تبیان، دستیار زندگی
جروزالم پست، لغو تحریم های ایران از سوی کشور سوئیس را با عباراتی چون درآغوش گرفتن ایران و سیاست احساسی به باد انتقاد گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لغو تحریم های ایران توسط سوئیس


جروزالم پست، لغو تحریم‌های ایران از سوی کشور سوئیس را با عباراتی چون "درآغوش گرفتن ایران" و "سیاست احساسی" به باد انتقاد گرفته است.

سوئیس و ایران

تصمیم کشور سوئیس برای لغو تحریم های ایران، موجب عصبانیت صهیونیست ها و تکرار اتهامات آنان علیه تهران شده است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost) با انتشار مطلبی، به شدت از این تصمیم انتقاد و سیاستمداران سوئیسی را به اتخاذ اقدامات احساسی متهم کرد.
جروزالم پست تیتر "در آغوش گرفتن ایران: سیاست احساسی سوئیس درقبال تحریم ها" را برای گزارش خود انتخاب کرده و به دولتمردان سوئیسی تاخته است.
این روزنامه نوشت: نقض گسترده حقوق بشر در ایران و حمایت این کشور از تروریسم، به هیچ وجه مورد توجه برن [پایتخت سوئیس] قرار نگرفته است.

سوئیس که عضو اتحادیه اروپا نیست به اولین کشور غربی تبدیل شد که تحریم های خود علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو می کند

جروزالم پست با بیان اینکه "اقدام سوئیس به شدت اعجاب برانگیز بود" می افزاید: سوئیس که عضو اتحادیه اروپا نیست به اولین کشور غربی تبدیل شد که تحریم های خود علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو می کند.
 گفتنی است، شورای فدرال سوئیس، پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این شورا از توافق بین پنج به علاوه یک و ایران برای حل مناقشه هسته ای  استقبال می کند.

در این بیانیه آمده است: شورای فدرال در دوازدهم اوت تصمیم می گیرد تحریم های خود علیه ایران را که از ژانویه دوهزاروچهارده به حالت تعلیق درآمده بود، بردارد و بند جدید لغو تحریم ها را صادر می کند.

 

بخش سیاست تبیان


منبع : جام نیوز