تبیان، دستیار زندگی
: اختصاص جایزه برندگان مدال طلا به بی باک معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی طی نامه ای به مهدی بی باک ضمن ارج نهادن به تلاش این قهرمان تکواندوی ایران تاکید کرد ملت ایران بی باک را قهرمان واقعی مسابقات تکواند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهندس علی آبادی در نامه ای تاکید کرد :

اختصاص جایزه برندگان مدال طلا به بی باک


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی طی نامه ای به مهدی بی باک ضمن ارج نهادن به تلاش این قهرمان تکواندوی ایران تاکید کرد ملت ایران بی باک را قهرمان واقعی مسابقات تکواندوی دوحه می داند و بر این دستاورد بزرگ ارج می نهد.

به گزارش مهر، پس از ناداوریهایی که در دیدار فینال وزن ششم رقابتهای تکواندو بازیهای آسیایی علیه مهدی بی باک شد ، مهندس علی آبادی طی نامه ای به این قهرمان تیم ملی تکواندو نوشت: « یکبار دیگر ملت ایران شاهد سرافرازی پهلوانی دیگر از عرصه ورزش بود که در دو جبهه فنی و اخلاقی بر تارک بازیهای آسیایی دوحه درخشید. هر چند که ناخواسته اسیر بی عدالتی ها شد .

درخشش جنابعالی در مسابقات تکواندوی بازیهای آسیایی و حضور مقتدرانه در فینال این مسابقات ، ارزشی فراتر از کسب مقام قهرمانی داشته و برای جامعه ورزش کشور افتخاری بزرگ محسوب می شود .

به پاس این حرکت دلاورانه مردم ایران جنابعالی را قهرمان بازیهای آسیایی دوحه 2006 در وزن 78 کیلوگرم تکواندو محسوب کرده و بر این دستآورد عظیم ارج می نهند.»

براساس دستور مهندس علی آبادی مقرر شد جایزه برندگان مدال طلای بازیهای آسیایی دوحه به مهدی بی باک تعلق گیرد.


مهدی بی‌باك: برای خودم متاسفم هیچ كس در سالن نبود تا حق مرا بگیرد

مهدی بی‌باك پس از شكست در دیدار پایانی وزن ششم تكواندو بازی‌های آسیایی دوحه گفت: برای خودم بسیار متاسفم كه در زمان دیدار فینال هیچ یك از مسوولان ورزش كشور در سالن مسابقات حضور نداشتند تا حق مرا بگیرند.

ملی‌پوش وزن ششم تیم ملی تكواندو با بیان این مطلب اظهار كرد: برای كسب مدال طلای این مسابقات یك سال تمام زحمت كشیدم اما، به خاطر ناداوری شرمنده‌ی مردم شدم. امیدوارم در آینده دیگر شاهد این حق خوری‌ها نباشیم و مسوولان نیز دیگر اجازه ندهند تا اینگونه اتفاقات بیفتد.

وی افزود: حتی كسانی كه تكواندو را نیز نمی‌شناسند، دیدند كه داور بیش از 20 امتیاز را به من نداد. هر چند مدال گرفتم اما، واقعیت این است كه خستگی تمرینات سنگین یك سال گذشته هنوز در من باقی مانده است.

مهدی بی‌باك، با بیان این كه قطر كشوری مسلمان است و نباید به خاطر كسب یك مدال این گونه حق یك مسلمان دیگر را ضایع كند، تصریح كرد: من برای آنها بسیار متاسفم كه به عنوان میزبان این مسابقات این گونه به خود اجازه می‌دهند كه با ضایع كردن حق دیگران خود را به مدال برسانند.

عضو تیم ملی تكواندو خاطر نشان كرد: اگر این اتفاق برای یك تكواندوكا كره‌ی جنوبی رخ می‌داد، مطمئن باشید كه داوران هرگز به خود اجازه نمی‌دادند كه این‌گونه حق‌كشی كنند. كره‌ای‌ها به خاطر نفوذ زیادی كه در كنفدراسیون آسیا دارند از قبل جلوی این گونه اتفاقات را می‌گیرند.

وی در گفت: تا زمانی كه در كنفدراسیون تكواندو آسیا، به عنوان یك قدرت مطرح نباشیم این گونه اتفاقات برای ما یك امر كاملا طبیعی است!

نقره ای که ارزش طلا داشت