تبیان، دستیار زندگی
ایی تیم ملی واترپلو كره‌ی جنوبی را برد و به نیمه نهایی رسید تیم ملی واترپلوی ایران با پیروزی برابر تیم كره‌ی جنوبی به مرحله‌ی نیمه نهایی بازی‌های آسیایی دوحه صعود كرد. به گزارش  (ایسنا)، در آخرین دیدار مرحله‌ی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج نهمین روز بازیهای آسیایی



تیم ملی واترپلو كره‌ی جنوبی را برد و به نیمه نهایی رسید

تیم ملی واترپلوی ایران با پیروزی برابر تیم كره‌ی جنوبی به مرحله‌ی نیمه نهایی بازی‌های آسیایی دوحه صعود كرد.

به گزارش  (ایسنا)، در آخرین دیدار مرحله‌ی مقدماتی مسابقات واترپلوی پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در دوحه، تیم ملی واترپلوی ایران با كسب پیروزی 14 بر 9 برابر تیم ملی كره‌ی جنوبی به عنوان یكی از دو تیم صعود كننده گروه یك این رقابت‌ها به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

تیم ملی واترپلوی ایران با كسب یك تساوی برابر تیم ملی قزاقستان و سه پیروزی مقابل تیم‌های قطر‏، هنگ كنگ و كره جنوبی به دور بعد راه یافت.


تساوی تیم شطرنج ایران در پایان دور پنجم

تیم شطرنج ایران در پایان دور پنجم بازی‌های آسیایی دوحه با حریف خود مساوی كرد.

به گزارش  (ایسنا) تیم شطرنج ایران در دور پنجم بازی‌های آسیایی دوحه به مصاف تیم اندونزی رفت و با نتیجه ‌5/ ‌1 بر ‌5/ ‌1 مساوی كرد.

در این رقابت احسان قائم مقامی در برابر آدیانتو با كسب نتیجه تساوی به نیم امتیاز بسنده كرد. الشن مرادی نتیجه را به سوسانتو واگذار كرد و آتوسا پوركاشیان حریف خود خارسیما را شكست داد.

بدین ترتیب تیم شطرنج ایران در پایان دور پنجم با ‌5 /‌8 امتیاز در مكان پنجم قرار گرفت.

مسابقات شطرنج تیمی بازی‌های آسیایی در ‌9 دور برگزار می‌شود.


افسانه شیخی هم مدال برنز گرفت

افسانه شیخی، تكواندوكای وزن هشتم ایران به مدال برنز بازی های آسیایی دوحه دست یافت.

شیخی در مرحله‌ی نیمه نهایی مقابل "اوگنیا كاریموا" از ازبكستان شكست خورد و به كسب نشان برنز قناعت كرد.

شیخی در وقت قانونی به تساوی صفر بر صفر رسیده بود و در راند طلایی با حساب یك بر صفر مسابقه را واگذار كرد و به مدال برنز دست یافت.

شیخی برای صعود به مرحله نیمه نهایی تنها یك دیدار انجام داده بود و در آن توانسته بود 2 بر 1 حریف تایلندی را شكست دهد اما، نكته جالب‌تر این كه حریف ازبكستانی شیخی بدون انجام هیچ مسابقه‌ای به این مرحله رسیده بود.

مدال شیخی پس از نشان مهروز ساعی، دومین مدال برنز ایران در قسمت زنان بود.


سجاد مرادی به خط پایان ‌1500 متر نرسید

سجاد مرادی از دور نهایی مسابقات دوی 1500 متر بازی‌های آسیایی كنار رفت.

مسابقه نهایی 1500 متر بازی‌های آسیایی عصر امروز در ورزشگاه الخلیفه آغاز و سجاد مرادی، نماینده ایران در این ماده در 150 متر پایانی از پیست مسابقات خارج شد و نتوانست با موفقیت از خط پایان بگذرد.

در این رقابت "نجم بشیر" از قطر با زمان 3 دقیقه ‌و 38 ثانیه و 6 صدم ثانیه به مدال طلا رسید‏، "بلال منصور" از بحرین با زمان 3 دقیقه و 38 ثانیه‌ و 8 صدم ثانیه دوم شد و "رشید رمزی" قهرمان جهان از بحرین با زمان 3 دقیقه و 38 ثانیه‌ و 91 صدم ثانیه مدال برنز را بر گردن آویخت.


بوكسور ایران به فینال راه یافت

علی مظاهری، بوكسور وزن 91 - كیلوگرم ایران با پیروزی بر حریفی از قزاقستان به دیدار فینال بازی‌های آسیایی دوحه صعود كرد.

علی مظاهری در مرحله‌ی نیمه نهایی با "دیمیتری گودفرید" از قزاقستان مبارز كرد و توانست با حساب 26 بر 24 این حریف قزاق را از پیش رو برداشته و به دیدار فینال صعود كند.

مظاهری در راندهای دوم و سوم و با نتایج 7 بر 9 و 7 بر 4 حریف خود را شكست داد و در راند‌های اول و چهارم با نتایج 5 بر 3 و 8 بر 7 مغلوب این حریف شد.

مظاهری در دیدار نهایی وزن 91 - كیلوگرم با بوكسور برنده‌ی دیدار سوریه و ازبكستان روبرو می‌شود كه سه شنبه 21 آذر برگزار می‌شود.