تبیان، دستیار زندگی
به همسرتان اعتماد دارید؟ شما به راحتی می‌توانید دیگران را دوست داشته باشید ولی اگر به کسی اعتماد نداشته باشید قادر نخواهید بود با او زندگی کنید. روابط پایدار بر پایه اعتماد بنا می‌شود. اعتماد محیط امنی را برای افزایش صمیمیت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باز جنگ شروع شد !!!

به همسرتان اعتماد دارید؟


شما به راحتی می‌توانید دیگران را دوست داشته باشید ولی اگر به کسی اعتماد نداشته باشید قادر نخواهید بود با او زندگی کنید. روابط پایدار بر پایه اعتماد بنا می‌شود. اعتماد محیط امنی را برای افزایش صمیمیت ایجاد می‌کند. اگر چه کسب اعتماد نیاز به گذشت زمان و تلاش شما دارد، اما به راحتی از بین می‌رود و به سختی ترمیم می‌شود. حس اعتماد به شما اجازه می‌‌دهد خود واقعی‌تان را نشان دهید. شناخت باعث ایجاد روابط صمیمی می‌شود. اگر بدانید همسرتان در حالت عصبانیت چه می‌خواهد؟ هنگام خستگی به چه چیزی نیاز دارد؟ و چه چیزی او را شاد می‌کند؟ او را آن طور که هست خواهید پذیرفت نه آن گونه که شما انتظار دارید.

اگر به همسرتان اعتماد داشته باشید او دیگر نیازی به اثبات خود ندارد و تلاشی هم برای مطرح کردن خود نخواهد کرد. شما او را می‌شناسید و دوستش دارید، و این به او احساس آرامش می‌دهد. اعتماد باعث گشوده شدن دری به روی روابط صادقانه می‌شود.

اگر همیشه نگران برداشت نادرست همسرتان از صحبت‌ها و رفتار خود هستید، بدانید با او روابط صادقانه‌ای نخواهید داشت.


ارتباط مؤثر

- در روابط خود با همسرتان بر پایه حدس و گمان رفتار نکنید. با چند سوال کوتاه به منظور او پی خواهید برد.

- اگر می‌خواهید بهتر متوجه منظورش شوید به او نگاه کنید و خوب به حرف‌هایش گوش کنید.

- اگر با او هم عقیده هستید، نظر خود را بیان کنید.

- اگر سعی در شناسایی، درک و دادن حق به دیگران داشته باشید ایجاد ارتباط راحت‌تر خواهد شد. اما اگر درصدد باشید ثابت کنید حرف خودتان صحیح است رابطه را قطع خواهید کرد.


بحث ساده را به جنگ تبدیل نکنید.

- خطاهای گذشته را به رخ او نکشید. در مورد مشکل امروز صحبت کنید.

- هدف از بحث، حل مشکل است. با توهین به طرف مقابل، او سکوت خواهد کرد و شما ظاهراً برنده‌اید. اگر به او احترام نگذارید حتی به حرف‌های شما گوش نمی‌دهد.

- برچسب نزنید. تو همیشه ... تو هیچ وقت ... خودتان هم می‌دانید که این واقعیت ندارد. با این کار او را مجبور می‌کنید از خود دفاع کند و مشکل فعلی فراموش شود. آنچه را که در حال حاضر اتفاق افتاده مطرح کرده و احساس خودتان را نسبت به این اتفاق بیان کنید.

ایجاد ارتباط مناسب، رسیدن به شناخت صحیح و عشق ورزیدن به همسر اعتماد را به ارمغان می‌آورد.

منبع:کیهان


لینک:

- توصیه هایی در تداوم زندگی زناشویی

- چگونه رابطه میان خود و همسرمان را استحكام بخشیم؟

- یازده توصیه برای زندگی زناشویی بهتر

- برخورد مناسبهمسران با هم

- توصیه هایی برایهمسران

- نقش ایمان و اخلاق در تحكیم بنیاد خانواده

- 10 قانون طلایی ازدواج موفق

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.