تبیان، دستیار زندگی
نتایج یک پژوهش جدید کانادایی نشان می دهد که استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی باعث بروز مشکلاتی در سلامت روحی و روانی جوانان می شود...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیاد در شبکه های اجتماعی نگردید تا روحتان بیمار نشود


نتایج یک پژوهش جدید کانادایی نشان می دهد که استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی باعث بروز مشکلاتی در سلامت روحی و روانی جوانان می شود.
فیس بوک، شبکه های جتماعی، وبگردی، موبایل، اینترنت، تلفن همراه هوشمند

این روزها کمتر نوجوان و یا جوانی را می بینید که موبایل به دست نداشته باشد و در یکی از شبکه های اجتماعی پرسه نزند.

اما محققان دانشگاه اوتاوای کانادا به این نتیجه رسیده اند نوجوانانی که زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های روانی قرار دارند.


نتایج این پژوهش که در Ottawa Public Health study به چاپ رسیده است نشان می دهد جوانانی که روزانه بیش از دو ساعت در سایت هایی مانند «فیس بوک»،«اینستاگرام» و «تویتر» وقت می گذرانند، در معرض مشکلات روانی قرار داشته و افکار منفی مانند خودکشی بیشتر به سراغشان می آید.


به عقیده ی این محققان، این نوجوانان و جوانان به حمایت های روانی بیشتری نیاز دارند.

محققان معتقدند باید آگاهی ها و آموزش های لازم در خصوص استفاده درست از شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها روی سلامت روانی به مردم داده شود


برای رسیدن به این نتایج، محققان پاسخ های 735 دانشجوی کانادایی را که در سال 2013 در خصوص سلامتی و مواد مخدر انجام شده بود بررسی کردند.


بررسی های تکمیلی نشان می دهد که ارتباطی بین بودن شبکه های اجتماعی و سلامت روانی وجود ندارد.


اختلالات روانی زمانی بروز می کند که استفاده از این شبکه های اجتماعی افراطی و یا برعکس باشد.


محققان معتقدند باید آگاهی ها و آموزش های لازم در خصوص استفاده درست از شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها روی سلامت روانی به مردم داده شود.


به عقیده ی این محققان، جوانانی که احساس تنهایی بیشتری دارند، بیشتر به شبکه های اجتماعی به عنوان یک مکانیسم دفاعی پناه می برند.


به گفته ی سرپرست تیم تحقیقاتی این پروژه لازم است که سازمان های بهداشت عمومی و ارائه دهندگان خدمات سلامتی، حضور بیشتر و فعال تری در شبکه های اجتماعی داشته باشند و حمایت بیشتری از نوجوانان صورت بگیرد تا جلوی خطرات احتمالی گرفته شود.

فاطمه مهدی پور
بخش سلامت تبیان

مطالب مرتبط:

اینترنت نمی‌گذارد خوب بخوابید
20 راه کاهش عوارض امواج موبایل
موقع استفاده از موبایل سرتان را خم نکنید


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.