تبیان، دستیار زندگی
لیگ های مختلف و معتبر فوتبال اروپا یکی پس از دیگری آغاز می شود. البته لیگ برتر انگلیس از شنبه هفدهم مرداد آغاز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهرمانان نظرسنجی


لیگ‌های مختلف و معتبر فوتبال اروپا یکی پس از دیگری آغاز می‌شود. البته لیگ برتر انگلیس از شنبه هفدهم مرداد آغاز شد.
لیگ اروپا

لالیگای اسپانیا نیز از اول شهریور، فصل جدید خود را آغاز می‌کند. سری A ایتالیا هم از همین روز فصل 2016 ـ 2015 را آغاز می‌کند. بوندسلیگا از بیست و سوم مرداد آغاز می‌شود و لوشامپیونه هم از شنبه هفدهم مرداد استارت خورده است. هم‌اکنون در رده‌بندی برترین لیگ‌های فوتبال جهان، لالیگا همچنان در صدر قرار دارد. این لیگ، دو فصلی جای لیگ برتر انگلیس را در صدر جدول گرفته است. لیگ برتر انگلیس در رده دوم برترین لیگ‌های دنیا قرار دارد و سری A ایتالیا، بوندسلیگا و لوشامپیونه نیز در رده‌های سوم تا پنجم جای گرفته‌است.
در پایان فصل 2015 ـ 2014 تیم‌های بارسلونا، چلسی، یوونتوس، بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن به ترتیب عنوان قهرمانی لیگ‌های کشور خود را به دست آوردند، اما درباره فصل جدید چه فکر می‌کنید؟ آیا بارسلونا با وجود رقیب قدرتمندی به نام رئال مادرید می‌تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند؟ چلسی با مربی خاصش خوزه مورینیو باز هم می‌تواند منچسترسیتی، آرسنال و منچستریونایتد را کنار بزند و برای دومین بار پیاپی قهرمان جزیره شود؟ در سری A ایتالیا یوونتوس توانایی دارد برای چهارمین بار پیاپی قهرمان ایتالیا شود؟ در فصل 2016 ـ 2015 باز هم بایرن‌مونیخ یکه‌تاز و بی‌رقیب فوتبال آلمان است و بار دیگر قهرمان می‌شود؟ و در نهایت در فرانسه عنوان قهرمانی باز هم به پاری‌سن‌ژرمن می‌رسد؟
پاسخ این پرسش‌ها هم سخت است، هم آسان. آنچه در ادامه می‌آید، پیش‌بینی درباره قهرمانان برترین لیگ‌های فوتبال دنیاست.

قهرمان احتمالی لالیگای اسپانیا: بارسلونا
بارسلونا فصلی رویایی را پشت سر گذاشت و موفق شد قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا و کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) را به دست آورد تا یک سه‌گانه تاریخی دیگر در تاریخ این باشگاه کاتالونیایی ثبت شود. بارسلونا در پایان فصل 2015 ـ 2014 بر صدر فوتبال اروپا و اسپانیا نشست در حالی که همین فصل را تقریبا ناامیدکننده آغاز کرده بود و کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد این تیم با مربی تازه وارد خود یعنی لوئیس انریکه بتواند در پایان فصل همه جام‌ها را درو کند. سه‌گانه تاریخی بارسلونا در فصل گذشته باعث شد این باشگاه در نظرسنجی‌هایی که بین کارشناسان و مفسران فوتبال اروپا انجام شده، به عنوان محتمل‌ترین گزینه برای قهرمانی در فصل آتی معرفی شود. براساس نتایج نظرسنجی‌ها، بارسلونا با 6/43 رای به عنوان قهرمان فصل پیش‌رو شناخته می‌شود در حالی که رئال مادرید 3/36 رای آورده است. نظرسنجی‌های یک فصل اخیر در زمینه محبوبیت و میزان تماشاگر نشان می‌دهد، بارسلونا از رئال مادرید همیشه جلوتر بوده است.

وقتی تیمی به نام بایرن مونیخ وجود دارد، مگر می‌توان از تیم دیگری به عنوان قهرمان نام برد. بایرنی‌ها گاهی به دلیل کار راحتشان برای قهرمانی در بوندسلیگا مسخره می‌شوند. آنها رقیب چندان قدرتمندی ندارند، بخصوص در فصل اخیر که دورتموند هم کاملا از دور خارج شده بود

قهرمان احتمالی لیگ برتر انگلیس: چلسی
آبی‌پوشان لندن در پایان فصل 2015‌ـ 2014 قهرمان لیگ برتر انگلیس لقب گرفتند. رقابت بر سر کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس سخت‌ترین کار دنیاست چراکه مدعی قهرمانی باید با تیم‌های قدرتمندی رقابت کند. حضور رقیبانی به نام‌های آرسنال، چلسی، منچستریونایتد، منچسترسیتی و حتی لیورپول نشان می‌دهد قهرمانی در دومین لیگ برتر فوتبال جهان چقدر سخت است، اما چلسی که در فصل اخیر، قهرمانی را با مربی خاصش یعنی خوزه مورینیو به دست آورد، باز هم محتمل‌ترین گزینه کسب عنوان قهرمانی است. این تیم لندنی 6/32 رای را در اختیار دارد و این یعنی بیشترین میزان رای. منچسترسیتی و آرسنال در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارد. چلسی و مورینیو می‌توانند برای دومین بار پیاپی، قهرمان لیگ برتر انگلیس شوند؛ اتفاقی که در فوتبال کمتر می‌افتد و تیم‌ها اغلب موفق نمی‌شوند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند.

قهرمان احتمالی سری A ایتالیا: یوونتوس
بانوی پیر تورین (لقب باشگاه یوونتوس) سه فصل پیاپی است قهرمان سری A ایتالیا می‌شود. این باشگاه تورینی در فصل اخیر به مقام نایب‌قهرمانی اروپا هم رسید. یوونتوس در چند فصل گذشته قدرت بسیار زیادی در فوتبال ایتالیا پیدا کرده است، به گونه‌ای که از همان ابتدای فصل، حساب خود را از بقیه تیم‌ها جدا می‌کند و بقیه برای نایب‌قهرمانی و سومی می‌جنگند، اما این رویه برای یوونتوس تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ مشخص است که همیشه نمی‌توانند در اوج باشند، اما همچنان قدرت اول فوتبال ایتالیا محسوب می‌شوند و به همین دلیل در نظرسنجی کارشناسان و مفسران با 3/61 درصد مقتدرانه به عنوان قهرمان فصل 2016 ـ 2015 معرفی می‌شوند. در میان همه تیم‌هایی که در کشور خودشان مدعی اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند، یوونتوس تیمی است که بیشتر از بقیه برای کسب قهرمانی مجدد شانس دارد و احتمال بیشتری برای قهرمانی به خود اختصاص می‌دهد. البته باید دید رم و لاتزیو در فصل پیش رو در همان نیم فصل نخست مقابل یوونتوس کم می‌آورند یا خیر؟

قهرمان احتمالی بوندسلیگای آلمان: بایرن مونیخ
وقتی تیمی به نام بایرن مونیخ وجود دارد، مگر می‌توان از تیم دیگری به عنوان قهرمان نام برد. بایرنی‌ها گاهی به دلیل کار راحتشان برای قهرمانی در بوندسلیگا مسخره می‌شوند. آنها رقیب چندان قدرتمندی ندارند، بخصوص در فصل اخیر که دورتموند هم کاملا از دور خارج شده بود. تنها رقیب جدی آنها ولفسبورگ بود که فصل بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشت. بایرن مونیخ بنا به 9/68 درصد آرا قهرمان احتمالی فصل آینده است. غم‌انگیز است که تیم‌های دیگر آلمان در این پیش‌بینی‌ها سهم کمتری دارند چراکه بایرن مونیخ چنان به یکه‌تازی خود ادامه می‌دهد که کمتر تیمی در فصل‌های اخیر توانسته به گرد پایش در زمینه قهرمانی در بوندسلیگا برسد.

قهرمان احتمالی لوشامپیونه فرانسه: پاری‌سن‌ژرمن
جنگ قدرت در فرانسه هم تقسیم می‌شود. پاری‌سن‌ژرمن در فصل اخیر باز هم عنوان قهرمانی را به دست آورد، اما نزدیک بود این عنوان را به رقیبانی مانند لیون و مارسی واگذار کند. موناکو دیگر مدعی قهرمانی لوشامپیونه فرانسه است. تزریق سرمایه‌های چند صد میلیون یورویی در لیگ فرانسه باعث شده مدعیان قهرمانی در این لیگ زیاد شوند. البته پاری‌سن‌ژرمن در میان همه این تیم‌ها در سه فصل اخیر حرف اول را زده است، تیمی که کلکسیونی از انواع ستاره‌ها شامل زلاتان ابراهیموویچ، آنخل دی ماریا، داوید لوئیز و ادینسون کاوانی را در اختیار دارد. پاریسی‌ها 8/41 درصد از رای‌گیری برای قهرمان احتمالی فصل آتی لوشامپیونه را از آن خود کرده‌اند و لیون در رتبه دوم قرار دارد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: جام جم