تبیان، دستیار زندگی
این نرم افزار حرفه ای دارای تحولات و پیشرفت های زیادی است که کار شما را برای طراحی نسل های جدید مدارات الکترونیک بسیار ساده کرده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طراحی مدارهای الکترونیک با Altium Designer 14.3.18

طراحی مدارهای الکترونیک با altium designer 14.3.18

مدارهای الکترونیکی (Electronic circuit) به همراه مدارهای الکتریکی، دو دسته‌ی کلی از مدارها به شمار می‌روند. در مدارهای الکتریکی، محیط حرکت الکترون و به طور کلی جنس مولفه‌های مدار، به هیچ عنوان اهمیت ندارند؛ بلکه رابطه‌ ریاضی میان ولتاژ و جریان این مولفه‌های الکترونیکی مهم‌اند. درحقیقت، در واکاوی این مدارها کمتر به ساختمان این افزاره‌ها توجّه می‌شود.

برعکس مدارهای الکتریکی، مدارهای الکترونیکی علاوه بر رابطه‌ ریاضی ولتاژ و جریان افزاره، به محیط گذر الکترون توجه کرده و درکل این جنس و شیوه‌ ساخت مولفه‌هاست که اهمیت بالایی دارد. در واکاوی برخی مدارهای الکترونیکی، چون معادله‌های دیفرانسیل بسیار سخت و پیچیده ایجاد می‌شوند، غالباً از تقریب برای بخش‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.

مدارهای الکترونیکی، خود به دو دسته‌ «مدارهای رقمی» و «مدارهای مانسته» تقسیم می‌شوند. در دسته رقمی، منظور از «رقم» صفر و یک است که صفر به معنای «صفر منطقی» و یک به معنای «یک منطقی»، و صفر به معنای «صفر ولت» و یک به معنای «پنج ولت» می‌باشد.

نرم افزار Altium Designer یا همان PROTEL DXP نرم افزار قدرتمندی است که برای پیاده سازی شماتیک، طراحی PCB و آنالیز مدارهای آنالوگ و برخی مدار های دیجیتالی طراحی شده است.

یکی از مزایای این نرم افزار دسته بندی مناسب کتابخانه ها به نحوی است که با صرف زمان کوتاهی قطعه مورد نظر را خواهید یافت.

آنالیز مدارهای آنالوگ در پروتل، توسط تحلیل گر پی اسپایس انجام می شود. محیط طراحی PCB در پروتل، به دلیل داشتن کتابخانه هایی کامل و بدون نقص معروف است و این امر سبب رفاه بیشتر کاربر در حین طراحی انواع PCB با این نرم افزار، خواهد شد.

در این نسخه امکان شبیه سازی و کد نویسی برخی از FPGA ها نیز فراهم شده است که زمان طراحی و پیاده سازی را حداقل می کند. نسخه جدید این نرم افزار حرفه ای دارای تحولات و پیشرفت های زیادی بوده که کار شما را برای طراحی نسل های بعدی مدارات الکترونیک بسیار ساده کرده است.

جهت دریافت نرم افزار کلیک نمایید.

اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی مشاوران نیاز دارید، کارشناسان ما در بخش مشاوره پاسخگوی شما هستند.

مرکز یادگیری سایت تبیان - فرآورنده وتنظیم: علی سرمدی