تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی نیروی انتظامی در سومین نشست خبری خود درباره دستگیری كلاهبردار ۵ میلیارد تومانی، قانون برخورد با بی حجابی در خودروهای شخصی، سایت های همسریابی و چند پرونده دیگر توضیح داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جریمه سرنشینان بدحجاب

سخنگوی نیروی انتظامی در سومین نشست خبری خود درباره دستگیری كلاهبردار ۵ میلیارد تومانی، قانون برخورد با بی‌حجابی در خودروهای شخصی، سایت‌های همسریابی و چند پرونده دیگر توضیح داد.

بخش اجتماعی تبیان
بی‌حجابی در خودروهای شخصی

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: طرحی در زمینه برخورد با سرنشینان بدحجاب خودرو در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است اما هنوز چیزی در این مورد به ناجا ابلاغ نشده است. سعید منتظرالمهدی افزود: این طرح در كمیسیون مجلس تصویب شده اما باید در صحن علنی نیز بررسی شود. او تصریح كرد: در این طرح صاحب خودرو و پلاك خودرو جریمه می‌شود. او در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برخورد با مغازه‌دارانی كه مانتوهای شیشه‌ای عرضه می‌كنند، گفت: مانتوفروشی‌ها حق فروش چنین مانتوهایی را ندارند اما اگر در قالب لباس مجلسی به فروش می‌رسند باید این دست از مانتوها در مغازه‌هایی كه عرضه‌كننده لباس‌های مجلسی هستند عرضه شوند.

این طرح در كمیسیون مجلس تصویب شده اما باید در صحن علنی نیز بررسی شود. در این طرح صاحب خودرو و پلاك خودرو جریمه می‌شود.

منتظرالمهدی تصریح كرد: البته عرضه این لباس‌ها تحت نظارت اتحادیه و صنوف مورد نظر است كه با درخواست شكایت از سوی صنوف و اتحادیه‌ها، پلیس با اخذ موجز قضایی با عرضه چنین لباس‌هایی برخورد می‌كند. او همچنین درباره سرقت مجسمه‌های تهران گفت: مسئولیت با پلیس نیست، زیرا هر مجسمه‌ای كه در شهر گذاشته می‌شود وظایف نگهداری و نظافت آن برعهده ناجا نیست. تاكنون شكایتی از پست یا شهرداری برای پیگیری این موضوع ارسال نشده است. او افزود: مواد این مجسمه‌ها دوباره بازیافت و برای ساخت مجسمه‌های این‌چنینی استفاده می‌شود، البته به سرنخ‌هایی رسیده‌ایم كه اگر متقن شود، اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

شایعه، جرم است

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به انتشار شایعه اخیرا مبنی بر كشته شدن دو سارق توسط پلیس در شمال غرب پایتخت تصریح كرد: در این زمینه از پلیس پایتخت سوالاتی شد كه اعلام كردند این موضوع صحت ندارد و شایعه است. منتظرالمهدی ادامه داد: شایعه جرم تلقی می‌شود و بر اساس ماده 698 قانون مجازات اسلامی و ماده 18 جرایم رایانه‌ای، هر فردی كه ماجرای كذب برای تشویش اذهان عمومی و گمراه كردن دیگران انتشار دهد، علاوه بر حبس ملزم به پرداخت جریمه نقدی است. او با بیان اینكه ابلاغی مبنی بر فیلتر تلگرام به ما اعلام نشده، گفت: هرگونه تصمیم‌گیری درباره فعالیت یا عدم فعالیت شبكه‌های اجتماعی در حوزه كارگروه تعیین مصادیق مجرمانه كه زیرنظر قوه قضاییه و ریاست دادستان كل كشور است، اتخاذ می‌شود. او درباره فعالیت سایت و موسسات همسریابی گفت: هیچ سایت و موسسه همسریابی مجازی وجود ندارد به جز سایت یا موسسه همسرگزینی تبیان كه براساس همسان‌گزینی فعالیت می‌كند. منتظرالمهدی گفت: مجوز صدور فعالیت سایت‌ها برعهده وزارت ورزش و جوانان است، این در حالی است كه بیش از 700 سایت همسریابی غیرمجاز شناسایی و با آنها برخورد شده است.

دستگیری سارق 5 میلیارد تومانی
سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به انتشار شایعه اخیرا مبنی بر كشته شدن دو سارق توسط پلیس در شمال غرب پایتخت تصریح كرد: در این زمینه از پلیس پایتخت سوالاتی شد كه اعلام كردند این موضوع صحت ندارد و شایعه است.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: روز شنبه پلیس استان البرز فردی را دستگیر كرد كه پنج میلیارد تومان از حساب كاربرانی كه به یكی از بانك‌های این استان مراجعه می‌كرده، برداشت كرده است. منتظرالمهدی افزود: كارآگاهان متوجه شدند این سارق یكی از كاركنان بانك بوده كه با حساب و سندهای صوری طی زمانی به همراه دو نفر از حساب كاربران بانك برداشت‌هایی داشته است.

او با اشاره به حادثه اخیر مبنی بر انفجار یك نارنجك دستی در كتابفروشی در ارومیه گفت: فردی به علت كدورت شخصی و كینه دیرینه نارنجك دستی را در داخل كتابفروشی انداخته كه در اثر آن یك نفر كشته و دو نفر زخمی شدند. او افزود: طی دو ساعت این فرد شناسایی و دستگیر شد، هر چند در ابتدا مقاومت می‌كرد اما بعد مشخص شد كه با همكاری فرزندانش چنین عملی را مرتكب شده و به گفته خود طلبی داشته كه نمی‌توانسته آن را اخذ كند. او ادامه داد: در خلال بررسی این پرونده مشخص شد این فرد مرتكب دو قتل دیگر طی 15 سال گذشته شده است. سخنگوی نیروی انتظامی درباره اقدام نیروی انتظامی درباره برخورد با یك خانم دكتر در یكی از بیمارستان‌های شهرستان ممسنی استان فارس گفت: هر اقدامی كه نیروی انتظامی در این اتفاق انجام داد، بر اساس دستور قضایی بود زیرا به عنوان ضابط قضایی انجام دستورات را لازم الاجرا می‌دانیم. منتظرالمهدی گفت: با وقوع این اتفاق، تیم ویژه‌ای از نیروی انتظامی به استان فارس اعزام شد تا پرونده را رسیدگی، نحوه برخورد، اتفاقات و اقدامات پلیس را رسیدگی كند كه هنوز نتیجه آن متقن نشده و مساله در حال پیگیری است. او ادامه داد: با خانم دكتر صحبت شده و نتیجه رسیدگی‌ها اعلام می‌شود، البته لازم به ذكر است خبری از بازداشتگاه، شلاق، زندان و حتی بازداشتگاه موقت نبوده و این خانم دكتر به یك دفتری برای رسیدگی به موضوع ارجاع شده است.



منبع : آرمان