تبیان، دستیار زندگی
شمارهٔ 144 ماهنامه همشهری پایداری با انتشار پرونده ای درباره نحوه شناسایی شهدای گمنام بر اساس آزمایش «دیان ای» با عنوان «فرزندان خاک» و برای اولین بار رو دکه ها قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرزندان خاک

همه‌چیز درباره نحوه شناسایی شهدای گمنام بر اساس آزمایش «دیان ای»


شمارهٔ 144 ماهنامه همشهری‌پایداری با انتشار پرونده‌ای درباره نحوه شناسایی شهدای گمنام بر اساس آزمایش «دی ان ای» با عنوان «فرزندان خاک» و برای اولین بار رو دکه‌ها قرار گرفت.

همشهری 144

فرزندان خاک
در پرونده «فرزندان خاک» شماره مردادماه همشهری پایداری، چند پرسش و پاسخ درباره مردانی که هویت کشور شدند اما خود ناشناخته ماندند، به همراه گفتگویی با دکتر محمود تولایی درباره شناسایی 7 هزار شهید جاوید نشان، گفتگو با همسر شهید تازه تفحص شده محمدعلی بمانی، تعیین چگونگی تعیین ایرانی بودن شهدای گمنام در یادداشتی از سرهنگ حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان قم و گزارش «سربازان ناشناخته» که به بررسی تعیین هویت سربازانی که در جنگ‌های مختلف دنیا کشته می‌شوند می‌پردازد، منتشرشده است.

نمای باز از حقیقت
این شماره نشریه همشهری پایداری در پرونده «نمای باز از حقیقت»، به سراغ مستندسازانی رفته که در خصوص بحران موجود در عراق و سوریه به تولید مستند پرداخته‌اند، گفتگو با سهیل کریمی درباره مستند ناتمامی فتنه شام و علل این تمامی سفرنامه روح‌الله رفیعی پیرامون نحوه ساخت مستند بحران با تیتر «ستون پنجمی به نام مستندساز» و بررسی شش مستند برتر این حوزه و نیز گفتگو با مهدی همایون‌فر مدیرعامل موسسه روایت فتح از دیگر بخش‌های این پرونده است.

شماره مردادماه مجله همشهری پایداری با آثار و گفتاری از رحیم صفوی، مرتضی سرهنگی،‌ علیرضا پناهیان،‌ مهدی تولایی، سهیل کریمی، روح‌الله رفیعی، احمد حسینی و سیف‌الله طاهری در 84 صفحه منتشر و در دکه‌های مطبوعات سراسر کشور عرضه‌شده است

عبدالرحیم سعدی راد گزارشی از حواشی دیدار شاعران با رهبر انقلاب به چاپ رسانده و در صفحه شاعر ماه نیز رحیم زریان به مناسبت سالگرد تولد استاد مشفق کاشانی به بررسی کارنامه شعری این مرحوم پرداخته است.
ازجمله دیگر مطالب این شماره، می‌توان به گزارشی آرشیوی مرتضی سرهنگی از اولین لحظات آزادی اسرا با تیتر «این صدا آبی است»، بررسی فعالیت‌های تیپ رزمی تبلیغی امام صادق (ع) و نگاهی به عملکرد خصمانه ماهر عبدالرشید با تیتر «ژنرال بی‌ستاره» اشاره کرد.
شماره مردادماه مجله همشهری پایداری با آثار و گفتاری از رحیم صفوی، مرتضی سرهنگی،‌ علیرضا پناهیان،‌ مهدی تولایی، سهیل کریمی، روح‌الله رفیعی، احمد حسینی و سیف‌الله طاهری در 84  صفحه منتشر و در دکه‌های مطبوعات سراسر کشور عرضه‌شده است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس paydari.hmg.ir مراجعه کنند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: روابط عمومی ماهنامه