تبیان، دستیار زندگی
در این دهکده جهانی، هر کشوری به اصل و نسب و تاریخ خود می نازد، به دانشمندان و بزرگانش افتخار می کند و می خواهد که خود را در میان سایر کشورها، برتر جلوه دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب عشقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهنگ تان را در هواپیما معرفی کنید


در این دهکده جهانی، هر کشوری به اصل و نسب و تاریخ خود می نازد، به دانشمندان و بزرگانش افتخار می کند و می خواهد که خود را در میان سایر کشورها، برتر جلوه دهد.حتی اگر قدمت کشورش به دویست سال هم نرسد برای خود موزه دارد، کتاب تاریخ دارد و...

در میان کشورهایی که به واقع اصالت تاریخی دارند، مانند چین، هند و البته ایران عزیز، می توانند موفق تر از سایر کشور ها عمل کنند و با به نمایش گذاردن فرهنگ غنی خود، راه جلب گردشگر و سرمایه گذار و ... را باز کرده و یا حتی مغزهایی که یا در حال فرارند و آرزوی فرار دارند را بدین وسیله، حفظ کرد.
مهمانداران هواپیما

نمایشگاه های معرفی فرهنگ و آداب و رسوم و پوشاک و غذا و موسیقی کشورها، که هر چند وقت یکبار در مملکت خودمان و همچنین در سایر کشورها برپا می شود، و میزان بالای بازدید و خرید، علاقمندی مردم را برای آشنایی با فرهنگ خودشان و دیگر فرهنگ ها، نشان می دهد.
و در این میان، شاید پوشاک اولین گام معرفی فرهنگ یک کشور باشد، اقدامی که چندی است برخی از کشورها برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم خود دارند، پوشاک مهمانداران هواپیما است.
به عنوان مثال در پروازهای سنگاپور، شما با مهماندارانی مواجه می شوید که مانند صدها سال پیش، لباس های سنتی کشورشان را پوشیده اند و یا در برخی پروازهای کشور آمریکا، مهمانداران به مانند اجدادشان، کلاه های معروف به کابویی بر سرشان می گذارند، که با این کار هم می توانند جلب توریست و گردشگر کنند و هم می توانند به آسانی فرهنگ خاص کشورشان را به دیگران معرفی کنند.

مهمانداران هواپیما

یعنی مهمانداران ایرانی هم لباس سنتی بپوشند؟
چه اشکالی دارد؟ ما در ایران بیش از ده ها گونه لباس های مختلف سنتی هم زنانه و هم مردانه داریم، لباس کردی، لباس گیلکی، لباس جنوبی و ... این لباس های الوان و زیبا هم می تواند معرف فرهنگ غنی و ده هزار ساله مردمان ایران باشد و هم به غایت زیباست و هم با توجه به دین و آیین مردم ایران، در پوشیدگی و حجاب همتا ندارد، شاید از این مانتو های چسبان به رنگ تیره و کلاه های کوچکی که بر سر مهماندارن امروز است، هزاران بار زیباتر و پوشیده تر باشد.

مهمانداران هواپیما

اگر هم منظور راحتی و خدمت بیشتر به مشتریان است و می توان ایراد گرفت که این لباس ها به درد موزه می خورد و نمی توان با آن کار کرد، باید گفت که مردمان این مرز و و بوم، قرن ها با این لباس ها از کوه و کمر بالا می رفتند و به دنبال دام هایشان از این ور کوه به آن ور رودخانه می دویدند، مهمانداری هواپیما که دیگر از کوهنوردی و دنبال گوسفند دویدن، سختتر نیست!
تازه می توان با یک طراحی جدید توسط طراحان لباس ایرانی، هم قسمت اصیل و سنتی و حجاب آنها را در نظر گرفت و هم کمی از متراژ پارچه کم کرد و راحتی بیشتر را در ادامه داشت.
شاید مهم این باشد که بخواهیم پیشرفت کنیم، از لاک خود بیرون بیاییم و با مدد از فرهنگ غنی ایرانی و افتخار به دین آسمانیمان، از همه دنیا زیباتر باشیم.

زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.