تبیان، دستیار زندگی
شاید بسیاری از افراد بدانند که ناسا در واقع یک سازمان وابسته به ارتش است و قطعاً موارد بسیار محرمانه ای دارد که با عموم در میان نمی گذارد. اما به نظر می رسد اعلام تلویحی وجود شواهد حیات فرازمینی قدمی در مسیر علنی کردن وجود این موجودات باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا ناسا وجود حیات فرازمینی را تایید خواهد کرد؟


شاید بسیاری از افراد بدانند که ناسا در واقع یک سازمان وابسته به ارتش است و قطعاً موارد بسیار محرمانه‌ای دارد که با عموم در میان نمی‌گذارد. اما به نظر می‌رسد اعلام تلویحی وجود شواهد حیات فرازمینی قدمی در مسیر علنی‌کردن وجود این موجودات باشد.

 حیات فرازمینی

محقق ارشد ناسا الن استفان به صورت آشکار اعلام کرد که به کشف حیات فرازمینی بسیار نزدیک شده‌اند و حالا مدیر بخش ماموریت‌های علمی ناسا اعلام کرده که این آژانس در آستانه‌ی یافتن حیات در سیاره‌ای غیر از کره‌ای زمین است.
 الن استفان محقق ارشد ناسا و جان گرانسفلد، مدیر بخش ماموریت‌های علمی این آژانس که دو نفر از مقامات ارشد ناسا نیز به حساب می‌آیند به نوعی وجود حیات فرازمینی را تایید کرده‌اند. گرانسفلد به کمیته‌ای در کاخ سفید گفته است: بسیاری در کره‌ی زمین می‌خواهند بدانند که آیا ما در جهان هستی تنها موجودات زنده هستیم. ما در آستانه‌ی یافتن پاسخی قطعی برای این پرسش هستیم.
وی ادامه داد: ما می‌دانیم به دنبال چه هستیم و این که چگونه به دنبال آن بگردیم؛ در بسیاری از جنبه‌ها، فناوری لازم را در اختیار داریم و در مسیر استفاده از آن‌ها هستیم، بنابراین مطمئنم قطعا در مسیر درست قرار گرفته‌ایم.
کشفیات اخیر نشان می‌دهد، منظومه شمسی و کهکشان راه شیری دارای محیط‌هایی است که می‌توانند از حیات فرازمینی پشتیبانی کنند. به طور مثال، اقیانوس‌های آب مایع در زیر پوسته‌های یخی قمرهای اروپا و گانیمد مشتری و همچنین قمر انسلادوس زحل قرار دارند. اقیانوس‌ها بخش عظیمی از سطح مریخ را در دوران باستان پوشانده بودند؛ همچنین رگه‌های تاریک فصلی که بر روی سطح امروزی مریخ مشاهده شده‌اند، می‌توانند ناشی از آب مریخ شور باشد.
همچنین  کشف سیاره‌ای جدید مانند زمین در فاصله‌ی قابل سکونت از ستاره‌اش که مانند خورشید ما است، می‌توانند همگی نشانه‌ای از زمینه‌سازی ناسا برای اعلام رسمی حیات فرازمینی باشند.

کشفیات اخیر نشان می‌دهد، منظومه شمسی و کهکشان راه شیری دارای محیط‌هایی است که می‌توانند از حیات فرازمینی پشتیبانی کنند.

البته باید توجه کرد که ما فرض می‌کنیم که اگر موجودات فرازمینی وجود داشته باشند، مانند ما نیاز به اکسیژن و آب برای ادامه‌ی حیات خواهند داشت؛ ولی ممکن است این موجودات به طور کلی مکانیزم زندگی متفاوتی نسبت به موجودات زنده‌ی شناخته شده داشته باشند که این عامل خود نشانگر گستردگی جستجوهایی است که باید صورت بگیرند.
در این میان دولت روسیه نیز به نوعی آمریکا را تهدید کرده است تا اطلاعات بیشتری در مورد حیات فرازمینی در اختیار عموم قرار دهد و اگر این کار را انجام ندهد خود دولت روسیه اقدام به افشاگری خواهد کرد. حتی برخی پا را فراتر گذاشته و مدعی هستند که در اسفند ماه سال گذشته، جلسه‌ای بین ۱۹۰ نفر از مقامات و افراد تاثیرگذار دنیا در ماه برگزار شده است و در این جلسه ابعاد مختلف نقشه‌های سری دولت آمریکا برای کشف حیات فرازمینی مورد بحث قرار گرفته است.
با توجه به اظهارات اخیر مقامات ارشد ناسا و تهدید دولت روسیه به نظر می‌رسد که اتفاقاتی در پشت پرده جریان دارند. اما حقیقت هر چه که باشد دیر یا زود علنی خواهد شد و به نظر می‌رسد ناسا با علم به این موضوع سعی دارد خود زمینه‌ی اعلام واقعیت‌ها را فراهم کند.

فرآوری:الهام گارسچی

بخش  دانش وزندگی تبیان


منابع:

http://zoomit.ir/it-news/astrology/22716-nasa-and-the-european-space-agency-finally-prep-public-for-alien-disclosure
http://zoomit.ir/articles/etc/21867-nasa-admits-alien-life
http://isna.ir/fa/news