تبیان، دستیار زندگی
از تجمع ذرات با بار مثبت یون مثبت و از تجمع ذرات با بار منفی یون منفی تشکیل می شود. سؤال اساسی این است که چرا انسان در کنار آبشارها و یا کوه ها احساس خوبی دارد. یون های منفی تأثیر فوق العاده ای در بیوشیمی انسان دارند در این فضاها ذرات یون منفی وجود دارد .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهدی رحمانی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اثر یون های منفی برای مهار سرطان

اثر یون های منفی برای مهار سرطان

دهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید اما کار ما هنوز تمام نشده است! این دوره نیز همچون سال های گذشته دوستان بسیاری با ثبت طرح ها و ایده های خلاقانه خود در منوی "پیشنهاد موضوع" ما را در ارتقای تنوع پروژه ها یاری نموده‌اند. هم چون گذشته بر آن شدیم تا با گردآوری این ایده های جالب، علاوه بر قدر دانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم. فراموش نکنید که ما همیشه منتظر طرح های جدید شما عزیزان هستیم.


نام ایده: اثر یون های منفی تولید شده از آب برای مهار سرطان در موش
نام ارایه دهنده/دهندگان: یاسمن نجفی - الهام انصاری
زمینه و نوع پروژه: پزشکی -سلامت روان- شیمی- بیوشیمی - آنکولوژی (سرطان شناسی)
درجه سختی: متوسط
نام مدرسه: دبیرستان دخترانه امام صادق


از تجمع ذرات با بار مثبت یون مثبت و از تجمع ذرات با بار منفی یون منفی تشکیل می شود. سوال اساسی این است که چرا انسان در کنار آبشارها و یا کوه ها احساس خوبی دارد. یون های منفی تأثیر فوق العاده ای در بیوشیمی انسان دارند در این فضاها ذرات یون منفی وجود دارد و در هوای کوهستان معمولاً 2000 یا 4000 یون منفی در سانتی متر مکعب وجود دارد و این در حالی است که در هوای آلوده شهری پایین تر از 100 یون منفی در سانتی متر مکعب وجود دارد و شاید بر این اساس است که یونیزاسیون هوا در بیمارستان ها و اماکن کاری اروپا و روسیه اجباری است.

یون های منفی ذرات بار الکتریکی هستند که آلودگی های موجود در هوایی که ما تنفس می کنیم را از بین می برند و اثر جوان کننده ای بر سیستم های فیزیولوژیکی ما دارند (مانند سیستم تنفس) از بین بردن باکتری ها، جلوگیری از پیرشدن سلول های بدن، بالا بردن توانایی نگهداری اکسیژن در خون، بهتر کردن (سوخت و ساز بدن)، بالا بردن میزان هوشیاری، از بین بردن خستگی، بالا بردن مقاومت بدن (سیستم ایمنی) در مقابل بیماری ها و موارد بسیار دیگر یون های منفی در بیوشیمی انسان دارد.

یون های منفی به دلیل خواص درمانی بالقوه توجه ما را به خود جلب کرده‌اند و به عنوان یک گزینه، بسیاری از لوازم برقی توابع یون منفی هستند. یون های مثبت در هوا در تحریک اعصاب فعالیت عصبی سمپاتیک عمل می کنند در حالی که یون های منفی در عمل سیستم عصبی پاراسمپاتیک و اعصاب را آرام می کنند.
در این پژوهش دانش آموزان با بررسی خواص فیزیکی یون های منفی تولید آب در داخل بدن و فعالیت ضد تومور آن جهت مقابله با سرطان پرداخته‌اند.

اثر یون های منفی برای مهار سرطان

نتایج پژوهش آن ها نشان داد که:

1. اتاق هایی که از یون منفی زیادی برخوردار هستند کاملاً نشان داده‌اند که به شکل چشم گیری از رشد باکتری ها و خیلی عوامل بیماری زای دیگر جلوگیری کرده‌اند و در از بین بردن گرد وغبار، ویروس ها، دودسیگار، بوی نامطبوع، دودهای شیمیایی مسموم کننده تأثیر بی نظیری دارد.
2. اثر جوان‌کننده‌ایی بر روی سیستم هایی بیولوژیکی انسان دارند.
3. در فضاهایی که از یون منفی بالایی برخوردار هستند افراد از توانایی، قدرت کار بالا، تمایل به همکاری، کارکرد مغزی بالا برخوردار بوده و ضریب اشتباه آنان پایین است.
4. دستگاه مولد یونی با درصد بالا به صورت خاصی به شکل ضد افسردگی عمل می کنند.
5. از بین بردن باکتری ها، جلوگیری از پیرشدن سلول ها، بالا بردن توانایی نگهداری اکسیژن در خون، بهتر کردن عمل سوخت و ساز بدن، بالا بردن میزان هوشیاری، آر بین بردن خستگی، بالا بردن میزان مقاومت بدن، تأثیر اساسی در معالجه سردرد، بی خوابی، کم خوابی، آلرژی، آسم و فواید بسیار دیگر، از جمله فواید بالا بودن یون منفی در محیط است.

مهارت های کسب شده

کسب توانایی جست و جو در سایت های معتبر بین الملی -مطالعه و تحقیق درمورد سرطان در موش -مطالعه و بررسی یون های منفی


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: مهدی رحمانی

تنظیم: نسرین صادقی