تبیان، دستیار زندگی
شنبه شب استادیوم فولکس واگن آره نا میزبان بازی سوپر جام آلمان بود. در این بازی ولفسبورگ به عنوان قهرمان فصل گذشته جام حذفی میزبان بایرن قهرمان فصل گذشته بوندس لیگا بود. در این بازی ابتدا بایرن توانست در دقیقه 48 توسط آرین روبن دروازه تیم میزبان را باز کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هت‌تریک تلخ مونیخی‌ها


شنبه شب استادیوم فولکس واگن آره‌نا میزبان بازی سوپر جام آلمان بود. در این بازی ولفسبورگ به عنوان قهرمان فصل گذشته جام حذفی میزبان بایرن قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا بود. در این بازی ابتدا بایرن توانست در دقیقه 48 توسط آرین روبن دروازه تیم میزبان را باز کند.


مونیخ

این برتری شکننده تا دقیقه 90 پا بر جا بود تا این‌که گرگ‌ها توانستند در دقیقه 90 گل تساوی‌بخش را به ثمر برسانند تا بازی بدون وقت اضافه به ضربات پنالتی کشیده شود. در نهایت با ضربه‌ای که ژابی آلونسو از دست داد ولفسبورگ 5 - 4 در پنالتی و 6 - 5 در مجموع توانست بایرن‌مونیخ را شکست دهد و قهرمان سوپرجام آلمان شود. این سومین سال پیاپی است که بایرنی‌ها فصل را با شکست در سوپرکاپ آغاز می‌کنند. بایرن در حالی سومین ناکامی خود در سوپرکاپ آلمان را تجربه کرد که پیروزی در این بازی و شروع فصل با جام قهرمانی می‌توانست تا حدودی آرامش را به مونیخ برگرداند. پپ گواردیولا این روزها زیر تیغ انتقادات قرار دارد. 6 باخت در 15 بازی پایانی فصل گذشته و 2 شکست در بازی‌های پیش فصل بهانه خوبی است تا منتقدان گواردیولا بی‌محابا مصاحبه کنند و از ایرادات و نقاط ضعف این سرمربی اسپانیایی حرف بزنند. چندی پیش هواداران معترض و نگران نسبت به اتفاقات اخیر باشگاه بایرن‌مونیخ جلوى ساختمان و محل تمرینات باشگاه در خیابان زبنر شهر مونیخ، پلاکارد اعتراضى بزرگى نصب کرده و بدین شکل اعتراض و مخالفت خود را نسبت به تصمیم‌هاى پپ گواردیولا و کارل هاینتس رومنیگه به معرض نمایش گذاشته بودند. سوت‌هاى اعتراضى نسبت به جدایى شواین اشتایگر در حین مراسم معرفى کادر تیم براى فصل بعد در استادیوم آلیانس آره‌نا نیز تنها چند روز قبل از آن به صدا درآمده بود. در مجموع هواداران بایرن‌مونیخ نسبت به اتفاقات اخیر که آن را اسپانیایى نمودن بایرن‌مونیخ نامیده‌اند بسیار نگران هستند. گواردیولا با ورود خود به مونیخ، دستیار و بدنساز اسپانیایى به تیم اضافه کرده و بازیکنان اسپانیایى نظیر تیاگو آلکانتارا، ژابى آلونسو، خوان برنات و حتى په‌په رینا را به خدمت گرفت. در فصل جدید گواردیولا مى‌تواند با استفاده از تیاگو، آلونسو، مارتینز، روبن، ریبری و کاستاى تازه‌وارد یک خط میانى کاملا غیر آلمانى براى ترکیب بایرن‌مونیخ در نظر بگیرد که هرگز در آلیانس آره‌نا سابقه نداشته است.

بایرن در حالی سومین ناکامی خود در سوپرکاپ آلمان را تجربه کرد که پیروزی در این بازی و شروع فصل با جام قهرمانی می‌توانست تا حدودی آرامش را به مونیخ برگرداند. پپ گواردیولا این روزها زیر تیغ انتقادات قرار دارد. 6 باخت در 15 بازی پایانی فصل گذشته و 2 شکست در بازی‌های پیش فصل بهانه خوبی است تا منتقدان گواردیولا بی‌محابا مصاحبه کنند .

پپ گواردیولا نه تنها هیچ تلاشى براى منصرف نمودن بازیکنانى نظیر کروس و شواین اشتایگر براى ترک باشگاه انجام نداده بلکه سعى کرده کادر تیم بایرن‌مونیخ را نیز مطابق سلیقه خود انتخاب نماید. جدایى دکتر مولر ولفارت پزشک تیم بعد از حضورى 40 ساله در مونیخ را نیز در همین راستا مى‌توان ارزیابى کرد. با این وجود باز هم سران مونیخ به درخواست پپ براى جذب کاستاى برزیلى موافقت مى‌کنند در حالى که با وجود بازیکنان آلمانى نظیر توماس مولر و ماریو گوتسه در این پست، بایرن‌مونیخ هیچ کمبودى را احساس نمی‌کند. مدیران باشگاه بایرن‌مونیخ در روزهاى اخیر براى دفاع از خود، جدایى شواین اشتایگر را تصمیم شخصى وى قلمداد کرده‌اند و از آن به عنوان شانسى براى درخشش بازیکنان جوانى نظیر کیمیش و هویبیرگ نام برده و همواره تاکید کرده‌اند که سیاست نقل‌وانتقالات باشگاه را آن‌ها، نه سرمربى تیم تعیین مىکنند. اما اتفاقات اخیر باشگاه خلاف چنین ادعایى را نشان مى‌دهد و به نظر مى‌رسد که در بایرن‌مونیخ حرف آخر در تصمیم‌گیرى توسط پپ گواردیولا زده می‌شود. سران مونیخى علاوه بر دادن اختیارات کامل به پپ گواردیولا و منطبق کردن سیاست‌هاى باشگاه با نظرات و درخواست‌هاى این سرمربى اسپانیایى،‌ از وى همواره تمجید نیز کرده‌اند. به نظر می‌رسد پپ در بایرن از تغییرات مدیریتی و نبود اولی هوینس کاملا استفاده کرده و توانسته روز به روز قدرتش را در آلیانس آره‌نا بیشتر کند. بایرن بد نتیجه می‌گیرد و از روزهای خوبش فاصله گرفته اما همچنان این گواردیولاست که حرف اول و آخر را می‌زند. او حتی درخواست مسئولان بایرن برای تمدید قرارداد را هم بی‌جواب می‌گذارد.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز