تبیان، دستیار زندگی
عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس در حال جمع آوری امضا برای بیانیه ای است که طی آن نمایندگان از رئیس جمهور می خواهند هر چه سریعتر لایحه برجام را به مجلس ارائه کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لایحه برجام را به مجلس ارائه کنید


عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس در حال جمع‌آوری امضا برای بیانیه‌ای است که طی آن نمایندگان از رئیس‌جمهور می‌خواهند هر چه سریعتر لایحه برجام را به مجلس ارائه کند.


زاکانی

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان در حال جمع‌آوری امضا برای بیانیه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور است که نمایندگان مجلس طی آن از دولت می‌خواهند هر چه سریعتر لایحه برجام را به مجلس ارائه دهد.
برخی حقوقدانان معتقدند برجام تنها در صورتی در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون ویژه قابل بررسی است که دولت آن را پس از تصویب هیات وزیران به صورت لایحه به مجلس ارائه دهد. در این صورت هم دولت مسئولیت برجام را پذیرفته و هم مجلس می‌تواند آن را مورد بررسی دقیق قرار دهد.
پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید برجام، راه‌های قانونی خود را طی کند، نمایندگان خواستار ارائه برجام به صورت لایحه برای بررسی در مجلس شدند.

پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید برجام، راه‌های قانونی خود را طی کند، نمایندگان خواستار ارائه برجام به صورت لایحه برای بررسی در مجلس شدند

طبق اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی نیز باید توافقنامه‌های بین‌المللی به تصویب مجلس برسد، اما دولت معتقد است برجام، توافق بین‌المللی نیست بلکه تفاهمی برای اقدام مشترک است، ضمن اینکه مجلس در طرح الزام، تصویب و بررسی برجام را به شورای عالی امنیت ملی سپرده است.

بخش سیاست تبیان



منبع : مهر