تبیان، دستیار زندگی
است برنامه‌ای كه مدعی بود می تواند نسخه منتشر شده ویستا را كرك كند، در اصل یك تروجان می باشد كه پسورد های سیستم را به سرقت برده و آنها را برای مهاجم ارسال می كند. به گفته محققین امنیتی SUNBELT SOFTWARE یك برنامه كه حاو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كرك ویستا، یك تروجان است


برنامه‌ای كه مدعی بود می تواند نسخه منتشر شده ویستا را كرك كند، در اصل یك تروجان می باشد كه پسورد های سیستم را به سرقت برده و آنها را برای مهاجم ارسال می كند.

به گفته محققین امنیتی SUNBELT SOFTWARE یك برنامه كه حاوی فایلی به نام WINDOWS VISTA ALL VERSIONS ACTIVATION 21.11.06.EXE می باشد در اصل یك تروجان است كه پسورد های سیستم را به سرقت می برد.

در نظر ابتدایی به نظر می آمد كه این برنامه كرك ویندوز ویستا می باشد كه هفته قبل در سایت مایكروسافت در دسترس عموم قرار گرفت.

به گفته یكی از محققین امنیتی KASPERSKY ، این تروجان كه به نام TROJAN-PSW.WIN32.LDPINCH.AZE می باشد در اصل پسورد های كاربران را به سرقت می برد و آنها را برای مهاجم ارسال می كند. KASPERSKY اولین آنتی ویروسی بود كه این تروجان را در گزارش های روزانه خود معرفی كرده است.

كاربرانی كه از آنتی ویروس های سیمنتك یا NOD32 استفاده می كنند اذعان داشتند كه حتی به روز رسانی این آنتی ویروس ها نیز قادر به تشخیص این تروجان نبوده اند.

مایكروسافت نسخه جدید ویستا را برای شركت های تجاری ارائه داد تا آنها نیز بتوانند سیستم های خود را با آن وفق بدهند اما بسیاری از شركت های محتاط ترجیح می دهند كه شبكه ها و كامپیوتر های خود را بعد از دو سال از ارائه نسخه جدید ویستا به روز رسانی كنند تا در این مدت اشكالات اساسی این سیستم عامل مشخص گردد.

منبع : همکاران سیستم


مطالب مرتبط :

1. SPAM, WORM, TROJAN چه فرقی با هم دارند؟

2. فهرست جدید شایع‌ترین تهدیدات اینترنتی

3. ویروس ، كرم و اسب تروا از الف تا ی