تبیان، دستیار زندگی
هدیه دادن و هدیه گرفتن زیباترین بخش زندگی است. شاید با کوچکترین هدیه ای کمی از دلتنگی های روزمره تان کاهش یابد. حال اگر این هدیه دست ساز باشد شما را بیشتر به یاد طرف مقابل می اندازد. شاید خریدن هدیه های گران قیمت و برند، کلاس داشته باشد اما طعم هدیه دست س
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا سرکمری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هدیه ای که بر دل می نشیند


هدیه دادن و هدیه گرفتن زیباترین بخش زندگی است. شاید با کوچکترین هدیه ای کمی از دلتنگی های روزمره تان کاهش یابد. حال اگر این هدیه دست ساز باشد شما را بیشتر به یاد طرف مقابل می اندازد. شاید خریدن هدیه های گران قیمت و برند، کلاس داشته باشد اما طعم هدیه دست ساز، متفاوت است.

هدیه

ساخت هدایای دست ساز می تواند راه بسیار خوبی برای ابراز خلاقیت شما باشد. دادن هدیه ای که ساخته دست خودتان مانند تقدیم کردن بخشی از وجودتان به آن فرد است. این هدیه لازم نیست استادانه درست شده باشد تا مورد قدردانی واقع شود. هدف از تهیه این هدیه نشان دادن سلیقه و مهارت شماست و اینکه شما به راحتی می توانید، سلیقه گیرنده را در آن لحاظ کنید.

علایق فرد مقابل را بشناسید
مهمترین قسمت تهیه هدیه و بوجود آوردن لحظات شاد، حدس زدن در مورد علاقه مندیهای فرد مقابلتان است. در تهیه هدیه از شناخت خود نسبت به او کمک بگیرید. اگر طرف مقابل را نمی شناسید از دوستان و بستگان و یا همکاران او پرس و جو کنید. اگر شخص مورد نظر به شیرینی جات علاقه مند است،  می توانید کیک های شکلاتی کوچک یا بسته ای از بیسکویت های خانگی درست کنید و با گذشتن در جعبه ای دست ساز او را شگفت زده کنید.

برای درست کردن هدیه تان از وسایلی که در حال حاضر در خانه دارید استفاده کنید. ظرف های شیشه ای تمیز را می توان نقاشی کرد یا از آبنبات های خانگی پر کرد

هدیه

خیاطی کنید
مهارت های دیگر خود را نیز بکار بگیرید. اگر شما در خیاطی و دوزندگی مهارت دارید، می توانید یک مدل ساده انتخاب کنید و مطمئنا خلاقیت بیشتری خواهید داشت. کیفی که از تکه پارچه های رنگی درست کرده اید، کوسن های رنگی و کوچک یا یک پیراهن ساده و یا دامن هدیه ای ایده ال خواهد بود. طراحی پارچه هم یکی از مهارتهایی است که شما می توانید در این زمینه کمک بگیرید. اگر در بافندگی یا قلاب بافی دستی دارید هم می توانید به سرعت یک کلاف کاموا را به هدیه ای ایده ال و زیبا تبدیل کنید. کلاه جذاب و یا شال گردنی گرم یا رومیزی کوچک قلاب بافی شده هدیه های جالبی هستند.

از وسایل دم دستی استفاده کنید
همیشه خرید تنها راه حل نیست کمی به اطرافتان نگاه کنید. شما می توانید برای کاهش هزینه ها، برای درست کردن هدیه تان از وسایلی که در حال حاضر در خانه دارید، استفاده کنید.  ظرف های شیشه ای تمیز را می توان نقاشی کرد یا از آبنبات های خانگی  پر کرد.البوم های بدون استفاده در خانه را با اضافه کردن لایه های پارچه های رنگی جدید و خوشرنگ به آلبومی زیبا تبدیل کنید.

دادن هدیه ای که ساخته دست خودتان مانند تقدیم کردن بخشی از وجودتان به آن فرد است

هدیه

هدیه تان را چشم نواز کنید
سعی کنید با اضافه کردن چیزهای کوچک هدیه خود را چشم نواز و زیباتر کنید. از وسایل براق و درخشان کوچک استفاده کنید. یا می توانید اسم گیرنده هدیه را بوسیله چسب و اکلیل به صورت براق روی بسته بندی طراحی کنید. روی شیشه بیسکویت ها نقطه ای کوچک با چسب بگذارید و روی آنها نگین های شیشه ای رنگی و کوچک بگذارید.

خلاقیت یادتان نرود
تا جایی که می شود، در بسته بندی هدیه خلاقیت به خرج دهید. بسته بندی زیبای هدیه باعث دلچسب تر شدن آن خواهد شد. شما میتوانید کاغذ هدیه خود را تهیه کنید . از چند رنگ کاغذ استفاده کنید یا گل ها  و برگ های خشک شده یا چیزهای دیگر از طبیعت بر روی بسته بندی بچسبانید. اگر دستگاه پرینتر در خانه دارید می توانید کاغذ کادوی خود را تهیه کنید. بسته بندی یا سلیقه شخصی هدیه زیبا و دست ساز شما را کامل می کند.

ساراسرکمری
بخش زیبایی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.