تبیان، دستیار زندگی
سال گذشته ۴۷گذرنامه باطل شد. درصورت تكرار جرم نیز ۵ تا ۱۵ سال گذرنامه آنها باطل خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار دوباره درباره حمل مواد‌مخدر به عربستان

سال گذشته ۴۷گذرنامه باطل شد. درصورت تكرار جرم نیز ۵ تا ۱۵ سال گذرنامه آنها باطل خواهد شد.

بخش اجتماعی تبیان
مواد مخدر عربستان

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر از بازماندن ۷۳ نفر از سفر حج به‌دلیل حمل مواد‌مخدر در سال گذشته خبر داد.

علیرضا جزینی در گردهمایی مسئولان و مدیران كاروان‌های حج و زیارت با بیان اینكه استفاده از نیروهای متخصص چهره‌زنی برای شناسایی معتادان و حاملان مواد‌مخدر، استفاده از سگ موادیاب به‌ویژه در فرودگاه‌ها و آموزش نیروهای پلیس برای كشف جاسازها در دستور كار قرار دارد، گفت: براساس قانون حاملان مواد‌مخدر و معتادان حداقل یك دوره از اعزام محروم می‌شوند و اعزام مجدد این افراد هم منوط به ترك اعتیادشان است.

جزینی با اعلام اینكه كسانی كه مبادرت به حمل مواد‌مخدر كنند، بین یك تا 5 سال ممنوع‌الخروج می‌شوند و گذرنامه آنها باطل می‌شود، گفت: سال گذشته ۴۷گذرنامه باطل شد. درصورت تكرار جرم نیز ۵ تا ۱۵ سال گذرنامه آنها باطل خواهد شد، لذا افرادی كه سوء‌مصرف مواد‌مخدر دارند در فرصت باقیمانده نسبت به ترك اعتیاد خود اقدام كنند و اگر امكان ترك وجود ندارد، موضوع را با مدیر كاروان در میان بگذارند.

براساس قانون حاملان مواد‌مخدر و معتادان حداقل یك دوره از اعزام محروم می‌شوند و اعزام مجدد این افراد هم منوط به ترك اعتیادشان است

وی با تأكید بر اینكه طبق قوانین عربستان داشتن هرگونه داروی گیاهی مشكوك و شبیه مواد‌مخدر، قرص روانگردان، ‌متادون، قرص آرامبخش جرم تلقی می‌شود و ۲ الی ۱۰ سال حبس به‌دنبال دارد، افزود: زائرانی كه به هر دلیلی قصد خارج كردن مواد مواد‌مخدر را دارند، بدانند كه در عربستان سختگیری‌های شدیدی وجود دارد و احكام صادره آنها نیز بدون وكیل و امكان اعتراض و تجدیدنظر اجرا می‌شود.

احتمال اعزام به سوریه

رئیس سازمان حج و زیارت نیز به‌منظور بررسی میدانی وضعیت امنیتی سوریه برای اعزام زائران روز گذشته به این كشور سفر كرد. سعید اوحدی با اشاره به تقاضای زیاد علاقه‌مندان به سفر زیارتی سوریه گفت: به‌صورت میدانی وضعیت اعزام بررسی خواهد شد تا درصورت حصول اطمینان با طی فرایند قانونی و مشورت با شورای‌عالی امنیت از سر‌گیری اعزام‌ها آغاز شود.


منبع : تابناک