهیم. در انتها رسوب را به مدت 2 ساعت در دمای 70 درجه در هاون قرار می دهیم.
برای تهیه پنکیک ابتدا باید آرد برنج و آرد ذرت تا زمانی که به رنگ دلخواه برسند تفت داده شوند. سپس به اندازه لازم بهارنارنج، آلوئه ورا، گل گاوزبان، روغن و نانو ذره ی سنتز شده را اضافه و برای جلوگیری از رشد قارچ از کپسول کتوکنازول استفاده کردیم و در آخر هم از هل برای خوشبو کردن آن استفاده می شود.

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه فرزانگان(6) در دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

تبیان: نتیجه ای که از انجام این پروژه حاصل شد چیست؟
پس از ساخت محصول باید از کارایی محصول مطلع شد. با اندازه گیری PH محصول و با تعیین میزان غلظت اسیدی و بازی می توان فهمید که این محصول به چه میزان برای پوست مخاطره آمیز است و هم چنین می توان از تست های آلرژی استفاده کرد.


تبیان: چطور با جشواره دانش آموزی تیبان آشنا شدید؟ و نظرتون در مورد این جشنواره چیست؟
ما از طریق دبیر پژوهشمان با موسسه تبیان و دهمین جشنواره دانش آموزی آن آشنا شدیم و با کمک هم گروهی هایمان پروژه خود را در این جشنواره ارائه کردیم. لازم به ذکر می دانم که جشنواره تبیان یک جشنواره بسیار خوب و کار آمد برای دانش آموزان می باشد و ما می توانیم فعالیت های پژوهشی خود را در این فضا به نمایش بگذاریم.


تبیان: با تشکر از حضور شما در دهمین جشنواره تبیان و همین طور شرکت در مصاحبه ما. امیدواریم همواره در ارتقا سطح علمی و فرهنگی کشورمان موفق و پیش قدم باشید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تهیه و تنظیم: اعظم اژدری

مطالب مرتبط:

مصاحبه با مدرسه فرزانگان (4) در دهمین دوره جشنواره دانش آموزی تبیان 
مصاحبه با مدرسه خدیجه کبری در دهمین دوره جشنواره دانش آموزی تبیان 
مصاحبه با مدرسه فرزانگان (9) در دهمین دوره جشنواره دانش آموزی تبیان 
مصاحبه با مدرسه فرزانگان (6) در دهمین دوره جشنواره دانش آموزی تبیان