تبیان، دستیار زندگی
یان پیكر زنده یاد احمد قدكچیان - بازیگر سینما و تلویزیون – امروز ، یكشنبه، ‌19 آذرماه ، در تهران تشییع و به‌خاك سپرده می‌شود. به گزارش ایسنا، پیكر زنده‌یاد قدكچیان از ساعت ‌30/9 ، از مقابل خانه‌ی سینما واقع در خیابان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشییع پیکر مرحوم احمد قدکچیان

پیكر زنده یاد احمد قدكچیان - بازیگر سینما و تلویزیون – امروز ، یكشنبه، ‌19 آذرماه ، در تهران تشییع و به‌خاك سپرده می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیكر زنده‌یاد قدكچیان از ساعت ‌30/9 ، از مقابل خانه‌ی سینما واقع در خیابان بهار، با حضور هنرمندان این حوزه تشییع و در قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) به‌خاك سپرده می‌شود.

فرزند وی - كامران قدكچیان - اعلام كرد: مراسم بزرگداشت و ختم وی، سه‌شنبه، ‌21 آذرماه جاری، از ساعت ‌18 تا ‌30/19 در مسجد ‌الرضا(ع)، واقع در میدان نیلوفر - تهران - برگزار می‌شود.

به‌گفته‌ی او، همچنین روز جمعه، ‌24 آذر ماه جاری از ساعت ‌30/13 تا ‌15 مراسمی به‌مناسبت هفتمین روز درگذشت قدكچیان، در مسجد نور، واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

احمد قدكچیان بازیگر پیشكسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ـ جمعه ‌17 آذرـ به‌دلیل عوارض ناشی از بیماری قلبی در تهران درگذشت.

احمد قدكچیان، متولد 1299 در تهران است و فعالیت خود را با تحصیل در هنرستان هنرپیشگی و بازی در نمایش "اسكندرو دارا" در سال 1321 آغاز كرد و بعد از آن در دیگر نمایشها، چون "اتللوو"، "دختر گل فروش"، "سقوط كابینه" و نمایشهای دیگر نقش‌آفرینی كرد و 23 نمایش را در كارنامه هنری خود به ثبت رساند.

قدكچیان از سال 1330 بازی در فیلمهای سینمایی را با "خوابهای طلایی" آغاز كرد و بعد از آن در بیش از 117 فیلم سینمایی به ایفا نقش پرداخت كه می‌توان از "گرداب"، "گناهكار"، "خواب و خیال"، "مردی كه رنج می‌برد"، "نردبان ترقی"، "بچه‌ ننه"، "دوستان یك رنگ"، "دیوانه‌وار"، "راه و بی‌راه"، "ارثیه"، "بگذار زندگی كنم"، "خط قرمز"، "جدال"، "حسرت" و "بی‌تو تنهایم" بازی كرد.

همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی "این خانه دور است"، "امام علی (ع)"،‌ "گلهای كاغذی"، "تنها در تاریكی" و چندین مجموعه‌ی دیگر ایفای نقش كرد.

قدكچیان طی فعالیتهای هنری خود در كنار افرادی چون پرویز خطیبی، شهلا ریاحی، عطا‌اله زاهد، مسعود كیمیایی و غیره همكاری داشت.

پسرانش كامران قدكچیان (كارگردان و نویسنده‌ سینما) و حمید قدكچیان (صدابردار سینما)‌ در كنار او طی این سالها فعالیت داشتند.

چنانچه گفته شد مراسم تشییع زنده‌یاد احمد قدكچیان امروز یكشنبه 19 آذر ماه از مقابل خانه سینما برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا