تبیان، دستیار زندگی
اگر شما از کاربرانی هستید که پیش از خرید یک لپ تاپ علاقه دارید بدانید کدام محصول یا کدام برند نسبت به دیگران برتری دارد، این مقاله را مطالعه نمایید. وب سایت معتبر Laptop Mag امسال نیز همچون سال های گذشته با بررسی دقیق خود به نتایج جالبی دست پیدا کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین و بدترین برندهای لپ‌تاپ در سال 2015


اگر شما از کاربرانی هستید که پیش از خرید یک لپ‌تاپ علاقه دارید بدانید کدام محصول یا کدام برند نسبت به دیگران برتری دارد، این مقاله را مطالعه نمایید. وب‌سایت معتبر Laptop Mag امسال نیز همچون سال‌های گذشته با بررسی دقیق خود به نتایج جالبی دست پیدا کرده است.


لپ‌تاپ‌مگ دلیل اصلی خود برای رتبه‌بندی برندهای مختلف لپ‌تاپ را پاسخ به این سوال مهم عنوان می‌کند که کدام لپ‌تاپ را بخریم؟ در واقع این سوال می‌تواند هزاران پاسخ و دلیل داشته باشد. ولی همیشه ماجرا از جایی شروع می‌شود که کدام برند ارزش واقعی پولی که شما به سختی به دست آورده‌اید و برای خرید لپ‌تاپ هزینه می‌کنید را بداند. بنابراین لپ‌تاپ‌مگ هر سال تعداد زیادی از لپ‌تاپ‌ها را از جنبه‌های مختلف کیفی، پشتیبانی فنی، ارزش و تعداد خرید و آیتم‌های دیگر مورد بررسی قرار می‌دهد.

بهترین و بدترین برندهای لپ‌تاپ

در رده‌بندی امسال نتایج جالبی به دست آمده و برخی از برندها مانند دل و اچ‌پی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و برندهای دیگری چون لنوو از جایگاه دوم به مکان ششم تنزل پیدا کرده‌اند که این موضوع دلایل مختلف دارد. در ادامه به بررسی جایگاه برندهای برتر، دلایل این تغییرات و نحوه‌ی امتیازدهی آنها می‌پردازیم.

6 سال است که اپل برتری بلامنازع خود در بین تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌ها را حفظ کرده و امسال نیز به همین روند ادامه داده است. مک‌بوک‌های کوپرتینویی توانسته‌اند در 5 قسمت از 9 آیتم موجود برتری را از آن خود کنند که در بخش بررسی‌ها امتیاز کامل گرفته‌اند. امتیازات مربوط به پشتیبانی فنی و کیبورد و تاچ‌پد نیز در کنار امتیازات کیفیت صدا و نرم‌افزارهای از پیش نصب شده در سطح بالایی قرار دارد.‌ به نظر می‌رسد همچنان خرید لپ‌تاپ‌های اپل حتی با توجه به قیمت بالای آنها ارزش دارد.

شاید قرارگرفتن دل در مقام دوم از شگفتی‌های رتبه‌بندی وب‌سایت لپ‌تاپ‌مگ باشد که نشان می‌دهد در یک سال گذشته این برند توانسته یک بار دیگر توانایی‌های خود را به رخ حریفان بکشد. از نظر نوآوری، ارزش خرید و تعداد لپ‌تاپ خریداری شده در کنار کیفیت صدا، کمپانی دل در مقام اول قرار می‌گیرد. واقعا عملکرد اخیر دل شگفت‌آور بوده و در بخش بررسی‌های مربوط به لپ‌تاپ‌های این شرکت و پشتیبانی فنی نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.

بهترین و بدترین برندهای لپ‌تاپ

کمپانی هیولت پاکارد " اچ پی" همواره در بین چند برند برتر لپ‌تاپ حضور داشته در سال جاری نسبت به سال گذشته با یک پله صعود از مقام چهارم به جایگاه سوم رسیده است. طراحی‌های زیبا و توجه زیاد به کیفیت صدا از جمله برتری‌های این برند به شمار می‌رود و اچ‌پی همواره سعی می‌کند خریداران خود را با مجموعه‌ی متنوعی از لپ‌تاپ‌ها در قیمت‌های مختلف همراه با مشخصات فنی متفاوت شگفت‌زده کند و در هر بخشی که تصمیم به خرید لپ‌تاپ‌های اچ‌پی داشته باشید قطعا از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. ضمن اینکه اچ‌پی همواره سعی دارد پشتیبانی فنی را در بهترین سطح ممکن ارائه کند.
قطعاً امتیازات کسب‌شده توسط برندهای مختلف به عوامل متفاوتی بستگی دارد و از توانایی هر کمپانی در حل مشکلات شما گرفته تا طراحی و راحتی کار با دستگاه مورد نظر بوده است. اما در این بین تمامی بررسی‌های انجام شده روی لپ‌تاپ‌ها و رتبه‌بندی‌های آنها توسط Laptop Mag در فاصله‌ی زمانی 31 ژانویه سال 2014 تا 31 ژانویه سال 2015 میلادی تاثیرگذار بوده است.
البته این امکان وجود دارد نظر کارشناسان دیگر یا برخی کاربران با این رتبه‌بندی متفاوت باشد؛ ولی وب‌سایت Laptop Mag یکی از معتبرترین منابع در زمینه‌‌ی لپ‌تاپ است و سالانه تعداد زیادی از مدل‌های مختلف را به صورت کاملا دقیق بررسی کرده و با آنها کار می‌کند.

فرآوری: الهام گارسچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:
http://zoomit.ir/articles/notebook/23025-best-and-worst-laptop-brands-laptopmag
http://www.akairan.com/tecnoloji/mobile1/2015814225333.html