تبیان، دستیار زندگی
کارشناس فوتبال با بیان این که پرسپولیس هنوز هم مدعی قهرمانی لیگ برتر است گفت: برانکو مربی کاردان و باتجربه ای است که به زمان نیاز دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محصص: پرسپولیس هنوز یک مدعی است


کارشناس فوتبال با بیان این که پرسپولیس هنوز هم مدعی قهرمانی لیگ برتر است گفت: برانکو مربی کاردان و باتجربه‌ای است که به زمان نیاز دارد.


برانکو

درباره وضعیت این روزهای پرسپولیس و شروع ناامیدکننده این تیم در فصل پانزدهم لیگ برتر اظهار کرد: دلایل نتیجه نگرفتن پرسپولیس را هیچ کسی بهتر از برانکو ایوانکوویچ نمی‌داند چون از اواخر فصل قبل با این تیم کارش را شروع کرده و روی بازیکنانش شناخت داشته است. باید بررسی کنیم که چرا پرسپولیس حتی زمانی که خوب بازی می‌کند گل می‌خورد؟ برانکو مربی کاردان و باتجربه‌ای است.
این کارشناس در ادامه گفت: انتقاد کردن کار ساده‌ای است. وقتی قرار است این انتقاد در رسانه‌ها مطرح شود، نقد ما باید رنگ و بوی سازندگی داشته باشد و شامل راهکار باشد. به نظر من پرسپولیس باید در خط دفاع شروع‌کننده داشته باشد. محسن بنگر می‌تواند این نقش را ایفا کند چون مدافع باتجربه‌ای است. درست است که بازیکن ممکن است اشتباه کند اما نقاط ضعف و قوت بازیکن را باید در طول فصل کنار هم گذاشته و بررسی کنیم نه این که بعد از یک یا دو بازی حسابش را از تیم جدا کنیم.
محصص افزود: پرسپولیس درون دروازه هم به تغییر نیاز دارد. ایمان صادقی دروازه‌بان خوبی است که بدون تردید در آینده یکی از بهترین‌های ایران خواهد بود اما اکنون پرسپولیس به یک دروازه‌بان باتجربه نیاز دارد. لیگ برتر با لیگ جوانان و امید و حتی لیگ یک خیلی فرق دارد. صادقی تلاش می‌کند و من او را مقصر نتایج تیم نمی‌دانم اما پرسپولیس باید دروازه‌بان باتجربه‌ای داشته باشد.
کارشناس و مدرس بین‌المللی فوتبال در ادامه پیشنهادی برای برانکو ایوانکوویچ داشت: من اگر عضو کادر فنی پرسپولیس بودم به برانکو پیشنهاد می‌کردم که دو یا سه بازیکن از خط میانی تیمش را به خط دفاع بیاورد. تیم در خط دفاع آنچنان بازیکن سطح بالایی ندارد که بتواند بازی‌سازی کند. باید چند بازیکن خط میانی که قدرت پاس خوبی دارند به خط میانی بیایند.
وی ادامه داد: این طرح من نیست بلکه بسیاری از مربیان بزرگ دنیا این کار را کرده‌اند. گواردیولا و بیلسا از این شیوه استفاده کرده‌اند. برای این که حملات از خط دفاعی آغاز ‌شوند به این کار نیاز است. البته این عقیده شخصی من است و نمی‌توانم درباره تیم تصمیم بگیرم اما این ضعف را در کار پرسپولیس برابر سپاهان دیدم.
محصص در ادامه گفت: پرسپولیس هنوز هم یک مدعی است و با همین کادر فنی و بازیکنان می‌تواند موفق باشد. پرسپولیس در چند سال اخیر زیاد از حد بی‌ثبات بوده و تغییرات نفرات در آن زیاد بوده است. این تیم در حال حاضر به تغییر در نحوه بازی نیاز دارد.

برانکو با زمان بیشتر قطعا موفق خواهد بود چون کار اصولی انجام می‌دهد. برانکو به زمان نیاز دارد. مثال او مثال کسی است که ساختمانی را می‌سازد. می‌شود ساختمانی را ظرف دو هفته بنا کرد اما اگر قرار باشد آن ساختمان سال‌های سال پابرجا باشد به زمان نیاز است
وی افزود: در خط حمله پرسپولیس مشکلی نمی‌بینم چون بازیکنان خوبی از جمله طارمی دارد. این بازیکن از نظر فنی و اخلاقی جزو مهاجمان خوب ایران است اما هیچ تیمی در دنیا بدون داشتن مدافعان بازیساز که حمله را آغاز کنند، نتیجه نمی‌گیرد. حداقل سه نفر از چهار مدافع تیم باید 85 تا 90 پاس سالم بدهند. قطعا در هفته‌های بعدی شاهد ایجاد تغییراتی در شکل بازی پرسپولیس خواهیم بود.
محصص در ادامه درباره نقش برانکو در نتایج ضعیف پرسپولیس و در انتقاد از زمزمه‌های برکناری او گفت: از زمانی که صفایی فراهانی رئیس فدراسیون فوتبال بود و از تمرین‌های تیم ملی برای فدراسیون گزارش تهیه می‌کردم برانکو را می‌شناسم. او یک مربی اصولگراست که اصول فوتبال را زیر پا نمی‌گذارد. این مساله از شخصیت او کنار زمین پیداست.
وی افزود: برانکو با زمان بیشتر قطعا موفق خواهد بود چون کار اصولی انجام می‌دهد. برانکو به زمان نیاز دارد. مثال او مثال کسی است که ساختمانی را می‌سازد. می‌شود ساختمانی را ظرف دو هفته بنا کرد اما اگر قرار باشد ان ساختمان سال‌های سال پابرجا باشد به زمان نیاز است.
این کارشناس فوتبال افزود: بدون شک پرسپولیس یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران است و حتی از این نظر در آسیا یک مدل است و سالیان سال است که چنین وضعیتی دارد. این تیم از نظر افتخارات در ایران در بالاترین سطح قرار دارد و چه زمانی که شاهین بود و چه از وقتی پرسپولیس شد در قبل و بعد از انقلاب افتخارات زیادی کسب کرده است.
وی ادامه داد: بازیکنان و مربیان زیادی به پرسپولیس آمده‌ و رفته‌اند که باید برای همه آنها احترام قائل باشیم. این تیم اما در فصل جاری شروع خوبی نداشته و نتایج خوبی نگرفته است. باید درباره تیم‌های بزرگ با درایت بیشتری نظر بدهیم چون نظرات کارشناسان درباره این تیم‌ها روی جامعه فوتبال تاثیر می‌گذارد. ما در درجه اول باید به فکر پیشرفت فوتبال ایران باشیم و بعد پرسپولیس اما این تیم هنوز می‌تواند نماینده خوبی برای ایران در مسابقات بین‌المللی باشد.
محصص در پایان گفت: نمی‌خواهم بنگر را تبلیغ کنم اما او باتجربه است و در زمان‌هایی که بازی گره می‌خورد - مثل وقتی که بازی با سپاهان 2 بر 2 بود - فردی مانند او می‌تواند بازی را اداره کند. همچنین سوشا مکانی دروازه‌بانی است که در اردوهای تیم ملی بوده و چند سال است در لیگ بازی می‌کند.

بخش ورزشی تبیان



منبع : ایسنا