تبیان، دستیار زندگی
تلویزیونی می‌سازد مدیر شبكه چهار سیما اعلام كرد:‌ كف تعهد شبكه چهار سیما تا پایان امسال تولید پنج فیلم تلویزیونی است؛ اما اگر بیش از این تعداد هم بتواند تولید كند، سازمان با شبكه همراهی می‌كند. دكتر حسین كرمی در گفت‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبكه‌ی چهار هم فیلم تلویزیونی می‌سازد

مدیر شبكه چهار سیما اعلام كرد:‌ كف تعهد شبكه چهار سیما تا پایان امسال تولید پنج فیلم تلویزیونی است؛ اما اگر بیش از این تعداد هم بتواند تولید كند، سازمان با شبكه همراهی می‌كند.

دكتر حسین كرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: از 15- 16 فیلمنامه ارسال شده به اداره كل طرح و برنامه سیما، تعدادی مجوز تولید گرفته و هم اكنون در مرحله انتخاب كارگردان تهیه‌كننده و عوامل است.

وی با بیان این مطلب كه فیلم‌های تلویزیونی شبكه چهار سیما در گروه ادب و هنر تولید می‌شوند اظهار كرد: فیلم‌های تلویزیونی این شبكه در گروه‌های پنج تایی آماده می‌شود و به محض به پایان رسیدن پنج فیلم اول، گروههای پنج تایی بعدی كار خود را آغاز می‌كنند.

كرمی، موضوعاتی چون علم، دانایی، مفاخر دینی و علمی، معنای زندگی، نظر، اندیشه و مرگ را از اولویت‌های موضوعی فیلم‌های تلویزیونی شبكه چهار سیما برشمرد و افزود: به اعتقاد من جای چنین موضوعاتی درمجموعه تولیدات فرهنگی كشور و با تبع آن در تلویزیون و شبكه‌های مختلف آن خالی است.

مدیر شبكه چهار سیما تاكید كرد: باید به شكل صحیح، مفید و روشن بینانه به موضوعات این چنینی نزدیك شویم به گونه‌ای كه تامل مخاطبان را برانگیزد.

كرمی درباره باكس پخش فیلم‌های تلویزیونی این شبكه اظهار كرد: این كارها به نوعی كار جدیدی در شبكه محسوب می‌شوند و هنوز نسبت به پخش آن‌ها تصمیم‌گیری نشده است؛ ممكن است برخی از این فیلم‌ها موفق شوند و بتوان با آن‌ها جریانی را در سیما داشته باشیم و یا این كه كارمعمولی باشند و در باكس‌های سینمایی شبكه قرار گیرند و یا ضعیف باشند كه در این صورت باید بیشتر درنگ كرد.

وی با بیان این مطلب كه نمی‌توان نسبت به این فیلم‌های تلویزیونی قضاوت زودرس داشت گفت: نسبت به پخش این فیلم‌ها باید تدبیر داشت و نمی‌توان گفت كه مثلا مجموعه كارهای ماورائی در باكس سینما ماوراء پخش شود.

مدیر شبكه چهار سیما در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر این كه تا چه اندازه در پخش نكردن اثری كه برای آن سرمایه‌گذاری شده اما خوب از آب درنیامده است آزادی و قدرت عمل دارید؟ گفت: رییس سازمان به ما اجازه پخش نكردن چنین آثاری را داده، اما به طور كلی احساس خوبی نیست كه نتوانیم اثری كه ده‌ها میلیون سرمایه خرج آن شده را پخش نكنیم. وقاعدتا باید همه تمهیدات به كار گرفته شود تا آن اثر پخش شود.

وی افزود: رییس سازمان به ما اعلام كرده كه باید به شما دست مریزاد گفت، اگر اثری خوب و مطلوب نبوده و به ارتقا فكر و فرهنگی عمومی كمك نكرده را پخش نكنید.

مدیر شبكه چهار در پایان با بیان این مطلب كه تصمیم گرفتیم كارهای تلویزیونی را با تركیب تازه و غیر تكراری انجام دهیم گفت: ممكن است فیلم‌های تلویزیونی كه ساخته می‌شود خیلی خوب باشد و یا این كه به خوبی كارهای حرفه‌یی‌ها نباشد و دستاورد دیگری نظیر شناسایی و پروراندن جوان‌ترها داشته باشد و به هر حال در این صورت هم به عرصه فرهنگ و تولید كارهای هنری خدمت كرده است.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)