تبیان، دستیار زندگی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش ۱۶ درصدی مواد مخدر صنعتی در کشور خبر داد و گفت: استفاده بی رویه مواد مخدر صنعتی در صورت ادامه به فاجعه تبدیل می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشد مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش ۱۶ درصدی مواد مخدر صنعتی در کشور خبر داد و گفت: استفاده بی رویه مواد مخدر صنعتی در صورت ادامه به فاجعه تبدیل می‌شود.

بخش اجتماعی تبیان
مخدر ، صلاحی

صلاحی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد:در زمینه مواد مخدر صنعتی ۳ هشدار وجود دارد که افزایش استفاده مواد مخدر صنعتی از ۴ درصد به ۲۰ درصد، کاهش سن اعتیاد و افزایش تعداد بانوان معتاد در جامعه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده بی رویه مواد مخدر صنعتی در صورت ادامه به فاجعه تبدیل می‌شود.

نماینده مردم تفرش با انتقاد از افزایش آمار اعتیاد و کارتن خوابی در بانوان کشور تصریح کرد: افزایش آمار اعتیاد در بانوان کشور زنگ خطر است، البته در گذشته مبتلایان به مواد مخدر صنعتی جوان بودند، ولی امروزه بانوان کشورمان به این آسیب جدی دچار شده‌اند، بنابراین باید تصمیم جدی توسط دولت گرفته شود.

هم مرز بودن با کشور افغانستان و فراوانی تولید مواد مخدر، باعث افزایش مصرف این مواد در جوانان شده است.

صلاحی با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مشخص نیست که این سازمان چه برنامه و راهکارهایی برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از استفاده مواد مخدر صنعتی دارد.

وی ادامه داد: هم مرز بودن با کشور افغانستان و فراوانی تولید مواد مخدر، باعث افزایش مصرف این مواد در جوانان شده است.
در حالیکه با برنامه ریزی می‌توان جایگزین بهتری برای مواد مخدر و اوقات فراغت جوانان داشته باشیم.

صلاحی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاری اصلی ستاد قضایی و مبارزه با مخدر است، افزود: متهم کردن یک دستگاه دولتی در مقابل مبارزه با مواد مخدر هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت، بنابراین باید همه دستگاهها برای رفع این مشکل باهم همکاری داشته باشند.

وی در پایان گفت: با توجه به افزایش استفاده از مواد مخدر صنعتی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با برنامه ریزی دقیق می‌توانند با ابعاد این آسیب اجتماعی مقابله کنند.



منبع : باشگاه خبرنگاران