تبیان، دستیار زندگی
افرادی که ضعف جنسی آن ها ناشی از ضعف مغز است بهتر است که گوشت تیهو، جوجه مرغ را بـا نخـود، زعفـران، دارچین و میخک نخودآب تهیه کنند و با نان گندم یا برنج آبکش شده مصرف کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نسخه طب سنتی در ناتوانی جنسی


افرادی که ضعف جنسی آن‌ها ناشی از ضعف مغز است بهتر است که گوشت تیهو، جوجه مرغ را بـا نخـود، زعفـران، دارچین و میخک نخودآب تهیه کنند و با نان گندم یا برنج آبکش شده مصرف کنند.

ناتوانی جنسی

ناتوانی و ضعف جنسی می‌تواند به دلیل ضعف مغز باشد که دارای علائــمی مانند کــدورت حــواس، فکــر مشــوش و مشغول، استرس کندی در حرکات، کم بودن میل جنسـی، کم بودن احساس حرکت منی، عدم لـذت از نزدیکـی جنسی، وجـود تخیلات در زمان انزال و بعد از آن، سابقه آسیب مغـزی ناشـی از ضربه یا بی‌خوابی به افراط است. اگر کسی دارای چنین علائمی است بهتر است با غذا خود را درمان کند چرا که درمان ناتوانی جنسی با غذا بسیار بهتر است درمان با داروست.

* برای درمان ضعف جنسی، مواد غذایی مانند نخود، لوبیا، هویج یا زردک، شـلغم، پیـاز سرخ‌شده در روغـن، مغزهای گیاهی مانند پسته، بادام، چلغوزه (تخم صنوبر) و کنجد، میگـو و مـرغ که بهتر است بدون آنتی‌بیوتیک باشد، استفاده شود.
* همچنین مصرف برنج با مصلحاتی مانند زیره، شـیر، ترب، تره، شاهی، کنگر، انگور، موز و نارگیل مفید است.
* برخی از غذاها مانند حلیم تهیه شده از گوشت زیاد، نارگیل و شکر به صورت قاووت و حلـوا از نشاسته نیز برای رفع کم بودن مایع منی مفید است.
* افرادی که ضعف جنسی آن‌ها ناشی از ضعف مغز است بهتر است که گوشت تیهو، جوجه مرغ را بـا نخـود، زعفـران، دارچین و میخک نخودآب تهیه کنند و با نان گندم یا برنج آبکش شده مصرف کنند.
* برنج کته نیز برای این افراد مناسب نیست.

درمان انزال زودرس با طب سنتی
انزال زودرس یکی از شایع‌ترین شکایات مردان در مراجعه به پزشک است. حدود یک‌سوم مردان از این مشکل رنج می‌برند که این میزان برحسب سن، نژاد، محل زندگی و عوامل دیگر در جوامع مختلف متغیر است. زودانزالی از مهم‌ترین علل سردی روابط زوجین است و گاهی از علل ناباروری نیز محسوب می‌شود.
در کنار داروهای شیمیایی که معمولاً از سوی روان‌پزشک برای رفع این مشکل تجویز می‌شود، که البته گاهی باعث وابستگی نیز می‌شود، روش‌های درمانی دیگری در طب مکمل وجود دارد که می‌تواند بسیار اثربخش و فاقد عارضه جانبی باشد.

توصیه می‌شود از مصرف ترشی‌ها یا خوراکی‌های ترش‌مزه پرهیز شود، زیرا این خوراکی باعث تسریع انزال می‌شود

یکی از بهترین درمان‌ها روش تحریک و توقف است. این روش یک تمرین بسیار خوب و یکی از بهترین درمان‌ها در به تأخیر انداختن انزال است. یک روش دیگر تقویت عضلات ناحیه کف لگن (ناحیه پرینه) است. در این روش فرد باید هر روز چند بار و هر دفعه به مدت چند دقیقه عضلات ناحیه پایین شکم و کف لگن را به صورت پشت سر هم منقبض و سپس شل کند، این روش به مرور به تقویت عضلات ناحیه لگن می‌انجامد و به فرد توانایی بهتری در کنترل انزال می‌دهد.


در ادامه به گیاهان دارویی مفید در رابطه با این مشکل اشاره می‌کنیم:
* هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبرهندی از بهترین گیاهان دارویی در درمان انزال زودرس است.
* نوشیدن روزانه دو بار دم‌کرده گل میخک نیز توصیه شده است.
* نوشیدن دم‌کرده زنجبیل و عسل و مصرف روزانه سیر نیز مفید است.
* توصیه می‌شود از مصرف ترشی‌ها یا خوراکی‌های ترش‌مزه پرهیز شود، زیرا این خوراکی باعث تسریع انزال می‌شود.
* خرفه، کنجد سیاه، اسپند و گشنیز نیز مفید هستند که بهتر است مصرف این گیاهان بر اساس مزاج فرد (گرم یا سرد) و از سوی متخصص طب سنتی تجویز شود.
طب سوزنی با مکانیسم‌های مختلفی ازجمله ایجاد آرامش، تنظیم کردن ترشح هورمون‌های مردانه و تند یا کند کردن جریان خون ناحیه آلت تناسلی نیز می‌تواند روش درمانی بسیار موثری در درمان انزال زودرس یا سایر اختلالات جنسی باشد. بادکش‌گذاری ناحیه کمر و شکم، گرم کردن نقاط خاص، طب سوزنی ناحیه زیر شکم با گیاه موکسا نیز مفید است. آموزش طب فشاری (شامل فشار دادن نقاط خاصی در گوش، کف دست و پا و زیر شکم توسط خود بیمار) نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

فرآوری: مریم مرادیان نیری
بخش تغذیه و آشپزی تبیان

منابع:
تسنیم – سید جواد علوی، کارشناس طب سنتی
جام جم - دکتر امیرهومن کاظمی، متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی

مطالب مرتبط:
زنجبیل میل جنسی را کم می کند یا زیاد؟
تعیین جنسیت جنین با طب سنتی
ارتباط غذا با عمل آمیزش در طب سنتی
درمان ویار بارداری با طب سنتی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.