تبیان، دستیار زندگی
پنل های OLED این روزها دارای جاذبه ی زیادی هستند و حواس بسیاری از کاربران و کمپانی های تولید کننده را به خود معطوف نموده اند. به طوری که اخبار منتشر شده حکایت از این دارند که اپل نیز در پی استفاده از پنل های OLED در برخی از محصولات عرضه شده در سال ۲۰۱۶ می
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محصولات سال ۲۰۱۶ اپل مجهز به نمایشگر OLED خواهند شد


پنل های OLED این روزها دارای جاذبه ی زیادی هستند و حواس بسیاری از کاربران و کمپانی های تولید کننده را به خود معطوف نموده اند. به طوری که اخبار منتشر شده حکایت از این دارند که اپل نیز در پی استفاده از پنل‌های OLED در برخی از محصولات عرضه شده در سال ۲۰۱۶ میلادی است.


اپل

در مقایسه با پنل‌های LCD، نمایشگر‌های OLED نظر بسیاری از تولیدکنندگان را به سوی خود جلب کرده‌اند، بطوریکه حتی سامسونگ و ال جی نیز به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل‌های نمایشی با اعلام کاهش فروش پنل‌های LCD، خبر از افزایش تولید پنل‌های OLED در سال‌های آینده داده‌اند. همچنین باید به تولیدکنندگانی نظیر هواوی نیز اشاره کرد که براساس اطلاعات ارائه شده با استفاده از پنل OLED در تبلت نکسوس، استفاده از این نوع پنل را در محصولاتش بیش از پیش افزایش خواهد داد.
بر طبق اظهارات آقای کوین وانگ، مدیر کمپانی تحلیلی-آماری مورد بحث، اپل از جمله نام هایی است که به جد تمایل دارد به سراغ صفحه نمایش های OLED رفته و از آنها در برخی از گجت های در حال توسعه اش برای سال ۲۰۱۶ استفاده کند. ونگ اشاره‌ای به محصولاتی که در آن‌ها از صفحه‌ی نمایش OLED استفاده خواهد شد، نکرده، اما یقیناً دو دسته از محصولات این کمپانی یعنی آیفون‌ها و تبلت‌ها از جمله‌ی محصولاتی هستند که شانس بهره‌گیری از نمایشگر OLED در آن‌ها بالا است.
به نظر می‌رسد نمایشگرهای امولد سامسونگ راهی به سوی گجت‌های اپلی نخواهند یافت؛ حال آنکه ونگ نیز اشاره‌ای به تولیدکننده‌ی نمایشگر‌های OLED مورد نیاز اپل نکرده است. کمپانی ال‌جی را باید به عنوان رقیب اصلی سامسونگ در زمینه‌ی تولید پنل‌های نمایشی خواند که رابطه‌ی خوبی نیز با اپل دارد. این کمپانی کره‌ای در حال حاضر پنل‌های مورد استفاده در آیفون 6 را تولید می‌کند. همچنین باید به صفحه‌ی نمایش منعطف OLED یا P-OLED بکار رفته در اپل واچ نیز اشاره کرد که توسط ال جی توسعه یافته است. ال‌جی را باید جزء کمپانی‌هایی خواند که توانایی تولید نمایشگر هم پای درخواست بازار را برای محصولات اپل دارد.

کمپانی ال‌جی را باید به عنوان رقیب اصلی سامسونگ در زمینه‌ی تولید پنل‌های نمایشی خواند که رابطه‌ی خوبی نیز با اپل دارد. این کمپانی کره‌ای در حال حاضر پنل‌های مورد استفاده در آیفون 6 را تولید می‌کند.


براساس گزارشی که در ماه آوریل منتشر شده، اپل درنظر دارد تا نسل بعدی آیپد خود را مجهز به صفحه‌ی نمایش OLED تولید شده توسط کمپانی JOLED نماید که یک کمپانی ناشناخته در این زمینه است. همچنین باید به شنیده‌ها در مورد سرمایه‌گذاری ۲.۶ میلیارد دلاری فاکس کان به منظور تجهیز یک کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی پنل‌های OLED اشاره کرد که محصولات آن تا پایان سال ۲۰۱۵ توسط اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فرآوری: الهام گارسچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:
http://zoomit.ir/it-news/22799-apple-oled-displays-2016-iphones-ipad
http://digiato.com/article