تبیان، دستیار زندگی
اینك در عصر ارتباطات به سر می بریم و بدیهی است كه به تناسب افزایش ارتباطات ، اثرات قابل ملاحظه ای را در كیفیت و كمیت كار به عنوان مربیان فوتبال شاهد خواهیم بود. فدراسیون فوتبال ایران جهت ارتقاء سطح دانش مربیان داخلی یكدوره ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كلاس ایویچ و آموخته های مربیان

اینك در عصر ارتباطات به سر می بریم و بدیهی است كه به تناسب افزایش ارتباطات ، اثرات قابل ملاحظه ای را در كیفیت و كمیت كار به عنوان مربیان فوتبال شاهد خواهیم بود.

فدراسیون فوتبال ایران جهت ارتقاء سطح دانش مربیان داخلی یكدوره كلاس آموزشی را بر پا نمود. مدرس این دوره آموزشی ، تومیسلاو ایویچ سرمربی اسبق تیم ملی كشورمان و یكی از نظریه پردازان بزرگ فوتبال بود كه با دعوت رسمی فدراسیون به ایران سفر كرد.

در این دوره از كلاسها تمامی مربیان تیمهای حاضر در لیگ برتر و جام آزادگان دعوت شده بودند. آقایان حبیبی و یاوری هم به عنوان میهمان ، در این كلاسها حضور داشتند.

با توجه به همزمان بودن برگزاری كلاس و تمرینات آماده سازی تیمها بعضی از مربیان دعوت شده نتوانستند در این كلاس شركت كنند و یا در یك جلسه از این كلاس حضور یافتند. اگر فدراسیون فوتبال زمان مناسبتری را برای برگزاری این دوره از كلاس آموزشی در نظر می گرفت ، قطعاً با استقبال بیشتری از سوی مربیان رو به رو می شد. همچنین اگر تعداد جلسات و مدت این كلاس هم افزایش می یافت ، می توانست مربیان را بیشتر با نكات ناگفته فوتبال آشنا سازد.

دفاع ، دفاع فشرده ، حمله و ضد حمله از عمده مباحث مطرح شده در این كلاس بود كه فرصت خوبی را برای تبادل اطلاعات و تجربیات مربیگری فراهم ساخت.

در این راستا ، تومیسلاو ایویچ با برخورداری از دانش روز دنیا ، اطلاعات خوبی را به مربیان حاضر در كلاس انتقال داده است.

این كلاسها سه شنبه 14 مرداد به پایان رسید.