تبیان، دستیار زندگی
پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال (با نام جام خلیج فارس) از 8 مرداد آغاز شد که سه هفته اول مسابقات در مجموع راضی کننده بود و در اکثر هشت بازی انجام شده، تماشاچی شاهد بازی خوب و رد و بدل شدن گل بود. درباره این مسابقات ما فقط در این مختصر مجال، به دو نکته اشا
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قربان صدقه کی روش می روند تا لیگ را ببیند


پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال (با نام جام خلیج‌فارس) از 8 مرداد آغاز شد که سه هفته اول مسابقات در مجموع راضی‌کننده بود و در اکثر هشت بازی انجام شده، تماشاچی شاهد بازی خوب و رد و بدل شدن گل بود.
کی روش

درباره این مسابقات  ما فقط در این مختصر مجال، به دو نکته اشاره می‌کنیم: اول اینکه این چه اصراری است که مسئولان برگزاری مسابقات برای برگزاری مسابقات «زیرنور» و در ساعات تاریکی دارند؟! آیا آن‌ها تصور می‌کنند با این کار و این نوع کارها فوتبال ما پیشرفت و عقب‌ماندگی‌ها را جبران می‌کند؟!‌ آیا چون فوتبال باشگاهی در اکثر کشورهای اروپایی در ساعات شب وزیر نور انجام می‌شود، ماهم باید این کار را انجام دهیم؟
آیا ما قبلا به ویژه در دوره برگزاری جام تخت جمشید- که اکثر قریب به اتفاق بازی‌های لیگ را در ساعات روز انجام می‌دادیم- در سطح ملی و رقابت با حریفان آسیایی کم و کسری‌ای داشتیم؟! آیا برگزارکنندگان از وضع منابع آب و برق ما اطلاع دارند؟ آیا آن‌ها می‌دانند این طرف عالم که «ما» زندگی می‌کنیم، خشک است و آسمان کمتر می‌بارد و ... آن طرف دنیا که «آن‌‌ها» هستند، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی کاملا متفاوت است؟!
آیا قطع شدن دو بازی در همان هفته اول به خاطر نارسایی برق و خاموش شدن ناگهانی ورزشگاه برای اینکه مسئولان و برنامه‌ریزان حداقل در این باره به خودشان بیایند، کافی نبود و نیست؟! و ... خلاصه کلام اینکه تا ما به «خودمان» نیاییم و دست از ادا و اطوار برنداریم، خیلی نمی‌توانیم نسبت به بهبود وضع فوتبال امیدوار باشیم...

نکته دوم مسئله سرمربی تیم ملی، آقای کی‌روش است. لیگ فوتبال ایران، فصل 94-95 یعنی مهمترین فعالیت داخلی فوتبال ایران شروع شده، اما آقای کی‌روش کماکان در مرخصی به سر می‌برد و عملا برای چندمین بار به همگان اعلام می‌کند که کار خودش را می‌کند و این طور فعالیت‌ها و مسابقات درسطح او و ایده‌ها و کلاس وی نیست؟!

آقای کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که کی‌روش کی به ایران برمی‌گردد و مرخصی او تمام می‌شود، با همان روش و شیوه همیشگی، خنده بر لب پاسخ می‌دهد: اگر هفته آینده نشد، هفته بعد از‌‌ آن می‌آید و به هر حال او به ایران بازخواهد گشت.!!

روال و روندی که از فرط تکرار به یک «رویه» تبدیل شده است و ظاهراً از مسئولین امر  متولیان مستقیم تیم ملی، یعنی فدراسیون فوتبال هم کاری ساخته نیست، به طوری که در این مورد اخیر آقای کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که کی‌روش کی به ایران برمی‌گردد و مرخصی او تمام می‌شود، با همان روش و شیوه همیشگی، خنده بر لب پاسخ می‌دهد: اگر هفته آینده نشد، هفته بعد از‌‌ آن می‌آید و به هر حال او به ایران بازخواهد گشت.!!
 و آن یکی مسئول فوتبال یعنی رئیس سازمان لیگ می‌گوید: «به نفع فوتبال است که کی‌روش برگردد. شما خبرنگاران هم تلاش کنید که او بازگردد. من از او خبر دارم، اما شما تلاش‌تان را کنید که به ایران بازگردد.!!
پاسخ‌هایی از جنس «چشم بسته غیب گفتن»! یا «شیره را خورد و گفت: شیرین است! و ... نه پاسخ مسئولان و از جنس پاسخ‌هایی که از یک مدیریت جهادی انتظار می‌رود!
آقایان برای بازگرداندن کی‌روش از مرخصی و قدم رنجه کردن به کشورمان و تماشای لیگ، از رسانه‌ها کمک می‌خواهند، البته بعضی رسانه‌هایی که به قیمت نادیده گرفتن منابع ملی، قربان صدقه خارجی‌ها می‌روند البته‌ ما می‌دانیم قربان صدقه رفتن آن‌ها مجانی و در راه رضای خدا هم نیست...!

بهمن اسدی باهر

بخش ورزشی تبیان