تبیان، دستیار زندگی
ایی تیم ملی فوتبال امید ایران با پیروزی برابر چین به مرحله‌ی نیمه نهایی مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی دوحه صعود كرد. به گزارش (ایسنا) ‏‌، تیم ایران كه با تركیب حسن رودباریان محسن ارزانی‏‌، جلال اكبری‏‌‏‌، جلال حسینی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود تیم فوتبال امید ایران به مرحله نیمه نهایی


تیم ملی فوتبال امید ایران با پیروزی برابر چین به مرحله‌ی نیمه نهایی مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی دوحه صعود كرد.

به گزارش (ایسنا) ‏‌، تیم ایران كه با تركیب حسن رودباریان محسن ارزانی‏‌، جلال اكبری‏‌‏‌، جلال حسینی، بیژن منتظری، حسین ماهینی،‌ محمد نوری،‌عادل كلاه كج،‌ مازیار زارع،‌آرش برهانی و مهرداد اولادی در مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی دوحه به مصاف تیم چین رفته بود موفق شد در ضربات پنالتی حریف خود را شكست داده و به مرحله‌ی نیمه نهایی این مسابقات راه یابد.

در پانزده دقیقه نیمه‌ی نخست این دیدار دو تیم سعی در ارزیابی یكدیگر داشتند‏‏، اما پس از گذشت این دقایق تیم چین برتری خود را برابر ایران به نمایش گذاشت، اما در دقیقه‌ی 25 ضربه‌ی زیبای عادل كلاه كج شرایط بازی تغییر داد و این تیم ایران بود كه توانست توپ و زمین را در اختیار خود قرار دهد.

در دقیقه‌ی 39 پاس زیبای عادل كلاه‌كج به آرش برهانی رسید كه مهاجم ایران پس از گذشتن از دروازه‌بان حریف روبروی دروازه‌ی خالی چین قرار گرفت و به راحتی گل اول ایران را به ثمر رساند.

پس از این گل چین برای جبران گل خورده به دروازه ایران حمله كرد، اما نتوانست در دقایق اندك نیمه‌ی اول گل تساوی را وارد دروازه ایران كند و نیمه‌ی نخست با نتیجه‌ی یك بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم تیم چین بیشتر مواقع صاحب توپ بود و در زمان‌های اندكی كه توپ در اختیار ایران قرار می‌گرفت تك روی بیش از حد بازیكنان ایران به ویژه آرش برهانی و مهرداد اولادی فرصت‌های خوبی را از ایران گرفت.

در دقیقه‌ی‌ 51 پس از آن‌كه كاپیتان ژاپن كرنری را به روی دروازه‌ی ایران ارسال كرد، محسن ارزانی توپ را به صورت ناقص دفع كرد و ژیائوتینگ گل تساوی را در برگشت توپ وارد دروازه‌ی ایران كرد.

پس از گل تساوی چین دو تیم بازی متعادلی را انجام دادند تا این‌كه در دقیقه‌ی 63 پس از خطای ژئوتینگ بر روی جلال اكبری داور بازیكن چینی را از زمین اخراج كرد.

در دقیقه‌ی 67 موقعیت مناسبی نصیب ایران شد. در این صحنه آرش برهانی پس از عبور از خط دفاع چین پاس رو به عقبی را برای اولادی ارسال كرد، اما او نتوانست از این فرصت خوب استفاده كند.

سه دقیقه‌ی بعد ضربه‌ی كاپیتان تیم چین از پشت نقطه‌ی پنالتی ایران از كنار دروازه با اختلاف كمی به بیرون رفت. پس از حمله چینی‌ها در چند صحنه تكروی‌های آرش برهانی فرصت‌های خوبی را از تیم ایران گرفت. در دقیقه 89 خطای هند محسن ارزانی موقعیت خوبی را در محوطه 18 قدم ایران نصیب چین كرد، اما ضربه ژئوشنگ با اختلاف كمی به بیرون رفت و تلاش 90 دقیقه ای دو تیم با نتیجه‌ی یك بر یك به پایان رسید تا اینكه كار به وقت‌های اضافی كشیده شد.

در دقیقه‌ی ششم وقت اضافه‌ی اول بهشاد یاور زاده كه در اواخر نیمه دوم وارد زمین شده بود موقعیت بسیار خوبی را در اختیار مازیار زارع قرار داد، اما او با بی‌دقتی توپ را به پای مدافع چینی زد و این فرصت نیز از ایران گرفته شد.

دو دقیقه بعد ضربه‌ی ژوئا هایبین به گل دوم چین تبدیل شد تا تیم ملی ایران در آستانه حذف از رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی دوحه قرار گیرد، اما در دقیقه‌ی 106 پاس عمقی مازیار زارع به جلال حسینی رسید و او با ضربه‌ای زیبا گل تساوی ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه‌ی 113 پاس رو به عقب پژمان منتظری به حسن رودباریان رسید و كاپیتان با تجربه ایران با ضربه‌ای آرام خطرناك‌ترین صحنه را به روی دروازه ایران به وجود آورد. در این صحنه توپ به مهاجم چینی رسید و ضربه‌ی این بازیكن پس از برخورد به تور دروازه‌ی ایران در آغوش رودباریان آرام گرفت.

پس از این صحنه موقعیت خطرناكی روی دروازه دو تیم اجرا نشد و كار به ضربات پنالتی كشیده شد و تیم ایران موفق شد با ضربات پنالتی آرش برهانی یاور زاده‏ ، اكبری‏،‌حیدری ‏، اولادی، حسینی،‌منتظری و ارزانی با نتیجه 8 بر 7 و در مجموع 10 بر 9 چین را شكست داده و به مرحله نیمه نهایی صعود كند.

تیم ایران باید در مرحله بعد دوشنبه هفته جاری رو در روی برنده دیدار قطر و تایلند قرار گیرد.


سیموئز: از نتیجه راضی هستم‏ از بازیكنان نه مسوولان فدراسیون فوتبال ما را تنها گذاشتند

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران پس از صعود این تیم به مرحله‌ی نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی دوحه گفت: از نتیجه و بازی انجام شده رضایت دارم اما، از عملكرد بازیكنانم به طور كامل راضی نیستم.

به گزارش (ایسنا) ‏‌، رنه سیموئز در نشست مطبوعاتی پس از پایان بازی ایران برابر چین به خبرنگاران گفت: از نظر من بازی بسیار زیبایی بود، از این كه بازیكنان ایرانی كار می‌كنند بسیار خوشحالم، آنها شباهت زیادی به بازیكنان برزیل دارند و این كار من را راحت كرده است.

وی افزود: تیم به هماهنگی لازم دست یافته است اما، لازم است به فدراسیون فوتبال بگویم كه ما اینجا هستیم. متاسفانه هیچ یك از مسوولان فدراسیون فوتبال اینجا نیامدند و سراغی از ما نگرفتند. از فدراسیون انتظار دارم كه از ما حمایت كند.

خبرنگاری از سیموئز پرسید منظور شما از حمایت چیست كه در پاسخ گفت: منظورم هم حضور فیزیكی آنها و هم حمایت مالی. از تیم امید در طول حضور در دوحه هیچ حمایتی نشده است و بازیكنان در اینجا احساس تنهایی می‌كنند.

سیموئز كه در طول نشست مطبوعاتی خنده بر لب داشت با این پرسش خبرنگار یكی از رسانه‌های خارجی روبرو شد. گویا شما از عملكرد بازیكنانتان و پیروزی برابر چین بسیار راضی هستید؟ كه سرمربی برزیلی تیم امید ایران در پاسخ گفت: از پیروزی به دست آمده بسیاری رضایت دارم اما، عملكرد بازیكنان چندان مرا راضی نكرده است. من به دنبال انجام بازی‌های زیبا هستم و همیشه سعی خواهیم كرد كه بازی تماشاگر پسندی را ارایه دهیم.

سیموئز در مورد تیم امید چین هم گفت: آنها تیم یكدست و خوبی بودند و به خوبی توانستند توپ را به حركت درآورند. ضمن آنكه آنها به خوبی از پاس‌های عمقی استفاده می‌كردند. حق آنها بود كه به مرحله بالا صعود كنند اما، از شانس بدشان به تیم ایران برخورد كردند.