تبیان، دستیار زندگی

لطفا خوش‌بین باشید

افراد خوش‌بین به واسطه تمایلات جسورانه و دیدگاه مثبتشان شناخته می‌شوند. آن‌ها همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینند و مانند خیلی از مردم راهی برای تطبیق بیشتر با جهان اطرافشان می‌یابند. در این مقاله به چند ویژگی افراد خوش بین اشاره می‌کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب حکیمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

خوش بینی، بد بینی،

آن‌ها اتفاقات بد را نیز درک می‌کنند

این دیدگاه که افراد خوش‌بین اتفاقات بد و منفی را درک نمی‌کنند، کاملا اشتباه است، بلکه آن‌ها طور دیگری به اینگونه مسائل مینگرند. به عبارت بهتر، برخی مردم باران را می‌بینند و برخی رنگین کمان را!
همه‌ی ما با چالش‌های مختلفی در زندگی مان روبه رو می‌شویم و گاهی خود را می‌بازیم، اما مثبت‌اندیشان در برابر چالش ها و رویدادهای ناخوشایند تنها این جمله را زمزمه می‌کنند: "این نیز می گذرد".

 

انتظارات زیادی دارند و پرتوقع هستند

خوش‌بین‌ها همیشه خوبی‌ها را آرزو می‌کنند و هرگز خود را برای مواجهه با بدی ها آماده نمی کنند.
این روش یک روش استراتژیک است که آن‌ها از اضطراب دور می سازد و به موفقیت نزدیک می‌کند.

 

بیش از حد خیال‌پرداز هستند

این گروه از مردم اغلب به اتفاقات خوبی که مایلند برایشان بیفتد می اندیشند، مثل موفقیت در کار، پیشرفت در زندگی زناشویی و یا حتی برنده شدن در قرعه کشی!
تحقیقات نشان می‌دهد که خیال بافی می‌تواند میزان خلاقیت را در افراد افزایش دهد.

 

گاهی دیر به قرارهایشان می‌رسند

این دسته از افراد گاهی درک درستی از زمان ندارند و غیر واقع بینانه می‌اندیشند، مثلا با وجود آگاهی از ترافیک شدید در خیابان‌ها، با خیالی آسوده به کارهای شخصی‌شان می‌پردازند و سپس به سمت بیرون از خانه حرکت می‌کنند و این موضوع اغلب باعث دیر رسیدنشان به قرارهای کاری و... می‌شود.

مردم خوش‌بین گاهی در کارشان شکست می خورند، اما برای بار دوم همه چیز را تغییر می دهند و اصلاح می‌کنند تا پیروز شوند و بر این باورند که می توان شکست ها را نادیده گرفت و آن‌ها را به فرصت تبدیل کرد


 افرادی مدبر هستند

بسیاری از کارآفرینان موفق جهان، افرادی خوش‌بین و مثبت‌اندیش هستند، مانند استیو جابز رئیس کمپانی اپل که خود را فردی خوش‌بین معرفی می کرد.
او بارها و بارها در کارش شکست خورد، اما هرگز دست از سعی و تلاش برنداشت.

 

گاهی واقع‌بین نیستند

گاهی مثبت‌اندیشی بیش از حد، انسان را از واقعیت دور می‌کند. البته اکثر افراد خوش‌بین می‌دانند که هر وضعیتی که در زندگی‌شان پیش می‌آید و یا هر مشکلی که در برنامه‌ریزی رخ می‌دهد، صرفا یک اتفاق مثبت نیست و باید در پی حل آن باشند.

 

اغلب برای بار دوم پیروز می‌شوند

مردم خوش‌بین همیشه به دنبال بهترین‌ها هستند. آن‌ها گاهی در کارشان شکست می‌خورند، اما برای بار دوم همه چیز را تغییر می‌دهند و اصلاح می‌کنند تا پیروز شوند و بر این باورند که می‌توان شکست‌ها را نادیده گرفت و آن‌ها را به فرصت تبدیل کرد.
این افراد اغلب با افرادی شبیه خودشان رابطه برقرار می‌کنند، البته این بدان معنا نیست که هرگز به افراد بدبین و منفی نگر توجهی ندارند!

 

اهل ریسک کردن هستند

بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد خوش‌بین بیش از سایرین بر روی کارهای مخاطره آمیز سرمایه‌گذاری  می‌کنند و همچنین کمتر از دیگران به پس انداز کردن اهمیت می‌دهند و معتقدند همه چیز باید در حد اعتدال باشد.

 

معمولا نسبت به دیگران سالم‌ترند

طبق بررسی‌های انجام شده، تمرینات مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی به افزایش طول عمر، داشتن قلبی سالم و تنظیم کلسترول خون کمک می‌کند.


مطالب مرتبط:

بهبود زودتر زخم با خوش‌اخلاقی
بدبین ها، لجباز و کینه‌توزند!
انواع اختلالات شخصیتی
اختلال شخصیت چه نشانه‌هایی دارد؟
بیماری شیزوفرنی چیست؟
اختلال شخصیت گسیخته ‌گون
اگر نمی‌خواهید بیمار شوید، احساس تان را بیان کنید
خوش‌اخلاقی مسری است
با عطردرمانی خوش‌خلق شوید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.