تبیان، دستیار زندگی
چه قدر زیباست که وی هر روز بیش از پیش، ارزش های معنوی و روحی خود را با ارتباطی نزدیک و صمیمی با خداوند، افزایش دهد. آنگاه خدا او را در چشم دیگران به خصوص همسرش عزیز می کند و همواره مورد ستایش است و ناخودآگاه دیگران جذب وی می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیبایی که از بین نمی رود


چه قدر زیباست که وی هر روز بیش از پیش، ارزش های معنوی و روحی خود را با ارتباطی نزدیک و صمیمی با خداوند، افزایش دهد. آنگاه خدا او را در چشم دیگران به خصوص همسرش عزیز می کند و همواره مورد ستایش است و ناخودآگاه دیگران جذب وی می شوند.

عشق مادر

خیلی دردناک است، مخصوصا برای کسانی که یک عمر زیبا و جوان بوده اند و مورد توجه و ستایش! دوران پیری و کهنسالی را می گویم، دورانی که روی صورتی که همیشه مثل آیینه صاف و شفاف بوده، چین و چروک بنشیند، چشمانی که مانند دو لعل می درخشیده، اینک در گذر زمان فرو رفته و ضعیف شده، اندامی که مانند سرو، قوی و استوار بوده، امروز خمیده و ناتوان شده و ...
این دوران خزان عمر برای همه دردناک است اما وحشتناک تر برای کسانی است که عمر خود را وقف زیبا ساختن ظاهری خویش کرده اند. کسانی که معیارشان برای زندگی، فقط زیبایی ظاهر بوده و بس.کسانی که هر روز ساعت ها جلوی آیینه مشغول بوده اند و جز خودشان، جز این جسم نابودشدنی چیز دیگری ندیده اند. کسانی که تمام هم و غمشان، تمام تلاش و کوشششان فقط برای تیپ و لباس و ظاهر بوده است و نه چیز دیگر.

این دوران خزان عمر برای همه دردناک است اما وحشتناک تر برای کسانی است که عمر خود را وقف زیبا ساختن ظاهری خویش کرده اند

متاسفانه امروزه در بیشتر جوامع و افکار، تنها به ظاهری زیبا و جذاب اهمیت می دهند، این درحالیست که تمامی این زیبایی ها بدون زیبایی معنوی و نزدیکی به خداوند، ارزش هایی تهی و تو خالیست.
به قول سعدی شیرازی:

        صورت زیبای ظاهر هیچ نیست                   ای برادر سیرت زیبا بیار  

سیرت زیبا، زیبایی است که گرد پیری بر آن نمی نشیند، خزان ندارد، نابودی ندارد برعکس هر چه بیشتر در طلب آن کوشش شود، زیباتر خواهد شد.


زیبایی نابود نشدنی خانم ها در زندگی مشترک

رابطه ی معنوی و نزدیکی به خداوند، خود مهم ترین پشتوانه برای ثبات زیبایی و جذابیت در زنان است. چرا که زیبایی ظاهری به مرور زمان از بین می رود و زیبایی درونی نیز خود با توکل و نزدیکی به خداوند ایجاد می شود،مگر نه این است که خداوند پیوند دهنده قلوب است؟ خداوند انسان ها را محبوب قلوب می کند و یا از چشم ها می اندازد؟
یکی از صفات ستوده نزد خداوند، متانت و صبوری یک زن در زندگی مشترک است، برخی روشنفکران این رفتار را نشانه ضعف در زنان می دانند، در حالی که خداوند نیز در کتابهای مقدس ( قرآن، انجیل، ...) همواره به مطیع بودن زن در برابر همسر خود تاکید کرده است و چنین زنی از ارزش خاصی نزد خداوند برخوردار است . به یاد داشته باشید این به آن معنی نیست که زن هیچ نقشی در خانواده و اظهار عقیده در مورد مسائل را ندارد، حقیقت این است که هر مرد عاقلی، قدر چنین همسری را می داند و به او عشق می ورزد. ثمره ی این اخلاق نیکو به مرور زمان خود را در کانون خانواده و ثبات آن نشان خواهد داد.

چه قدر زیباست که وی هر روز بیش از پیش، ارزش های معنوی و روحی خود را با ارتباطی نزدیک و صمیمی با خداوند، افزایش دهد. آنگاه خدا او را در چشم دیگران به خصوص همسرش عزیز می کند و همواره مورد ستایش است و ناخودآگاه دیگران جذب وی می شوند

تسلیم پذیری در مقابل همسر،(البته نه در موارد غیر عقلی) نه تنها نشانه ضعف نیست بلکه نشان مقاومت نفس و برتری نسبت به هرگونه خشونت و مهم تر از همه، اطاعت از دستورات خداوند است. البته این به این معنا نیست که یک زن حق حرف زدن و اظهار نظر ندارد و همیشه باید ساکت باشد! بلکه، وی می تواند با پرهیز از حس خشونت و مجادله و اعمال صبوری، همواره آرامش و صلح را در کانون خانواده رشد دهد. عصبانیت و پرخاشگری در برخی زنان، صفاتی منفی هستند که مانع جذب هر مردی بسوی آنان می شود.

عشق

خداوند در زنان ارزش های نهفته ی معنوی بسیاری گذاشته است. بنابراین اجازه ندهید قلب و احساس و عاطفه ی شما با زیبایی های ظاهری، آراستن مو و آویختن زینت آلات، ... پوشیده بماند. هیچ کس نگفته آرایش نکنید، زیبا نباشید بلکه گفته اند عاقل ترین زن کسی است که خود را برای شوهرش بیاراید،منظور این است که تمام زندگیتان را در راه زیبایی ظاهر هدر ندهید،که نابود شدنی است. زیبایی های معنوی، فناناپذیر است و همواره نزد خداوند، از ارزش والایی برخوردار است. اگر یک زن، توجه و پیروی از دستورات الهی را محور اصلی زندگی خود قرار دهد، نزد خداوند عزیز می شود، چه قدر زیباست که وی هر روز بیش از پیش، ارزش های معنوی و روحی خود را با ارتباطی نزدیک و صمیمی با خداوند، افزایش دهد. آنگاه خدا او را در چشم دیگران به خصوص همسرش عزیز می کند و همواره مورد ستایش است و ناخودآگاه دیگران جذب وی می شوند.
 شاید باورش برای خانم ها سخت باشد، ولی حقیقت این است که زیبایی روحی و معنوی نزد خداوند و دیگران مهم ترین عامل جذابیت یک زن محسوب می شود.

 فرآوری: زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان


منبع : جام نیوز

مطالب مرتبط :
از صبح تا شب توی آرایشگاه 
زنده باد سفید و سبز 
زیبایی رمز خوشبختی 
شلوارتو بکش بالا 
زیبایی در هزار سال پیش 
بیا دنبالم 
زیبایی چیست؟ 
یک زیبایی خاص برای افراد خاص 
گمش کرده بودم 


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.