تبیان، دستیار زندگی
شرکت ایسوس از محصولات جدید سری زن فون رونمایی کرد. Zenfone 2 Deluxe نسخه زیبا شده زن فون 2 است که پیش از این در سال جاری میلادی معرفی شده بود و Zenfone 2 Laser نیز نسخه ای با صفحه نمایش 5 اینچی و البته کارایی بهتر دوربین است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایسوس از دو گوشی جدید Zenfone 2 Deluxe و Zenfone 2 Laser خود، رونمایی کرد


شرکت ایسوس از محصولات جدید سری زن‌فون رونمایی کرد. Zenfone 2 Deluxe نسخه زیبا شده زن‌فون 2 است که پیش از این در سال جاری میلادی معرفی شده بود و Zenfone 2 Laser نیز نسخه‌ای با صفحه نمایش 5 اینچی و البته کارایی بهتر دوربین است.


ای سوز

این شرکت در CES 2015 از نسل دوم گوشی زن فون خود پرده برداشت. این گوشی ها  در یک کلام بسیار عالی است. این عالی بودن هم از نظر قیمت و هم از نظر سخت افزار است.
Asus Zenfone 2 Deluxe
این گوشی با اینکه شباهت زیادی مدل قبلی این سری دارد ولی جذابیت خود را توانسته با استفاده از ” طراحی چند گوشه”اش حفظ کند.در ظاهر این گوشی بالای ۵۰۰ مثلث دست به دست هم داده اند تا بتوانند این معجزه ی کریستالی را شکل دهند.
دراین گوشی،صفحه نمایش ۵٫۵ اینچ است و کیفیت ۱۰۸۰p بر آن قرار دارد و جنس آن نیز از گوریلا گلاس ۳ است.چیپست پردازنده این گوشی Atom Z3560 است.در این مدل جدید معرفی شده رم ۴ گیگابایت است(در مدل قبلی ۳ گیگابایت رم بودند).پیشرفت دیگر نسبت به نسخه های قبلی حافظه داخلی است که حال پایه آن روی ۶۴ گیگابایت است و تا ۱۲۸ گیگ نیز با استفاده از میکرو SD بالا می رود.دوربین این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و در جلو ۵ مگاپیکسل است.اگرچه از رزولوشن فیلم‌برداری اطلاعاتی در دسترس نیست اما به‌نظر می‌رسد شاهد فیلم‌برداری تمام‌ اچ‌دی در این دستگاه باشیم. باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع BoostMaster نیز در 39 دقیقه شارژ دستگاه شما را به 60 درصد می‌رساند.ضمن آنکه این گوشی دو سیم کارته است و همانند قبل، اندروید لولی‌پاپ در این گوشی هوشمند به کار گرفته شده است.

دراین گوشی،صفحه نمایش ۵٫۵ اینچ است و کیفیت ۱۰۸۰p بر آن قرار دارد و جنس آن نیز از گوریلا گلاس ۳ است.

Asus Zenfone 2 Laser
همانند ZE500CL، ایسوس زن‌فون 2 لیزر از صفحه‌نمایش 5 اینچی اچ‌دی بهره برده و در مقایسه با نسخه 5.5 اینچی الگوی خود! جمع‌ و جورتر است. تغییر ایجاد شده بهره‌گیری از دوربین 13 مگاپیکسلی به جای دوربین 8 مگاپیکسلی است که در حالت سوپر رزولوشن می‌تواند تا 52 مگاپیکسل افزایش یابد. این دستگاه از قابلیت فوکوس خودکار لیزری نیز بهره می‌برد.

ای سوز

سیستم فوکوس خودکار لیزری تضمین می‌کند که قفل فوکوس در 0.3 ثانیه انجام شده و حتی برای حالت ماکرو نیز قابل استفاده باشد. حالت Super HDR برای عکس‌برداری در مقابل نور روشن و حالت ویژه نورهای محیطی کم برای حساسیت نوری 4 برابری و قابلیت کاهش نویز از دیگر ویژگی‌های دوربین این دستگاه هستند.
پردازنده این گوشی اسنپدراگون ۴۱۰ است و مانند دیگر گوشی های ایسوس که از پردازنده اتم بهره می برد عمل نکرده است.باتری این گوشی نیز بر اساس منطقه ای که در آن ارائه می شود از ۲۰۷۰ تا ۲۴۰۰ میلی آمپر متغیر است.
این دستگاه نیز از اندروید 5.0 لولی‌پاپ استفاده میکند و از قابلیت ارتباطی LTE  بهره می‌برد.  این گوشی با 2 گیگابایت رم و حافظه داخلی در قالب ترکیب‌های 8 و یا 16 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد که به‌واسطه استفاده از کارت حافظه جانبی قابل افزایش هستند.

فراوری: احسان عطایی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع :
http://www.ariamoons.com
http://farnet.ir
http://www.techfars.com