تبیان، دستیار زندگی
عضو هیات مدیره بانک مسکن، گفت: وام مسکن فعلا تا پایان امسال همان 80 میلیون تومان باقی خواهد ماند و ممکن است برای سال آینده سقف وام افزایش یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احتمال استفاده مجردها از وام 80 میلیون تومانی مسکن


عضو هیات مدیره بانک مسکن، گفت: وام مسکن فعلا تا پایان امسال همان 80 میلیون تومان باقی خواهد ماند و ممکن است برای سال آینده سقف وام افزایش یابد.

وام مسکن

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: سپرده گذاران برای دریافت تسهیلات 80 میلیون تومان باید متاهل باشند اما ممکن است با حذف این شرط مجردها هم بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. 
 از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، ابوالقاسم رحیمی انارکی افزود: بانک مسکن قصد دارد با حذف شرط متاهلی اعلام کند مجردها هم می توانند تسهیلات 80 میلیون تومانی مسکن دریافت کنند.

وی با بیان اینکه فعلا این تغییرات در دست بررسی است و اجرایی شدن آنها قطعی نشده، گفت: ممکن است بانک مرکزی درخواست بانک مسکن را در این خصوص رد کند که در آن صورت شرایط فعلی دریافت تسهیلات 80 میلیون تومانی ساخت یا خرید مسکن به قوت خود همچنان باقی خواهد ماند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: سپرده گذاران برای دریافت تسهیلات 80 میلیون تومان باید متاهل باشند اما ممکن است با حذف این شرط مجردها هم بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر رییس کانون انبوه سازان مبنی بر ارائه درخواست افزایش سقف وام مسکن از 80 به 120 میلیون تومان به بانک مرکزی، افزود: بانک مسکن هیچ گونه درخواست افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به بانک مرکزی ارایه نداده است.

این عضو هیات مدیره بانک مسکن، گفت: وام مسکن فعلا تا پایان امسال همان 80 میلیون تومان باقی خواهد ماند و ممکن است برای سال آینده سقف وام افزایش یابد.

وی در خصوص احتمال حذف یا تعدیل برخی شرایط فعلی دریافت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با استفاده از صندوق پس انداز مسکن یکم بانک مسکن، اظهار داشت: در حال بررسی شرایطی هستیم که براساس آن برخی شرایط فعلی را به نفع مردم تعدیل شود و در صورتی که تا یکی دو هفته آینده شرایط جدید توسط وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی تایید شود به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

بخش اقتصاد تبیان

منبع: ایرنا