تبیان، دستیار زندگی
گاهی تکراری می شویم. گاه احساس می کنیم زندگی تکرار می شود و گاهی ما زندگی را تکرار می کنیم. روزمره گی درگیر مان می کند، روز که شروع می شود از خود می پرسیم راستی امروز چند شنبه است؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راستی امروز چند شنبه است؟!


گاهی تکراری می شویم. گاه احساس می کنیم زندگی تکرار می شود و گاهی ما زندگی را تکرار می کنیم. روزمره گی درگیر مان می کند، روز که شروع می شود از خود می پرسیم راستی امروز چند شنبه است؟


روزمرگی، برنامه ریزی، زمان

این تکرار برخی وقت‌ها می‌تواند به یک آسیب برای زندگی خانوادگی تبدیل شود، موسیقی یکنواخت زندگی مشترک برای برخی از زوج‌ها اصلا گوش‌نواز نیست؛ زوج‌های شیدای دیروز در سریال روزگار گاهی دل هم را می‌زنند.


مجهز به برنامه ریزی
فرقی نمی‌کند چند ساله باشیم، عادت‌های ذهنی و بیرونی در هر سن و سالی، افراد را به سمت فرسودگی سوق می‌دهد. برای همین است که افراد حتی سالمندان هم به دنبال زندگی شاد، آرام، جالب توجه و سرشار از تنوع هستند تا به این ترتیب تمام لحظه‌هایشان خوشایندتر شود و حتی اگر اتفاق دوست‌ نداشتنی رقم بخورد، آن اتفاق هم عبرت‌آموز و کارساز باشد.
پیشنهاد نخست، داشتن برنامه‌ریزی است که با مجهز شدن به آن بسیاری از موانع و دلنگرانی‌ها از میان برداشته خواهد شد.


خلاق باشید
اگر فردی خود را به دست تقدیر بسپارد و برای بهبود شرایط گامی برندارد، پس از مدتی این تکرار و روزمرگی، او را به مرز بی‌هدفی و بی‌انگیزگی حتی برای زندگی کردن بکشاند
. این در حالی است که اگر فرد دیگر به دنبال ساختن، راه و پل‌های جدید باشد، این قابلیت را دارد که از تنها ماندن یا خانه‌نشینی لذت ببرد و با انجام کارهایی ساده اما روحیه بخش، وضعیت موجود را برای خود خوشایند و به شرایطی دوست داشتنی تبدیل کند.
هوشیارانه در زمان حال زندگی کنید و از هر چه که زندگی برایتان پیش می‌آورد لذت ببرید


ازدواج کنید
تنهایی، مجرد بودن و علاقه داشتن به دوری از شلوغی باعث می‌شود افراد از برنامه‌ریزی، نظم و تربیت و بموقع انجام دادن کارها، دور شوند. معمولاً این دسته از افراد، برای بیدار شدن از خواب، پوشیدن لباس‌های مرتب، غذا خوردن و رسیدگی به امور مختلف، زمانبندی دقیقی ندارند در حالی که زندگی کردن با فردی دیگر، برنامه‌ریزی و پیروی کردن از آن را به نوعی واجب می‌کند و مهمتر از همه اینکه فعالیت‌های مفرح را به تعویق نمی‌اندازند.

به خاطر داشته باشید، برای به دست آوردن روزهای خوب، باید با روزهای بد زندگی بجنگید


بدوید
ورزش کردن موجب تغییر روحیه و نشاط می‌شود. اگر افراد خود را به تمرینات ورزشی روزانه عادت دهند و این فعالیت مفرح را از زندگی خود حذف نکنند، از زندگی لذت خواهند برد.
علاوه بر این پیروی از یک رژیم غذایی سالم هم به این لذت و شادابی در زندگی کمک می‌کند.


قدر یکدیگر را بدانید
گاهی اوقات کارهایی که دیگران برایمان می‌کنند، نمی‌بینیم. چیزهایی که دارید، کسانی که دوستتان دارند و مراقبتان هستند، قدرشان را بدانید. از اطرافیانتان قدردانی کنید و خیلی زود خواهید دید که افراد بیشتری دورتان را می‌گیرند. قدردان زندگی باشید و خیلی زود متوجه می‌شوید که چیزهای بیشتری برای زندگی کردن در اختیار دارید.


ببخشید و فراموش کنید
این که دیگران را ببخشید به این معنی نیست که باز به آنها اعتماد کنید. فقط نباید وقتتان را برای متنفر شدن از کسانی که اذیتتان کرده‌اند تلف کنید ، چون باید حسابی مشغول دوست داشتن کسانی باشید که دوستتان دارند. اولین کسی که عذرخواهی می‌کند همیشه شجاع‌ترین است و اولین کسی که می‌بخشد قوی‌ترین است.


به استقبال تغییر بروید
سخت‌ترین قسمت رشد کردن این است که چیزهایی که به آن عادت کرده‌اید را کنار بگذارید و با چیزهایی جلو روید که برایتان جدید است.
بعضی‌وقت‌ها باید دست از نگران بودن، تعجب کردن، شک کردن بردارید و ایمان داشته باشید که همه چیز خوب پیش خواهد رفت. به سردرگمی‌هایتان بخندید، هوشیارانه در زمان حال زندگی کنید و از هر چه که زندگی برایتان پیش می‌آورد لذت ببرید.


کارهای بکنید که در آینده از خودتان متشکر باشید
کارهایی که هر روز انجام می‌دهید مهمتر از کارهایی است که هرازگاهی انجام می‌دهید. آنچه امروز انجام می‌دهید مهم است چون یک روز از زندگیتان را به ازای آن می‌دهید. سعی کنید کاری باشد که ارزش آن را داشته باشد.


به خاطر همه مشکلاتی که ندارید، متشکر باشید
خوشبختی زمانی می‌آید که دست از شکایت کردن درمورد مشکلاتی که داریم برداریم و بخاطر همه مشکلاتی که نداریم شکرگزار باشیم. و به خاطر داشته باشید، برای به دست آوردن روزهای خوب، باید با روزهای بد زندگی بجنگید.

هوشیارانه در زمان حال زندگی کنید و از هر چه که زندگی برایتان پیش می‌آورد لذت ببرید


از کوچکترین ها لذت ببرید
بهترین چیزهای زندگی رایگان هستند. می‌توانید از ساده‌ترین لجظات زندگی نهایت لذت و شادی را ببرید. تماشای غروب آفتاب یا وقت گذراندن با یکی از اعضای خانواده و هزاران لذت کوچک دیگر رایگان در اختیار شماست. از آنها لذت ببرید چون ممکن است یک روز که به عقب نگاه کنید متوجه شوید که چیزهای بزرگی بوده‌اند.


گذشته و حال را به هم ندوزید
اجازه ندهید گذشته حال و آینده شما را بدزدد. شاید به کارهایی که در گذشته کردید مفتخر نباشید اما اشکالی ندارد. گذشته زندگی قابل تغییر، قابل فراموشی یا پاک کردن از زندگیتان نیست. فقط باید آن را قبول کرد. همه ما دچار اشتباه می‌شویم، همه ما دچار مشکل می‌شویم و گاهی افسوس اتفاقات مختلف در گذشته‌مان را می‌خوریم. اما شما اشتباهاتتان نیستید، مشکلاتتان هم نیستید، و الان با قدرت شکل دادن به زمان حال و آینده‌تان اینجایید.


زمان می گذرد
همیشه موضوع ترمیم چیزی که شکسته است نیست. بعضی روابط و موقعیت‌ها قابل ترمیم نیستند. اگر بخواهید به زور آنها را به هم بچسبانید، همه چیز فقط بدتر خواهد شد. گاهی‌اوقات باید از نو شروع کنید و چیزی بهتر بسازید. قدرت نه فقط در توانایی ادامه دادن بلکه در توانایی شروع دوباره با لبخندی روی لب‌ و عشقی در دل پدیدار می‌شود.

فرآوری :هلیا بامداد
بخش خانواده ایرانی تبیان


منابع: روزنامه ایران/بیتوته/ سلامت نیوز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.