تبیان، دستیار زندگی
بی شک یکی از مشکلات دولت آمریکا جهت دستیابی به توافق هسته ای با ایران ارتباط مستقیم با شخص «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و لابی صهیونیست ها در آمریکا است و با وجود امضای توافقنامه رژیم صهیونیستی همچنان به تلاش های خود جهت ایجاد مانع برسر ا
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : قبس زعفرانی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هزینه های رژیم صهیونیستی علیه ایران


بی‌شک یکی از مشکلات دولت آمریکا جهت دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران ارتباط مستقیم با شخص «بنیامین نتانیاهو»، نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی و لابی صهیونیست‌ها در آمریکا است و با وجود امضای توافقنامه رژیم صهیونیستی همچنان به تلاش‌های خود جهت ایجاد مانع برسر اجرای آن ادامه می‌دهد.


صهیونیست،اسرائیل

بی‌شک یکی از مشکلات دولت آمریکا جهت دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران ارتباط مستقیم با شخص «بنیامین نتانیاهو»، نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی و لابی صهیونیست‌ها در آمریکا است و با وجود امضای توافقنامه رژیم صهیونیستی همچنان به تلاش‌های خود جهت ایجاد مانع برسر اجرای آن ادامه می‌دهد.
براین اساس در روزهای گذشته خبرهایی منتشر شد، مبنی بر اینكه قرار است، تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریكا در ایام تعطیلات تابستانی كنگره راهی سرزمین‌های اشغالی [رژیم صهیونیستی] شده و به صورت مستقیم با نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی دیدار كنند.
به نوشته روزنامه صهیونیستی «اورشلیم ‌پست»، تا 3 هفته آینده در مجموع 81 نماینده مجلس نمایندگان آمریكا كه حدود 20 درصد نمایندگان آن ‌را تشكیل می‌دهند، راهی سرزمین‌های اشغالی خواهند شد و اینکه 26 نفر از آنها عضو حزب دموكرات آمریکا هستند.
سفر نمایندگان آمریكا از جانب لابی صهیونیستی آمریكا موسوم به ایپك برنامه‌ ریزی شده و آگوست هر سال انجام می‌شود و به نوشته پایگاه خبری «نشنال ژورنال»، این سفرها طی 14 سال گذشته بیش از 9.4 میلیون دلار برای لابی صهیونیستی آمریكا هزینه در برداشته است.
سفر سال جاری با توجه به تلاش‌های ضد ایرانی رژیم صهیونیستی برای سنگ ‌اندازی در مسیر اجرای توافق هسته‌ای، از اهمیت فوق ‌العاد‌ه‌ای برای تل‌آویو برخوردار است.
اما این پایان تلاش‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیست، بلکه وی قرار است، در روزهای آتی به صورت ویدئو کنفرانس برای مردم آمریکا سخنرانی کند که شبکه‌های ماهواره‌ای آن را پوشش خواهند داد.
آنگونه که گفته شده است، نتانیاهو در سخنرانی خود قرار است، اشكالات توافق هسته‌ای را برای افكار عمومی آمریکا تشریح کند تا شاید به این طریق بتواند، نمایندگان كنگره را علیه توافق تحریك كند، چون توافق هسته‌ای با ایران که به تازگی امضا شده، باید از سوی کنگره آمریکا نیز بازبینی شود.

رسانه‌های بین المللی از هزینه 20 میلیون دلاری صهیونیست‌ها برای لغو توافق هسته‌ای نیز خبر داده و اعلام کرده بودند، پس از توافق هسته‌ای لابی صهیونیستی آمریکا با استفاده از جمهوری خواهان تلاش‌های بسیاری را در جهت لغو توافق به کار بسته است

گفته شده است، ۱۰۰‌ گروه یهودی و صهیونیستی حامی رژیم صهیونیستی و سیاست‌های نتانیاهو در آمریكا وابسته به ایپك درصدد پخش مستقیم این سخنرانی در سرتاسر آمریكا هستند.
این درحالی است که رسانه‌های بین المللی از هزینه 20 میلیون دلاری صهیونیست‌ها برای لغو توافق هسته‌ای نیز خبر داده و اعلام کرده بودند، پس از توافق هسته‌ای لابی صهیونیستی آمریکا با استفاده از جمهوری خواهان تلاش‌های بسیاری را در جهت لغو توافق به کار بسته است و اینکه این اقدامات هزینه مالی هنگفتی برای صهیونیست‌ها به همراه داشته است.
اقدامات خصمانه نتانیاهو چنان دردسر ساز و جنجال برانگیز بوده که اعتراض ده‌ها مسئول ارشد پیشین امنیتی رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است.
این مسئولان ارشد پیشین امنیتی رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به نخست وزیر این رژیم از او خواستند، واقعیت را بپذیرد و از مخالفت با توافق هسته‌ای قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا با ایران دست بردارد.
این مسوولان پیشین صهیونیستی همچنین به نتانیاهو توصیه کرده‌اند که روابط صدمه دیده تل‌آویو و واشنگتن را ترمیم نموده و بهبود بخشد و به تقویت همکاری‌های دیپلماتیک و امنیتی دو جانبه بپردازد.
آمیرام لوین، رئیس سابق موساد و امی آیالون و کارمی گیون، روسای سابق سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» و ژنرال یوزی عیلام، رئیس سابق کمیته انرژی اتمی رژیم اشغالگر از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.
این نخستین بار نیست که مخالفت‌های نتانیاهو با مذاکرات هسته‌ای ایران با انتقاد مقام‌های امنیتی پیشین این رژیم مواجه می‌شود، از جمله اینکه این منتقدان حملات لفظی نتانیاهو به «حسن روحانی»، رئیس جمهوری ایران را در عرصه بین المللی به زیان رژیم صهیونیستی دانسته بودند.
اسفند ماه گذشته «مائیر داگان»، یکی دیگر از روسای پیشین موساد با انتقاد از مواضع نتانیاهو درباره مذاکرات هسته‌ای گفته بود که نتانیاهو به خاطر راهبردش در مدیریت تهدید اتمی ایران، بیشترین آسیب راهبردی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.
با این حال به نظر می‌رسد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان به دیدگاه و موضع خود در برابر توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.
نگرانی صهیونیست‌ها بنابر ادعای آنها تنها دادن فرصت و زمینه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از طریق این توافق نیست، بلکه تل‌آویو با موضوع نگران کننده‌ دیگری نیز مواجه است و آن رفع توقیف میلیاردها دلار بلوکه شده در غرب است.

نگرانی صهیونیست‌ها بنابر ادعای آنها تنها دادن فرصت و زمینه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از طریق این توافق نیست، بلکه تل‌آویو با موضوع نگران کننده‌ دیگری نیز مواجه است و آن رفع توقیف میلیاردها دلار بلوکه شده در غرب است

در این راستا مقامات صهیونیستی ادعا می‌کنند که ایران با به دست آوردن ده‌ها میلیارد دلار از حساب‌های خود که هم اکنون در بانک‌های کشورهای غربی بلوکه شده‌اند، حتی اگر زمینه دستیابی به سلاح هسته‌ای برایش فراهم نشود، با این حال موجب قدرتمندتر شدن این کشور در منطقه خواهد شد و این موضوع بر میزان تاثیرگذاری تهران در حل پرونده‌های منطقه‌ای خواهد افزود که خوشایند تل‌آویو نیست.
تلاش‌های رژیم صهیونیستی در حال حاضر بر دموکرات‌های کنگره آمریکا متمرکز شده است و در این راستا «ران درمر»، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، ده‌ها دیدار با نمایندگان آمریکا داشته و از آنها خواسته است، بعد از آنکه مرحله بررسی توافق در ماه سپتامبر به پایان رسید، در مخالفت با این توافق رای دهند.
با وجود تمام تلاش‌هایی که تاکنون از سوی رژیم صهیونیستی برای تخریب توافق صورت گرفته و در آینده نیز صورت خواهد گرفت، کارشناسان و صاحبنظران تاکید می‌کنند که شانس تل‌آویو برای لغو این توافق واقعا اندک است.
این صاحبنظران در این خصوص تاکید می‌کنند که حتی اگر نتانیاهو به نمایندگان آمریکا متوسل شود، باز مخالفان توافق از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا نیاز به تصویب لایحه‌ای علیه این توافق و مخالفت با آن دارند.
صرف نظر از این مخالفان توافق هسته‌ای، حتی در صورت تصویب لایحه‌ای در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران، با حق وتوی ریاست جمهوری آمریکا مواجه خواهند شد که می‌تواند، چنین لایحه‌ای را لغو کند.
مگر آنکه نمایندگان آمریکا حق وتوی ریاست جمهوری این کشور را لغو کنند که کار بسیار دشواری است، چون نیاز به تصویب دو سوم آرا نمایندگان مجلس نمایندگان و مجلس سنا دارد و این خواسته‌ای دور از دسترس است.
بنابراین در یک جمله باید گفت که هیچ یک از تلاش‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی راه به جایی نخواهد برد و تل‌‌آویو باید با قضیه توافق هسته‌ای ایران کنار بیاید.

قبس زعفرانی

بخش سیاست تبیان


مطالب مرتبط:

سود هنگفت رژیم صهیونیستی از شرق آسیا !

بسته غرامتی آمریکا به رژیم صهیونیستی؛ F35 در راه تل آویو

آزمایش 20 بمب کثیف توسط رژیم صهیونیستی