تبیان، دستیار زندگی
اولین برنامه نود برای پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال دوشنبه شب و بعد از چند ماه تعطیلی روی آنتن رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتفاقات اولین برنامه نود لیگ پانزدهم


اولین برنامه نود برای پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال دوشنبه شب و بعد از چند ماه تعطیلی روی آنتن رفت. مسابقه پیامکی این برنامه به بهترین عملکرد نقل و انتقال تیمها اختصاص داشت و ۶ تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، ذوب آهن، سپاهان و نفت انتخاب شده بودند.

برنامه نود

فردوسی پور ابتدای برنامه اعلام کرد  که بخش «ترین‌»‌ها را به نود اضافه کرده است و این فصل ترین‌های لیگ را در هر برنامه مشخص می‌کند. همچنین نمره دادن به عملکرد بازیکنان هم به سبک «کیکر» این فصل به برنامه نود اضافه شده و کارشناسان این برنامه هر هفته به تمام بازیکنان لیگ نمره می‌دهند.
هرساله بازیکنان خارجی زیادی به لیگ برتر ایران می آیند که بعضی از آنها کارنامه قابل قبولی نداشته اند اما بررسی برنامه نود نشان داد که بازیکنان خارجی که در این فصل به لیگ ایران آمدند، از کارنامه قابل قبولی برخوردارند.
14بازیکن جدید خارجی درلیگ پانزدهم وارد فوتبال ایران شدند که کارنامه آنها نشان میدهد تراکتورسازی تبریز در جذب بازیکنان خارجی، عملکرد بهتری داشته و بازیکنان با نام و نشان تری جذب کرده است.


استقلال بهترین تیم فصل نقل و انتقالات
سوال نظرسنجی برنامه هم به عملکرد باشگاه ها در فصل نقل و انتقالات اختصاص داشت. بینندگان نود باید از میان استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، ذوب آهن، سپاهان و نفت تهران تیمی که بهترین عملکرد را در فصل نقل و انتقالات داشت را انتخاب می کردند. در نهایت نیز استقلال با کسب 40 درصد آرا بهترین تیم فصل نقل و انتقالات لقب گرفت.

مهدی تاج روخط برنامه آمد و اظهار کرد: انتقادات شما را قبول دارم، ما از طریق هیات ژوری انتخاب ها را انجام ندادیم، بلکه از طریق نظرات کارشناسان، کاپیتان های تیم های ملی،اصحاب رسانه، مربیان و پیشکسوتان برای 16 آیتم از برترین های لیگ نظرسنجی کردیم

در بخش دیگری از برنامه، آیتمی درباره مراسم برترین های لیگ که توسط سازمان لیگ برگزار شد پخش شد. در این آیتم ایراداتی به انتخاب های انجام شده، گرفته شد تا جایی که فردوسی پور گفت: چطور قاسم حدادی فر بهترین بازیکن لیگ شده، اما بهترین هافبک نشده است؟

مهدی تاج روخط برنامه آمد و اظهار کرد: انتقادات شما را قبول دارم، ما از طریق هیات ژوری انتخاب ها را انجام ندادیم، بلکه از طریق نظرات کارشناسان، کاپیتان های تیم های ملی،اصحاب رسانه، مربیان و پیشکسوتان برای 16 آیتم از برترین های لیگ نظرسنجی کردیم. ما رای های آنها را جمع کردیم و اعلام کردیم، البته من بیشتر به دنبال گرفتن پخش زنده از صدا و سیما بودم و در جریان شمارش آراء نبودم.
در ادامه فردوسی پور پرسید چرا آراء را رسانه ای نکردید که تاج پاسخ داد: در فرم‌ها نوشته شده بود که رای‌های این افراد محفوظ خواهد بود که ما در این‌ زمینه اشتباه کردیم، می‌خواستیم آراء را رسانه ای کنیم ولی دیدیم که اخلاقی نیست.

بررسی پرونده مارتین موتونبا
پس از بررسی بازی های هفته نخست لیگ، در بخش پایانی برنامه پرونده استفاده راه آهن از مارتین موتونبا در دیدار برابر پیکان بررسی شد. در ابتدا محمود شیعی، مدیرعامل باشگاه پیکان، روی خط برنامه آمد و اظهار کرد: منتظر هستیم تا رای تجدیدنظرخواهی ویژه به صورت کتبی به ما ابلاغ شود تا بر اساس آن برای احقاق حق باشگاه پیکان به فیفا شکایت کنیم.
در ادامه نیز علیرضا رحیمی ، مدیرعامل باشگاه راه آهن، روی خط آمد و گفت: بر اساس قانون وقتی کمیته انضباطی رای قطعی صادر میکند نباید این رای در کمیته استیناف بررسی شود. چرا با وجود اینکه رای قطعی صادر شده بود پرونده به کمیته استیناف رفت؟
در بخش پایانی نیز احمدرضا براتی، کارشناس حقوقی، روی خط آمد و اظهار کرد: قطعی بودن رای را کمیته انضباطی تعیین نمی‌کند بلکه آراء بر اساس قانون قطعی می‌شوند. رای کمیته انضباطی بر اساس قانون قطعی نبود و با اعتراض پیکان، پرونده به کمیته استیناف میرود. به اعتقاد من تجدیدنظرخواهی ویژه نباید برگزار می‌شد و رای کمیته استیناف باید اجرا می‌شد.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا