تبیان، دستیار زندگی
Plexim Plecs Standalone v3.2.1 یک برنامه بسیار قدرتمند و حرفه ای در زمینه شبیه سازی سیستم های الکترونیکی و مدارها بسیار پیچده است. شما با استفاده از این برنامه براحتی تمامی اجزا و قسمت های یک مدار را کنار یکدیگر بچینید و آنها را با هم ترکیب کنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طراحی مدار های الکترونیکی با Plexim Plecs Standalone 3.6.5

طراحی مدار های الکترونیکی با plexim plecs standalone 3.6.5

Plexim Plecs Standalone v3.2.1 یک برنامه بسیار قدرتمند و حرفه ای در زمینه شبیه سازی سیستم های الکترونیکی و مدارها بسیار پیچده است.

شما با استفاده از این برنامه براحتی تمامی اجزا و قسمت های یک مدار را کنار یکدیگر بچینید و آنها را با هم ترکیب کنید تا به طرح ایده آل و مد نظرتان برسید. در این برنامه تمام قطعات و ابزاری که برای طراحی یک مدار الکترونیکی مورد نیاز است قرار دارد و شما با استفاده از آن قادر خواهید بود تا با کنار هم قرار دادن قطعات مورد نظرتان و همچنین برقراری ارتباط میان آنها در یک آزمایشگاه مجازی مدار خود را مونتاژ و در آخر تست نمایید.

همچنین این برنامه می تواند با رندر بسیار بالا و سریع به شما کمک کند تا بتوانید طراحی های حرفه ای و بسیار با کیفیت داشته باشید و تمامی مدارها را تست کنید و در صورت وجود هرگونه مشکل اقدام به رفع آنها کنید.

مدارهای الکترونیکی (Electronic circuit) به همراه مدارهای الکتریکی، دو دسته ‌ی کلّی از مدارها به شمار می‌روند. در مدارهای الکتریکی، محیط حرکت الکترون و بطور کلّی جنس مشکّل مولّفه‌های مدار، به هیچ عنوان اهمّیّت ندارند؛ بلکه رابطه‌ی ریاضی میان ولتاژ و جریان این مولّفه‌های الکترونیکی مهم‌اند. درحقیقت، در واکاوی این مدارها کمتر به ساختمان این افزاره‌ها توجّه می‌شود.

برعکس مدارهای الکتریکی، مدارهای الکترونیکیْ علاوه بر رابطه‌ی ریاضی ولتاژ و جریان افزاره، به محیط گذر الکترون توجّه کرده و درکل این جنس و شیوه‌ی ساخت مولّفه‌هاست که اهمّیّت بالایی دارد. در واکاوی برخی مدارهای الکترونیکی، چون معادله‌های دیفرانسیل بسیار سخت و پیچیده ایجاد می‌شوند، غالباً از تقریب برای بخش‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.

مدارهای الکترونیکی، خود به دو دسته‌ی «مدارهای رقمی» و «مدارهای مانسته» تقسیم می‌شوند. در دسته‌ی رقمی، منظور از «رقم» صفر و یک است که صفر بمعنای «صفر منطقی» و یک بمعنای «یک منطقی»، که صفر بمعنای «صفر ولت» و یک بمعنای «پنج ولت» می‌باشد.

اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی مشاوران نیاز دارید، کارشناسان ما در بخش مشاوره پاسخگوی شما هستند.

مرکز یادگیری سایت تبیان - فرآورنده وتنظیم: علی سرمدی