تبیان، دستیار زندگی
وحه بسكتبال ایران‏، سوریه را پشت سر گذاشت تیم بسكتبال ایران با برتری بر تیم سوریه به مرحله یك چهارم نهایی بازی‌های آسیایی دوحه صعود كرد. تیم بسكتبال ایران كه در پنجمین و سرنوشت‌ساز ترین دیدارش به مصاف تیم بسكتبال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج هشتمین روز بازیهای آسیایی دوحه



بسكتبال ایران‏، سوریه را پشت سر گذاشت

تیم بسكتبال ایران با برتری بر تیم سوریه به مرحله یك چهارم نهایی بازی‌های آسیایی دوحه صعود كرد.

تیم بسكتبال ایران كه در پنجمین و سرنوشت‌ساز ترین دیدارش به مصاف تیم بسكتبال سوریه رفته بود، توانست با ارایه‌ی یك بازی قابل قبول و هماهنگ، حریف خود را شكست دهد. تیم ایران در این دیدار موفق شد با نتیجه 95 بر 79 حریف خود را از پیش روی بردارد.

بسكتبالیست‌های ایرانی كوارتر‌های اول، دوم و چهارم را با نتایج 29 بر 17 ، 29 بر 21 و 14 بر 11 به سود خود پایان دادند و تنها در كوارتر دوم نتیجه 30 بر 23 به سود تیم سوریه رقم خورد.

تیم ایران با این پیروزی از پنج دیدار، صاحب 3 پیروزی برابر تیم‌های كره جنوبی ،‌اردن و سوریه و دو شكست برابر قطر و اردن شد و توانست به دور بعدی صعود كند.


تیم ملی هندبال به مرحله‌ی نیمه نهایی راه یافت

ملی هندبال ایران با پیروزی برابر سوریه به مرحله ی نیمه نهایی بازی‌های آسیایی دوحه صعود كرد.

به گزارش (ایسنا) ‏‌، تیم ملی هندبال ایران با نتیجه‌ی 30 بر 25 مقابل تیم ملی سوریه به برتری دست یافت و با قرار گرفتن در رتبه‌ی دوم گروه یك پس از تیم ملی قطر به جمع چهار تیم پایانی بازی‌های آسیایی دوحه راه یافت.

مسابقات هندبال فردا برای كسب مقام‌های پنجم تا نهم برگزار می‌شود و دیدارهای مرحله ی نیمه نهایی روز دوشنبه برگزار می‌شود.

گفتنی است، از گروه 2 نیز تیم‌های كویت و كره جنوبی به مرحله بعد صعود كردند و تیم ژاپن به دلیل تفاضل گل كمتر نسبت به كره جنوبی از راهیابی به جمع چهار تیم بازماند.

طبق برنامه تیم ایران ساعت 20 دوشنبه با كویت روبه‌رو می‌شود.


مریم طوسی از ‌200 متر حذف شد

مریم طوسی، نماینده‌ی دوومیدانی‌ ایران در بازی‌های آسیایی دوحه از حضور در دور بعدی رقابت‌های 200 متر زنان بازماند.

رقابت‌های 200 متر زنان با حضور شش دوومیدانی‌كار برگزار شد و طی آن مریم طوسی از ایران با ثبت زمان 25 ثانیه و 23 صدم ثانیه در مكان چهارم قرار گرفت و از حضور در فینال حذف شد.

سوسان تیكا از سریلانكا با ثبت زمان 23 ثانیه و 53 صدم ثانیه اول شد و لین هان از چین با 22 ثانیه و 82 صدم ثانیه دوم شد و به همراه‌ی نماینده‌ی سریلانكا به دوربعدی صعود كرد. تی هونگ از ویتنام نیز با 23 ثانیه و 96 صدم ثانیه در جای سوم ایستاد.


مهروز ساعی به مدال برنز دست یافت

مهروز ساعی با قبول شکست برابر حریف اردنی از رسیدن به دیدار نهایی وزن هفتم تکواندو بازیهای آسیایی بازماند و به مدال برنز دست یافت.

به گزارش مهر، مهروز ساعی تکواندو کارکشورمان در وزن هفتم بانوان عصر امروز در دیدار نیمه نهایی وزن هفتم مسابقات تکواندو بازیهای آسیایی دوحه به مصاف علا کوت کوت از اردن رفت و در یک بازی نزدیک با نتیجه 2 بر1 مغلوب شد.

ساعی راند اول را با پیروزی یک برصفر پشت سرگذاشت و در راند دوم با همین نتیجه مغلوب شد. راند سوم با نتیجه تساوی به اتمام رسید تا در راند چهارم و نهایی چهره تکواندو کار برتر مشخص شود. در این راند نیز حریف اردنی با یک امتیاز به برتری رسید و در مجموع با پیروزی 2 بر یک راهی دیدار نهایی وزن هفتم تکواندو بانوان دربازیهای آسیایی دوحه شد. با این نتیجه مهروز ساعی به همراه " یانگ لی این" از کره جنوبی به مقام سوم مشترک وزن هفتم بانوان دست یافت.


پیروزی تیم شطرنج ایران در دور چهارم

تیم شطرنج ایران در چهارمین مرحله‌ی رقابت‌های تیمی بازی‌های آسیایی دوحه با دو پیروزی و یك مساوی حریف خود را شكست داد.

به گزارش (ایسنا) تیم شطرنج ایران در چهارمین دور مسابقات تیمی بازی‌های آسیایی دوحه با دو پیروزی و یك مساوی برابر شطرنج بازان مغولستان ‌5/ ‌9 امتیاز كسب كرد.

در دیدار شطرنج بازان امروز ایران احسان قائم مقامی با "باتچولون" مسابقه داد كه نتیجه این دیدار مساوی شد و نیم امتیاز به تیم ایران رسید، الشن مرادی نیز به مصاف "بایار سایخان" رفت و این حریف مغولی را شكست داد و یك امتیاز دیگر برای تیم ایران كسب كرد.

آتوسا پور كاشیان نیز "باتفویاگ" از تیم مغولستان را شكست داد تا امتیاز تیم ایران در پایان مرحله چهارم به هفت برسد.

تیم مختلط شطرنج ایران فردا دور پنجم مسابقات خود را در دوحه برگزار می‌كند.