تبیان، دستیار زندگی
توسط Efofex FX Graph میتوان به سرعت بسیار به شکل تغییرات دامنه اکثر توابع ریاضی دست یافت. توابعی که به صورت پیش فرض در این نرم افزار قابل استفاده به صورت انفرادی و یا ترکیبی می باشند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طراحی نمودارهای ریاضی با Efofex FX Graph 5.007.4

طراحی نمودارهای ریاضی با efofex fx graph 5.007.4

نمودار ( diagram)، نمایش نمادین دوبعدی هندسی اطلاعات بر پایهٔ برخی فنون تجسمی است. در واقع به نمایش بصری مفاهیم، ایده‌ها، ساختارها، روابط، داده‌های آماری و غیره به گونه‌ای ساده و شکل‌ یافته نمودار می‌گویند. از نمودار ها برای ساده کردن و ملموس کردن موضوعات گوناگون استفاده می‌شود.

توسط Efofex FX Graph  می توان به سرعت بسیار به شکل تغییرات دامنه اکثر توابع ریاضی دست یافت. توابعی که به صورت پیش فرض در این نرم افزار قابل استفاده به صورت انفرادی و یا ترکیبی می باشند عبارتند از: توابع مثلثاتی نظیر سینوس و تانژانت و ….. توابع لگاریتمی، توابع کسری و رادیکالی و ….


در این نرم افزار بر خلاف سایر نرم افزارهای مشابه به دو نکته کلیدی مهم توجه فراوان گردیده است. نخست آن که نحوه فرمول نویسی در آن بسیار ساده طراحی گردیده است و اکثر فرمول های جبری حتی پیچیده را به سادگی می توان به آن وارد نمود.

و سپس آن که مشکل مقیاس یا Scale در آن تقریبا به طور اتوماتیک بر طرف گردیده است که یکی مشکلات بزرگ کار با نرم افزار های رسم توابع ریاضی می باشد. امکان اضافه نمودن متن به توابع رسم شده در این نرم افزار تنها منحصر به عبارات لاتین می باشد و متاسفانه امکان کار با زبان فارسی در آن میسر نمی باشد.

اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی مشاوران نیاز دارید، کارشناسان ما در بخش مشاوره پاسخگوی شما هستند.

مرکز یادگیری سایت تبیان - فرآورنده وتنظیم: علی سرمدی